Kaivokadulle ei nykyiseen paikkaan oikein mahdu tuplapysäkkiä. Minusta voisi kuitenkin selvittää kaksoispysäkkiä Mannerheimintielle Ylioppilastalon ja Kaivokadun välille yhdistettynä sekä Pisaraan että Rautatientorin metroasemalle rakennettavaan läntiseen sisäänkäyntiin. Samalla Simonkadulle tulisi Kamppiin päin meneville linjoille uusi pysäkki Lasipalatsin nurkalle.
Noiden muutosten jälkeen Kaivokadulle jäisi yhä pysäkki, mutta se ei enää olisi kaupungin kuormitetuin. Kaivokadun pysäkin toimivuutta ja jalankulkuruuhkaa voisi toki vähän helpottaa myös leventämällä nykyisille matkustajamäärille liian kapeaa pysäkkiä.
Muita keinoja toki pitää myös käyttää, joku linja voisi kulkea myös Fredaa pitkin Töölön Pisara-aseman kautta ja jonkun linjan voisi vetää Laajasalosta Hakaniemeen ja sitten Kallion läpi Pasilan asemalle. Silloin melkein kaikki linjat eivät enää kulkisi Mannerheimintien ja Kaivokadun risteyksen läpi. Joka tapauksessa Pisaran valmistuminen antaa uusia mahdollisuuksia linjata raitiolinjoja, kun liikenteen kysyntä ei ole enää niin rautatieasema keskeistä.