Jos tuon ratkaisun saisi jotenkin läpi, se olisi periaatteessa hyvinkin toimiva ja mahdollistaisi myös Kaisaniemen puiston elvyttämisen ja uuden kevyen liikenteen yhteyden Keskustasta Kallioon. Tuohon hankkesseen liittyy vaan potentiaalisesti paljon poliittisia vaikeuksia ja lisäksi juuri rakennettu Meripaviljonki on hankkeen kannalta aika haastavassa paikassa. Läntinen teatterikuja on myös todella kapea. Vähän helpompi päätepysäkin paikka olisi kyllä nykyisellä rautatieaseman itäisen hallintosiiven sisäpihalla, jota käytetään lähinnä parkkipaikkana, kunhan sinne vaan tekisi yhteyden sekä Rautatientorilta että asemalaiturilta. Siihen olisi hyvin rakennettavissa ratikkaterminaali. Yhteyttä Hakaniemestä Säästöpankinrantaa uuteen terminaaliin voitaisiin käyttää Laajsalon lisäksi myös keventämään Pitkänsillan ja Kaivokadun kuormitusta, joka nykyään yksi verkoston pullonkauloista.
Jos saisin nyt itse päättää, rakentaisin kyllä Laajasalon ratikalle ensimmäisessä vaiheessa juuri tuon Säästöpankinrannan reitin pinnassa ja uuden keskustaterminaalin rautatieaseman hallintosiiven sisäpihalle. Myöhemmin voitaisiin toki linjausta joutua kehittämään, mutta tuo olisi alussa edullinen ja toimiva ratkaisu.