Sivu 124 / 133 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24446484104114120121122123124125126127128 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1846-1860/1988

Viestiketju: Laajasalon raideyhteys

  1. #1846
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    559

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    syväuraiset vaihteet,joissa on vaihteiden lukitus on tietysti hieno juttu, mutta nekää eivät estä kuljettajaa vääntäytymisestä väärälle raiteelle.
    No, kyllä tuokin saadaan haluttaessa estettyä. Esimerkiksi niin, että noita Hakaniemenrannan sovitetun raideristeyksen vaihteita ei voi kääntää ilman, että raitioliikenteen ohjauskeskuksesta (LOK) on ohjelmallisesti vapautettu nuo vaihteet.

    Kruunuvuorensillan kummankin pään raiteenvaihtopaikoille olisi oikeastaan syytäkin toteuttaa tällainen turvallisuustoiminto.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Ja syväuraiset vaihteet Hesan rataverkolle ovat pitkän matkan toteutuksessa.
    Sekä Kruunusillat-hankkeessa, että Kalasataman raitiotiehankkeessa tullaan kuitenkin toteuttamaan kaikki mahdolliset vaihteet ja raideristeykset (eli jotka pyörien leveyden puolesta ovat mahdollisia) alusta asti syväuraisina, joten en ymmärrä, miten tuo ylläoleva kommenttisi olisi millään tavalla relevantti...
    "An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur" - Axel Oxenstierna
    "Saksan sodanjohdolla on eräs kultainen perinne. Se ei toivo, se laskee." - Majuri Sarastie

  2. #1847
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1471

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Helsingissä on vielä se ongelma, että raideverkko ei ole kahteen suuntaan ajettava kuten Tampereella ja Bergenissä. Juuri kun pikaraitioverkko on päättymässä Hakaniemessä tarjotaan kuljettajalle virhemahdollisuus ajaa liikennettä vastaan.
    Tämä on melko helposti hallittava riski. Pystyyhän bussillakin ajamaan liikennettä vastaan. Kääntää vain rattia. Käytännössä näin ei tapahdu.

    Kahteen suuntaan ajettavuus on myöskin suhteellinen käsite. Bergenissä se lienee teknisesti mahdollista muualla kuin keskustassa, jossa bussit käyttävät samaa väylää. Väärällä puolella (yhdellä raiteella) ajaminen edellyttää kuitenkin siirtymistä rajoitettuihin (puolitettuihin) nopeuksiin, koska näkemiä ei ole mitoitettu kohtaamisnopeuksille. Kulunvalvottujen tunneleiden kulunvalvonta taitaa olla kaksisuuntainen, mutta ajo sielläkin on näköhavainnolla.

    Nimi: bst.jpg
Katselukertoja: 1256
Koko: 53,7 KB

  3. #1848

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    416

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys


  4. #1849

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    416

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    11.3 tilaisuus nähtävissä 26.3 saakka

    https://www.youtube.com/watch?v=xfyaDLRNSig

  5. #1850

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    416

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys


  6. #1851
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4525

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Samaa mallia se tietekin on, mutta tuo proto sijoitettaneen kantakaupungin verkolla suoritettavien testien jälkeen Raide-Jokerin verkolle. Sinne menee muukin osa ensimmäisestä tilauserästä. Joskus kun kantakaupungin verkko, jonka yhteyteen Laajasalokin jo lähtökohtaisesti kytkeytyy, ulottuu myös Raide-Jokerin alueelle niin, että 550:n (eli Jokerin) ja muun verkon välille syntyy raideyhteys, tuokin vaunu voi pistäytyä useinkin Laajasalossa. Eli Vihdintien ratikan olemassaolon aikana kantakaupungin verkosta viimeistään on yhteys Jokerillekin. Ruskeasuon uudelta varikolta ei sinänsä olisi pitkä matka johtaa raidetta Jokerille jo ennen Vihdintien pikaratikan tuloa, mutta sellaisia suunnitelmia ei ole toistaiseksi osunut silmiini. Jokerin oma varikkohan tulee Roihupeltoon entisen Varhan paikalle kauas itään. Jossain vaiheessa jotkut isot peruskorjaukset voisivat kuitenkin tulla kysymykseen muualla.

  7. #1852

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    838

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Samaa mallia se tietekin on, mutta tuo proto sijoitettaneen kantakaupungin verkolla suoritettavien testien jälkeen Raide-Jokerin verkolle. Sinne menee muukin osa ensimmäisestä tilauserästä. Joskus kun kantakaupungin verkko, jonka yhteyteen Laajasalokin jo lähtökohtaisesti kytkeytyy, ulottuu myös Raide-Jokerin alueelle niin, että 550:n (eli Jokerin) ja muun verkon välille syntyy raideyhteys, tuokin vaunu voi pistäytyä useinkin Laajasalossa. Eli Vihdintien ratikan olemassaolon aikana kantakaupungin verkosta viimeistään on yhteys Jokerillekin. Ruskeasuon uudelta varikolta ei sinänsä olisi pitkä matka johtaa raidetta Jokerille jo ennen Vihdintien pikaratikan tuloa, mutta sellaisia suunnitelmia ei ole toistaiseksi osunut silmiini. Jokerin oma varikkohan tulee Roihupeltoon entisen Varhan paikalle kauas itään. Jossain vaiheessa jotkut isot peruskorjaukset voisivat kuitenkin tulla kysymykseen muualla.
    Entisen maaliikennekeskuksen alueelle rakennetaan Postipuisto-nimistä ghettoa. Jos alue olisi älytty jättää käyttämättä turhaan asuntorakentamiseen, olisi se ollut erittäin hyvä paikka bussivarikolle, rakennuslogistiikkakeskukselle ja kiinteistöjen ja katuverkon huoltokaluston varikolle. Myös ratikkavarikolle sijainti olisi ollut hyvä ainakin Jokerin suhteen, linjalle olisi ollut lyhyt siirtymä.

  8. #1853

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    416

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Samaa mallia se tietekin on, mutta tuo proto sijoitettaneen kantakaupungin verkolla suoritettavien testien jälkeen Raide-Jokerin verkolle. Sinne menee muukin osa ensimmäisestä tilauserästä. Joskus kun kantakaupungin verkko, jonka yhteyteen Laajasalokin jo lähtökohtaisesti kytkeytyy, ulottuu myös Raide-Jokerin alueelle niin, että 550:n (eli Jokerin) ja muun verkon välille syntyy raideyhteys, tuokin vaunu voi pistäytyä useinkin Laajasalossa. Eli Vihdintien ratikan olemassaolon aikana kantakaupungin verkosta viimeistään on yhteys Jokerillekin. Ruskeasuon uudelta varikolta ei sinänsä olisi pitkä matka johtaa raidetta Jokerille jo ennen Vihdintien pikaratikan tuloa, mutta sellaisia suunnitelmia ei ole toistaiseksi osunut silmiini. Jokerin oma varikkohan tulee Roihupeltoon entisen Varhan paikalle kauas itään. Jossain vaiheessa jotkut isot peruskorjaukset voisivat kuitenkin tulla kysymykseen muualla.
    Eikös Helsinkiin oltu suunniteltu kolmea uutta varikkoa ?

  9. #1854
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4525

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut laurira Näytä viesti
    Eikös Helsinkiin oltu suunniteltu kolmea uutta varikkoa ?
    Nopeasti ajatellen tulevat mieleen Roihupelto, Ruskeasuo ja Laajasalo.

  10. #1855

    Liittynyt
    30.09.2020
    Viestejä
    416

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Nopeasti ajatellen tulevat mieleen Roihupelto, Ruskeasuo ja Laajasalo.
    ai niin, tästäkin löytyi pruju: https://dev.hel.fi/paatokset/media/a...e1e76c2feb.pdf

  11. #1856

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2197

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Jos alue olisi älytty jättää käyttämättä turhaan asuntorakentamiseen
    Helsingissä ei rakennettavat asunnot jää ilman asukkaita, ovatko siis ihmiset jotka muuttavat turhiin asuntoihin itsekin turhia?

  12. #1857
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7575

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Helsingissä ei rakennettavat asunnot jää ilman asukkaita, ovatko siis ihmiset jotka muuttavat turhiin asuntoihin itsekin turhia?
    Helsingin näkökulmasta suuri osa toki on. Ei välttämättä juuri heistä jotka näihin uusiin asuntoihin muuttavat, mutta toki meillä on kymmenituhansia sellaisia asukkaita pääkaupungissa, jotka olisi maan kokonaisetua ajatellen olisi parempi asuttaa jonnekin muualle maahan kuin sinne, missä neliöt ovat kaikkein arvokkaimpia.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #1858

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    838

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Helsingissä ei rakennettavat asunnot jää ilman asukkaita, ovatko siis ihmiset jotka muuttavat turhiin asuntoihin itsekin turhia?
    Tuo on yksi näkökulma asiaan, mutta tarkoitin, että oli typerää rakentaa asuntoja juuri tuohon, koska siinä olisi ollut niin hyvä paikka varikoille. (tasainen alue, eikä asutusta naapurissa)

  14. #1859

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1155

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Helsingin näkökulmasta suuri osa toki on. Ei välttämättä juuri heistä jotka näihin uusiin asuntoihin muuttavat, mutta toki meillä on kymmenituhansia sellaisia asukkaita pääkaupungissa, jotka olisi maan kokonaisetua ajatellen olisi parempi asuttaa jonnekin muualle maahan kuin sinne, missä neliöt ovat kaikkein arvokkaimpia.
    Nah. Ensinnäkin ihan jokainen helsinkiläinen tulee veronmaksajille halvemmaksi kuin keskimääräinen maanviljelijä tai turvetuottaja. 4+ miljardia alkutuotantohumppaan näillä leveysasteilla on Puhallus, veijaritarina, josta pitäisi kirjoittaa kirjoja ja kuvata elokuvia.

    Toisekseen ne "kymmenettuhannet" (taidat vähän liioitella) helsinkiläiset, joihin oletan sinun viittaavan, asuvat lähiöissä, joissa neliöt eivät ole juuri sen kalliimpia kuin Savonlinnan keskustassa.

    En ymmärrä tätä persuvetoista vähäosaisten ajojahtia, eikö ole empatiaa? Mistä lähtien alaspäin lyöminen on ollut tyylikästä?

  15. #1860

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2197

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Tuo on yksi näkökulma asiaan, mutta tarkoitin, että oli typerää rakentaa asuntoja juuri tuohon, koska siinä olisi ollut niin hyvä paikka varikoille. (tasainen alue, eikä asutusta naapurissa)
    Tasainen, ei asutusta naapurissa on myös erinomainen alue asuntorakentamiselle. Vuorovaikuttamisen luvatussa maassa on mahdotonta rakentaa laajamittaisesti kenenkään takapihalle.

    Varikkojakin toki seudulla tarvitaan, mutta niitä voi onneksi sijoittaa syrjempään ilman että niiden toiminnallisuus kärsii. Siinä missä asunnot syrjässä vaativat runsaasti uutta kunnallistekniikkaa ja palveluja, ja kaavatalous jolla nämä palvelut maksetaan kärsii kun neliöhinnat eivät ole kummoisia ja osa kohteista voi jäädä rakentumatta.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 72
    Viimeisin viesti: 02.01.2021, 19:43
  2. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 00:03
  3. Laajasalon joukkoliikenneyhteys
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 30.04.2011, 15:19
  4. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 06:01
  5. Talvikuvia Laajasalon suunnalta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 17.02.2010, 10:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •