Sivu 71 / 133 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 113151616768697071727374758191111131 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1051-1065/1994

Viestiketju: Laajasalon raideyhteys

  1. #1051

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tasken hissin konehuoneen ilmoitustaulu vai siivoojien taukotilan ilmoitustaulu?
    "But the plans were on display . . ."
    "On display? I eventually had to go down to the cellar to find them."
    "That's the display department."
    "With a torch."
    "Ah, well the lights had probably gone."
    "So had the stairs."
    "But look, you found the notice, didn't you?"
    "Yes," said Arthur, "yes I did. It was on display in the bottom of a locked filing cabinet stuck in a disused lavatory with a sign on the door saying Beware of the Leopard."

    The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

  2. #1052

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Minua saa nyt syyttää vaikka mistä, mutta heti heräsi ilkeä ajatus siitä, että ovatko nämä viikot seitsenpäiväisiä vai kenties satapäiväisiä? On nimittäin aika paljon viimeistelemistä tiedossa, jos lautasta yrittää naamioida oikeasti kilpailukykyisen vaihtoehdon ratikkasillalle. Ja pikkulinnut ovat kovasti sellaista lauleskelleet, että juuri Taskessa sitä ratikkasiltaa jostain syystä pelätään kaikkein eniten. Miksi, sitä en tiedä.
    Ja mitäköhän tälle kuuluu?

  3. #1053

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Ja mitäköhän tälle kuuluu?
    Kyselty on. Toukokuun alussa korjailtiin viimeisiä kirjoitusvirheitä. Kesäkuun alussa tekemääni kyselyyn edistymisestä ei ole vastattu.

  4. #1054

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Update: nyt on luvattu julkaista uuttahelsinkia.fi:ssa arviolta ennen heinäkuuta.

  5. #1055
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7834

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Teme: joskus on ikävää olla oikeassa.

    Elmo: kuka lupasi?

    Viimeviikkoisen Destialta saadun tiedon mukaan odotellaan edelleen tilaajan kommentteja.

    Minä veikkaan, että tilaajan kommentteja odotellaan vaalien yli.

    Nyt alkaisi olla korkea aika demarien sanoa kantansa sillasta. Vihreiden kanta tiedetään jo, kokoomuksenkin on tiedossa vaikkei kai puolueessa uskalleta virallisesti sanoa ei ainakaan ennen vaaleja. Demarit siis päättävät. Uskaltavatko kertoa ennen vaaleja, mitä aikovat?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #1056

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Elmo: kuka lupasi?
    Tirkkonen. Työ on kuulemma nyt tarkistettu ja lähetetty konsulteille. Ehkäpä siis ovat saaneet ne tilaajan kommentit viimein. On luvattu jopa henkilökohtaisesti sähköpostilla ilmoittaa, kun työ on julkaistu.

  7. #1057
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Mitään kommentoida tai lausuta ennen kuin tämä vehje on koeajettu http://i47.tinypic.com/o5v0jk.jpg.

  8. #1058

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Mitään kommentoida tai lausuta ennen kuin tämä vehje on koeajettu http://i47.tinypic.com/o5v0jk.jpg.
    Linkkasin aiheeseen ketjussa eräitä viestejä sitten, siellä jossain oli videokin. Seuraava korruptiolööppi kertonee sitten jotain siitä, kun Emiraattien lentoyhtiö lennätti Helsingin virkamieskuntaa ja valtuutettuja olympialaisiin ajelemaan köysiradalla.

  9. #1059
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7552

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Seuraava korruptiolööppi kertonee sitten jotain siitä, kun Emiraattien lentoyhtiö lennätti Helsingin virkamieskuntaa ja valtuutettuja olympialaisiin ajelemaan köysiradalla.
    Vihjaatko, että kun köysirata tulee Helsinkiin, täällä salataan se mikä Lontoossa kerrotaan avoimesti? Eli että emiirit kustantavat.

    Antero

  10. #1060
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7834

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tirkkonen. Työ on kuulemma nyt tarkistettu ja lähetetty konsulteille. Ehkäpä siis ovat saaneet ne tilaajan kommentit viimein. On luvattu jopa henkilökohtaisesti sähköpostilla ilmoittaa, kun työ on julkaistu.
    No siltähän tämä kuulostaa. Mutta uskalletaanko se lauttaselvitys panna julki ennen vaaleja? Eihän kukaan hörhöpoliitikko voi sen jälkeen puhua läpiä päähänsä vesiliikenteestä ääniä kosiskellessaan.

    Oletan, että selvityksessä on mukana lauttaliikenteen päästöt ja kustannukset. Jos näin on ja ne on edes joten kuten oikein laskettu, niin tuon selvityksen jälkeen ei tarvitse enää palata asiaan. Pikemminkin jatkoselvityksenä voisi tutkia Suomenlinnan lautan korvaamista ratikkatunnelilla
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #1061

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Arvio oli, että ennen heinäkuuta.

  12. #1062

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Nyt selvitys on julkaistu: http://www.uuttahelsinkia.fi/sites/d...uorenranta.pdf

    ---------- Viesti lisätty kello 14:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:50 ----------

    Tiivistettynä voisi sanoa, että lautta on investointina merkittävästi halvempi, mutta halvalla ei nytkään saa hyvää. Raportin johtopäätöksissä sanotaan suoraan, että siltavaihtoehto tuottaisi 2-3-kertaisen matkustajamäärän. H/K-suhde on 0,4 (paitsi länsimetrokikkailuilla 0,6).

  13. #1063
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7834

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Luin nopeasti läpi, pitää vielä syventyä. Tuntuu ihan rehellisesti tehdyltä. Lautan voi teknisessä mielessä toteuttaa, mutta matkustajamääriä, palvelutasoa ja talouspuolta ajatellen sen toteuttamisessa ei ole järkeä.

    Hauskaa oli emmetys, joka ennusti Kauppatorilta Kruunuvuorenrantaan kulkevalle lautalle 63 matkustajaa päivässä. Jalkanen ei taida oikein tykätä tuosta tuloksesta.

    Minulle jäi epäselväksi se, ottaako H/K huomioon myös bussilinjaston liikennöintikustannukset. Sivulta 55 eteenpäin on laskettu kustannuksia, mutta siitä sai ainakin silmäillen sen käsityksen, että laskelmassa ovat mukana vain lautan ja lauttarakenteiden kustannukset, ei ollenkaan (hitaan ja tukkoisen keskusta)bussiliikenteen (suuria) kustannuksia. Pitää lukea vielä tarkemmin.

    Ja mukava nähdä, että olin väärässä kyynisen pohdintani kanssa siitä, ettei tätä uskallettaisi julkistaa ennen vaaleja. Nyt vaan sitten kiusaamaan kunnallisvaaliehdokkaita siitä, pitäisikö Kruunuvuorenrantaan tehdä lauttayhteys ja miksi. Kun hörhöt kehuvat merellisyyttä ja elämyksiä, niin jatkokysymyksenä sitten, että otetaanko miljoonat lasten koulutuksesta vai vanhustenhoidosta.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #1064

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kun hörhöt kehuvat merellisyyttä ja elämyksiä, niin jatkokysymyksenä sitten, että otetaanko miljoonat lasten koulutuksesta vai vanhustenhoidosta.
    Tuo vain on aika huono kysymys, koska nimenomaan jos tuijotetaan vain kustannuksia, lautta on parempi. Silta voittaa vain ylivoimaisilla hyödyillään.

    ---------- Viesti lisätty kello 15:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:51 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Minulle jäi epäselväksi se, ottaako H/K huomioon myös bussilinjaston liikennöintikustannukset. Sivulta 55 eteenpäin on laskettu kustannuksia, mutta siitä sai ainakin silmäillen sen käsityksen, että laskelmassa ovat mukana vain lautan ja lauttarakenteiden kustannukset, ei ollenkaan (hitaan ja tukkoisen keskusta)bussiliikenteen (suuria) kustannuksia.
    Tältä näyttäisi. Sivu 59: "Operointikustannuksina on otettu huomioon lautan käyttökustannukset, mutta
    ei lautoilla ja silloilla kulkevien bussien ja raitiovaunujen käyttökustannuksia."

    Järjetön laskelma mielestäni, mutta onneksi sentään on ymmärretty ratikatkin laskea siltavaihtoehdosta pois. Ei ole selvää sinänsä, kumman eduksi tuo laskelmaa muuttaa.

    Hauskaa on, että jo lautalla tehtävän yhden matkan hinta on 2,3 euroa, 0,4 euroa korkeampi kuin kuuluisan kalliilla Suomenlinnan lautalla (ihmekös tuo, kun mukana on ihmisten lisäksi parikymmentä tonnia bussia). Jos mukaan lasketaan bussimatkan hinta, yhden matkan kustannukseksi tulee 3,8 euroa (luku on saatu ilmeisesti vain lisäämällä keskimääräisen bussimatkan kustannus 1,5 euroa tuohon lautan hintaan).

  15. #1065
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7834

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tuo vain on aika huono kysymys, koska nimenomaan jos tuijotetaan vain kustannuksia, lautta on parempi. Silta voittaa vain ylivoimaisilla hyödyillään.
    Mä en ole ihan samaa mieltä tuosta, mun mielestä ydin on se, että lautan kanssa heitetään miljoonia roskiin joka vuosi, kun sen käyttö on niin kallista.

    Alkuinvestointi on tietysti iso potti maksaa, jos tehdään silta. Mutta ne rahat tulevat maanarvon nousun myötä ja – näin uskon vakaasti, mutta tätä ei kai ole kehdattu tutkia* – takaisin kaupungille. Jos tehdään lautta, ei tarvitse investoida niin paljon, mutta ei niitä rahoja saada koskaan takaisinkaan.

    * Erilaisia tulotasotilastoja meillä kyllä on, mutta mahtaako olla kunnallisverotuottotilastoja? Ajatukseni tässä on, että yksinkertaistettuna bussilähiö-Kruunuvuori vastaa sosioekonomisesti itälähiötä kun taas ratikka-Kruunuvuori vastaa kantakaupungin arvostettuja reuna-alueita kuten Munkkiniemi, Etelä-Haaga, Arabianranta. Kaupungille jälkimmäinen on tuottoisampi ja sen mahdollistaa raitiotie.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 72
    Viimeisin viesti: 02.01.2021, 19:43
  2. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 00:03
  3. Laajasalon joukkoliikenneyhteys
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 30.04.2011, 15:19
  4. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 06:01
  5. Talvikuvia Laajasalon suunnalta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 17.02.2010, 10:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •