3 seisojaa / neliö mukaan tietenkin lasketaan.
Käytännön sovellustapoja on kaksi erilaista:
1) olemassaolevassa liikenteessä vuoroväliä pitää lyhentää tai kalustokokoa kasvattaa sellaisissa kohdissa, missä maksimikuorma ylittää säännöllisesti mitoituskapasiteetin
2) kokonaan uutta liikennettä suunnitellessa kustannuksia arvioidaan mitoittamalla huipputunnin tarjonta mitoituskapasiteetin mukaan
Kolmea seisojaa neliöllä käytetään siis molemmissa tapauksissa niin, että yksittäiseen lähtöön kyytiin mahtuu enemmänkin, mutta hyvin eri tavoilla. Tavassa 2 lähtötietona oleva matkustajamääräarvio on yleensä peräisin lähteestä, joka jo aiheuttaa kohtuullisen virhemarginaalin, joten sillä tavalla ei yleensä saavuteta kovin eksakteja tuloksia.