Sivu 88 / 121 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 82848687884858687888990919298108 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1306-1320/1814

Viestiketju: Laajasalon raideyhteys

  1. #1306
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Maailman tosi on että ei tule! Silta rakennetaan vain etelämmäksi. Ja uskokaa kun sanon että KSV:ssa tiedetään tämä.
    Kuka "KSV:ssä tietää"? Nimiä esiin, että voidaan tarkistaa "tietosi". Vai, onko herra Kantokoski jonkun liikennepäättäjän alter ego?

    Etelämmäksi siltaa ei voida rakentaa, sillä se saattaisi pudottaa Suomenlinnan Unescon maailmanperintökohteista ja sitähän Helsinki suojelee viimeiseen saakka.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #1307
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    On niitä muitakin maailmanperintökohteita joihin näkyy moderni päivä.

    Tuo maailmanperintökohdepropaganda on vain ratikkafriikkien haihattelua.

    Laajasalon raideyhteys on tarkoituksenmukaisinta toteuttaa

    i) itämetron haarana
    ii) tai Töölön metron haarana

    Toinen on metrovaihtoehto ja toinen on kevytmetropikaraitiovaihtoehto.

    Itse luonnollisesti kannatan pikaraitiokevytmetroa.

  3. #1308
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Tuo maailmanperintökohdepropaganda on vain ratikkafriikkien haihattelua.
    Jaa, että "ratikkafriikit" salaliitossa UNESCOn kanssa? Tervettä maalaisjärkeä...
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  4. #1309
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Kun Santahamina siirtyy mantereelle, tulee viimeistään silloin metro Laajasaloon. Koska Laajasalo ja Santis ovat pussinperiä, ei ole perusteltua eikä järkevää tuoda alueelle kahta raideväylää. Sen takia alueelle kannattaa tulla vain kevytmetropikaraitioraide.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 21.02.2013 kello 19:30. Syy: henkilökohtaisuus pois

  5. #1310

    Liittynyt
    01.08.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    65

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Herttoniemestä metro tulisi haaroittaa Laajasaloon. Näin Laajasalon keskustaan tulee metroasema, sekä Laajasalo saa usean pienemmän aseman keskusaseman lisäksi.
    Millainen on pieni metroasema?
    Haluan kuolla unessa, kuten isäni - En kirkuen, kuten hänen matkustajansa.

  6. #1311
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Tarkoitin pienemmän käyttöasteen asemia. Sekä tietysti pienempi rakennuskokonaisuus kuin keskusasema palveluineen yms.

  7. #1312

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Se ei ole yhteiskunnallisesti kannattava, koska sen etäisyys Kulosaaren sillasta on tyyliin 5 metriä.
    Se on yhteiskunnallisesti kannattava, koska Kulosaaren silta ei vie Laajasaloon. Piste.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Olemassa olevan infran käyttö on parempi.
    Vaikka karttaasi on piirretty joku oranssi katkoviiva, jonka toteuttaminen ja ylläpito olisi käytännössä varmasti kalliimpi kuin useampikin ratikkasilta, pidät kuitenkin olemassaolevan infran käyttöä parempana. Myönnät siis, että raitiosilta kannattaa, koska Laajasalon raitioliikenne voidaan johtaa suoraan koko Helsingin ratikkaverkkoon, jo on tällä hetkellä yli 90 km linjarataa.

    Olen pahoillani "Kantokoski", mutta vuonna 2016 Laajasaloon pääsee todennäköisemmin ratikalla, ei metrolla.

  8. #1313
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    höpö höpö. Laajasalon raideyhteyden rakentaminen alkaa aikaisintaan 2016, mutta viimeisintään 2025.

  9. #1314

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Herttoniemestä metro tulisi haaroittaa Laajasaloon. Näin Laajasalon keskustaan tulee metroasema, sekä Laajasalo saa usean pienemmän aseman keskusaseman lisäksi.
    Huoh. Tässäkin ketjussa on tuo aihe käsitelty jo useaan otteeseen. Tiivistettynä sanottakoon, että se ei ole mahdollista, koska metroa ei voi enää haaroittaa, sen kapasiteetti ei edes riitä, matka-aika olisi merkittävästi hitaampi ja investoinnin hintakin paljon kalliimpi.

  10. #1315
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Raitiovaunut eivät tue pyöräilykaupunkihanketta. Vain metroon ja lähijuniin mahtuu myös pyörät kuljetettaviksi.
    Raitiovaunuissa pyörien kuljettaminen on kiellettyä. Eikä pyöriä voi tilanpuutteen takia sallia.
    Kevytmetroon pyörät taas mahtuisivat.

  11. #1316

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Raitiovaunut eivät tue pyöräilykaupunkihanketta.
    Väitteesi on täysin päätön. Pyöräilykaupunkihankkeen idea yleisesti on saada ihmiset pyöräilemään, ei kuljettamaan pyöriään missään kulkuneuvossa. Lisäksi raitiovaunu tukee kaupunkirakennetta, jossa etäisyydet eivät kasva pyöräilylle liian pitkiksi.

  12. #1317
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Älä yritä vääntää. On totta ettei raitiovaunuissa saa kuljettaa pyöriä.
    Tietenkään ei ole tarkoitus että pyöriä kanneskellaan metroissa tai junissa, mutta ihmisillä on oltava mahdollisuus käyttää raideväyliä pyörien kanssa oikaisuihin.

  13. #1318

    Liittynyt
    01.08.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    65

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Alkaa olla aika epätoivoista, jos väsähtäneet pyöräilijät ovat argumenttina miljardimetrolle.
    Haluan kuolla unessa, kuten isäni - En kirkuen, kuten hänen matkustajansa.

  14. #1319

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    105

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti

    Laruun vertaaminen on hieman rampa.. Kruunuvuoren/Laajasalon asukasmäärä ei tule olemaan järin iso.
    Tilasto Helsinki alueittain 2011:
    Lauttasaari 20066 asukasta
    Laajasalo: 16473 asukasta + Kruunuvuorenranta ~10000 asukasta on runsaat 25000 asukasta.

    Vertailu ei ehkä sittenkään ole kauhean rampa.

  15. #1320
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lauttasaaren asukasluku kasvaa metron myötä. KUn taasen Laajasalo on pientalovaltaista aluetta. Laajasalo on myöskin pussinperä, jopa Santahaminalla. Lauttasaaren takana taasen asuu 150 000 ihmistä. Ja lisää tulee metron myötä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  2. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  3. Laajasalon joukkoliikenneyhteys
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 30.04.2011, 16:19
  4. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  5. Talvikuvia Laajasalon suunnalta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 17.02.2010, 11:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •