- Liittynyt
- 16 Kesäkuu 2006
- Viestit
- 359
Helsingin ja Turun rataoikaisun välillä on käyty kovaakin kädenvääntöä näissä keskusteluissa. Entä mitäs jos ei oikaistaisikaan, vaan otettaisiin kiistakapulana oleva Lohja mukaan jollain muulla tavalla?
Heitänpä seuraavan idean kehiin, joka ei ole millään tavalla yhteydessä aikaisempiin esittämiini mielipiteisiini. Jos ELSA-rataan ei ole varaa lähitulevaisuudessa, niin tässä olisi tällainen köyhän miehen parannusehdotus. Eli rakennetaan 14km uutta rataa Siuntiosta Lohjan Virkkalaan, jossa se yhtyisi Hanko-Hyvinkää rataan. Tietysti Virkkala-Karjaa väli pitäisi sähköistää noin 18km pituiselta matkalta. Investointina ei varmaan mikään hirmukallis, kun ottaa huomioon Hanko-Hyvinkää radan suhteellisen hyvän kunnon. Matka Helsingin ja Turun välillä pysyisi suunnilleen samana, mutta Inkoon "seisakkeen" sijasta saataisiin Lohjan Virkkala aseman viereen, sekä Lohjan keskusta noin 9km päähän rautatieasemasta. Eli Parkanomaisesti Lohjalaisetkin voisivat käyttää asemaansa hyväkseen, mennessään Turkuun tai Helsinkiin päin. Ja asuuhan kuvitellun aseman vieressä Virkkalassakin varmasti yli 10 000 asukasta jo valmiiksi. Lisäksi voisin kuvitella Y-junalle pysähdyksen Mustioon. Tällä tavalla eräiden jäsenten mainitsema yhteiskuntarakenne säilyisi suunnilleen samana, mutta samalla saataisiin Lohja (edes osittain) mukaan rautatiemaailmaan.
Heitänpä seuraavan idean kehiin, joka ei ole millään tavalla yhteydessä aikaisempiin esittämiini mielipiteisiini. Jos ELSA-rataan ei ole varaa lähitulevaisuudessa, niin tässä olisi tällainen köyhän miehen parannusehdotus. Eli rakennetaan 14km uutta rataa Siuntiosta Lohjan Virkkalaan, jossa se yhtyisi Hanko-Hyvinkää rataan. Tietysti Virkkala-Karjaa väli pitäisi sähköistää noin 18km pituiselta matkalta. Investointina ei varmaan mikään hirmukallis, kun ottaa huomioon Hanko-Hyvinkää radan suhteellisen hyvän kunnon. Matka Helsingin ja Turun välillä pysyisi suunnilleen samana, mutta Inkoon "seisakkeen" sijasta saataisiin Lohjan Virkkala aseman viereen, sekä Lohjan keskusta noin 9km päähän rautatieasemasta. Eli Parkanomaisesti Lohjalaisetkin voisivat käyttää asemaansa hyväkseen, mennessään Turkuun tai Helsinkiin päin. Ja asuuhan kuvitellun aseman vieressä Virkkalassakin varmasti yli 10 000 asukasta jo valmiiksi. Lisäksi voisin kuvitella Y-junalle pysähdyksen Mustioon. Tällä tavalla eräiden jäsenten mainitsema yhteiskuntarakenne säilyisi suunnilleen samana, mutta samalla saataisiin Lohja (edes osittain) mukaan rautatiemaailmaan.
Viimeksi muokannut moderaattori: