Sivu 5 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/171

Viestiketju: Elielinaukion bussiterminaali

  1. #61
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2035

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    https://areena.yle.fi/audio/1-507490...Gy7i6m4ouVzTYU

    Radio-ohjelma, jossa molemmat "osapuolet" saavat sanoa kantansa. Elielinaukiota käsitellään ohjelman alussa.

    Kulttuuriykkönen

    Arkkitehtuurisota - uudistetaanko Helsinkiä liian hätäisesti?
    Viimeisin muokkaaja Salomaa; 22.03.2021 kello 22:07. Syy: Täydennys

  2. #62
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7639

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    En osaa vastata kysymykseen mutta miksi Helsingin pitäisi olla länsieurooppalaainen, tai edes itäeurooppalainen? Valittaisiinkos sensijaan suomalainen?
    Niin. Meillä tosiaan on piiitkät perinteet siinä, että tehdään väkisinkin eri lailla kuin muualla. Koskee paitsi joukkoliikennettä, myös monta muutakin asiaa. Mutta aika harvoin on niin, että kun sata ihmistä tekee yhdellä tavalla ja minä väen väkisin haluan tehdä jollain toisella, niin se minun tapani olisi sitten parempi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    - Tukholma, Cityterminalen päärautatieaseman yhteydessää ja Slussenin kompleksi.
    - Tallinna, tosin kaukana toisistaan ovat bussi ja junaterminaalit.

    t. Rainer
    Eikös Tukholman bussiterminaali ole kaukoliikennettä varten? Ei siellä SL-busseja ole. Ja Slussenia puretaan parhaillaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #63

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    850

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Tuon alueen lähihistoriaa voi tarkastella oman muistin lisäksi kuvista ja karttapalveluista. Ylen areenasta voi katsoa Arto Nybergiä jonkun jakson ja todeta siitä alueen aukiotilanteen. Se on aukioiden kannalta masentava, parhaat mahdollisuudet on jo hukattu ja Kiasmaa ei ikävä kyllä olla purkamassa, vaan sen kuori uusitaan. Kokonaisuuden joukossa Elielin aukio on enää niin pieni osa, että menköön nyt sekin. Jos Vlaltavan talo koetaan tärkeäksi, voidaan se jättää kokonaisena uudisrakennuksen sisälle. Bussiliikenne keskustaan tulee joka tapauksessa vähenemään raideliikenteen osuuden lisääntyessä, joten eiköhän Kampin terminaali ja heilurilinjat riitä busseille.

  4. #64
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2035

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Niin. Meillä tosiaan on piiitkät perinteet siinä, että tehdään väkisinkin eri lailla kuin muualla. Koskee paitsi joukkoliikennettä, myös monta muutakin asiaa. Mutta aika harvoin on niin, että kun sata ihmistä tekee yhdellä tavalla ja minä väen väkisin haluan tehdä jollain toisella, niin se minun tapani olisi sitten parempi.
    Kun esitetään että pitää tehdä samalla tavalla kuin Euroopassa, niin pitää silloin myös perustella miksi pitää tehdä samalla tavalla. Suomen väkiluku ja pinta-ala ovat sellaisia tekijöitä ilmastoa unohtamatta, että moni asia kannattaa toteuttaa eri tavalla kuin muualla Euroopassa.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eikös Tukholman bussiterminaali ole kaukoliikennettä varten? Ei siellä SL-busseja ole. Ja Slussenia puretaan parhaillaan.
    Slussenilla on valtavat muutostyöt käynnissä. Alue halutaan nykyistä paremmaksi. Slussen siis säilyy, mutta muuttuu. Bussitermilaalia siinä on jo uudistettu ainakin osittain. Eli alueella säilyy bussiterminaali myös.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 11:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:27 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Tuon alueen lähihistoriaa voi tarkastella oman muistin lisäksi kuvista ja karttapalveluista. Ylen areenasta voi katsoa Arto Nybergiä jonkun jakson ja todeta siitä alueen aukiotilanteen. Se on aukioiden kannalta masentava, parhaat mahdollisuudet on jo hukattu ja Kiasmaa ei ikävä kyllä olla purkamassa, vaan sen kuori uusitaan. Kokonaisuuden joukossa Elielin aukio on enää niin pieni osa, että menköön nyt sekin. Jos Vlaltavan talo koetaan tärkeäksi, voidaan se jättää kokonaisena uudisrakennuksen sisälle. Bussiliikenne keskustaan tulee joka tapauksessa vähenemään raideliikenteen osuuden lisääntyessä, joten eiköhän Kampin terminaali ja heilurilinjat riitä busseille.
    Ei riitä. Tämän asian on tuonut myös esille HSL. Mikään raideliikennejärjestelmä ei tällä hetkellä eikä lähitulevaisuudessa korvaa Vihdintien suunnan bussilinjoja, jotka tarjoavat vaihdottoman yhteyden esim. Luoteis-Helsingistä ydinkeskustaan. Siten keskuteltaessa Elielinaukiosta on hyvä pitää mukana myös 0-vaihtoehto, eli että Elielinaukiota ei toistaiseksi rakenneta. Rakentamisen pääsyyksi on esitetty mm. viihtyisyystekijöitä, mutta todellinen pääsyy tietenkin on se 40 000 jalankulkijaa, jotka aukion ohittavat.

  5. #65

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    853

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eikös Tukholman bussiterminaali ole kaukoliikennettä varten? Ei siellä SL-busseja ole. Ja Slussenia puretaan parhaillaan.
    Lähtee Cityterminalenista joitain SL-busseja, mutta hyvin vaatimattomasti, enimmillään 13 vuoroa/h. Katuverkkoon sijoitetulta Vattugatan-nimiseltä pysäkiltä lähtee enimmillään 19 vuoroa/h. Työnjako näyttäisi olevan tällä hetkellä se, että Cityterminalenin bussit kulkee Värmdöhön ja Nackan koilliosaan ja Vattugatanin Tyresöhön. Nämä ovat samalla ainoat isot alueet ilman raideliikennettä Tukholman seudulla. Slussenin bussit kulkevat Värmdöhön ja Nackan koillisosaan eli samaan paikkaan kuin Cityterminalenin. Kokonaisuutena busseja lähtee keskustasta selkeästi vähemmän kuin Helsingissä.

    Tuohon tilanteeseen ei kuitenkaan olla päästy vain lakkauttamalla bussiliikennettä, vaan laajentamalla määrätietoisesti raideliikennettä siten, että se on hyvin kattavaa Helsinkiin verrattuna. Elielinaukion bussiterminaali on perusteltu nykyisellä raideliikenteen verkostolla, mutta pitäisi pyrkiä siihen, että sitä ei tarvittaisi.

    Ja määrätietoinen raideliikenteen laajentaminen on hyvin tyypillistä, eipä tule mieleen toista länsieurooppalaista kaupunkia, jossa olisi samanlainen bussiralli.
    Viimeisin muokkaaja Minä vain; 25.03.2021 kello 11:20.

  6. #66

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    283

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Ja määrätietoinen raideliikenteen laajentaminen on hyvin tyypillistä, eipä tule mieleen toista länsieurooppalaista kaupunkia, jossa olisi samanlainen bussiralli.
    Edelleenkin. Euroopassa on erilainen ilmasto, väestöntiheys ja kulttuuri kuin Suomessa. Meillä on sensijaan toteutettava nämä suunnitelmat omalla parhaalla tavalla, ei niinkuin muut. Olen todella huolissani kun lähdetään tähän "kun kaikki muutkin" ajatteluun. Se ei toimi ja osoittaa vain ajattelun ulkoistamista muualle. Missä Suomalainen sisukkuus ja järjen käyttö nykyään?

  7. #67

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1161

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Ja määrätietoinen raideliikenteen laajentaminen on hyvin tyypillistä, eipä tule mieleen toista länsieurooppalaista kaupunkia, jossa olisi samanlainen bussiralli.
    Kyllä! Mutta tuskaisen hidasta on Helsingissä kantakaupungin bussirallista pääseminen. Itäisestä kantakaupungista ei olisi nykyiselläänkään pakko ajaa yhtäkään bussia Rautatientorille, ei edes Hakaniemeen, vaan kaikki olisi mahdollista päättää/käännyttää kohtalaisin pienin investoinnein Kalasataman ja Käpylän välillä. Jostain syystä tätä ei ole suunnitelmista huolimatta saatu toteutukseen. Sen sijaan toteutukseen saatiin Hämeentien bussiväylä - takuuepäviihtyisä bussipörinäbaana läpi Kallion ytimeen saakka.

  8. #68
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1148

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Ei riitä. Tämän asian on tuonut myös esille HSL.
    Keskustaan tulevien bussien määrä on putoamassa tällä hetkellä, eikä ole mitään syytä olettaa, että se väheneminen loppuisi seinään.


    Helsingin Kaupunkiympäristö on myös antanut vastineensa HSL:n lausunnosta. Vaikkakin minusta perustelut ontuvat. KYMP vetoaa Länsiväylän bussien loppumiseen Kivenlahden metron myötä (-19), nivellinja 40 kääntämiseen katuverkossa (-7) ja 37 lopettamiseen (tai katkaisuun) Vihdintien ratikan myötä (-5), joilla saadaan lähtöjen määrä 71:een. Lisäksi halutaan, että linjasto perustuisi edelleen telibusseihin.

    Tuo 19 lähdön vähennys siis kattaa koko nykyisen Länsiväylän vuoromäärän. Kivenlahden metron liityntälinjastossa on kuitenkin suunniteltu kahta suoraa linjaa Kamppiin joiden vuoromäärä on yhteensä 12. Eli se on todellisuudessa vain 7 vuoron vähennys.

    37 tuskin myöskään katkaistaan, koska se muodostaa runko-osuuden linjojen 41 ja 42 kanssa Töölöön sisälle ja Kamppiin sekä vaihtoyhteyden Mannerheimintietä keskustaan asti kulkevilta linjoilta. Viimeaikaisista tyriytyneistä keskustan bussivuorojen vähentämisyrityksistähän yksi oli 41 ja siten Haagan Topeliuksen- ja Runeberginkadun yhteyksien loppuminen. Raitiolinja Korppaanmäentieltä Topeliuksenkatua Kamppiin voisi ehkä korvata noita linjoja, mutta se edellyttäisi 4:n vuorojen vähentämistä ja ehkä 7:aa Munkkiniemeen sen lisäksi. Nelosen jo nyt suunnitellut muutokset kohtaavat niin itsepäistä vastustusta, että tuskin edes viitsivät ehdottaa.

    Epäilen myös, että bussivuorojen vähentäminen olisi jokin HSL vastaan Helsinki asia, kun noista tyriytyneistä vähennyksistä (71 Kalasatamaan, Runkolinja 610 ja 61:n katkaisu, 321 ja 345 lopettaminen, 41 lopettaminen) ainoastaan HäViLi:iin liittyvillä 321 ja 345:lla vastustus tuli Helsingin ulkopuolelta. Muutenkaan vaikka kaupunki ajaisi bussien katkaisua kokonaan ja heillä on enemmistö HSL:n hallituksessa, kanta tuskin saadaan hallituksen edustajien kesken yhtenäiseksi. Hämeenlinnanväylällekkään ei saada ratikkaa ja juna-asemaa Kivihakaan busseja korvaamaan kokonaan ennen seuraavaa yleiskaavaa, vaikka väylän bulevardisoinnin kanssa ristiriitainen maakuntakaava onkin ymmärtääkseni muutettu.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Mikään raideliikennejärjestelmä ei tällä hetkellä eikä lähitulevaisuudessa korvaa Vihdintien suunnan bussilinjoja, jotka tarjoavat vaihdottoman yhteyden esim. Luoteis-Helsingistä ydinkeskustaan. Siten keskuteltaessa Elielinaukiosta on hyvä pitää mukana myös 0-vaihtoehto, eli että Elielinaukiota ei toistaiseksi rakenneta. Rakentamisen pääsyyksi on esitetty mm. viihtyisyystekijöitä, mutta todellinen pääsyy tietenkin on se 40 000 jalankulkijaa, jotka aukion ohittavat.
    Vihdintien varresta yli 10min nopeampi reitti Rautatieasemalle aikataulun mukaan on vaihtaa Valimon asemalta junaan, kun se on uudistettu. Käytännössä vielä enemmän, kun matka-ajoissa on suuri hajonta. Jos bussit kääntyvät Pohjoiselle Rautatiekadulle ja sitä kautta Kamppiin, palvelualue on identtinen päätepysäkkiä lukuunottamatta. Ja kun Elielinaukiolle menijän on kannattanut vaihtaa jo kantakaupungin ulkopuolella, palvelualue on Kamppi pääteasemana laajempi.

    Kumpaakin terminaalia pitää muokata, jotta voidaan ajaa nivelbusseilla, niin onhan se silloin Kamppi, jota kannattaa kehittää siihen suuntaan. Ja samalla yrittää löytää keino, jolla voidaan ajaa enemmän vuoroja sieltä. Elielinaukiosta hyötyisi vain 2-5 linjaa, kuten aikaisemmassa viestissä olen luettellut. Se määrä linjoja voidaan hoitaa pienellä kääntöpaikalla sekä kadunvarsipysäkeillä junalaitureiden vieressä Sanomatalon kohdalla.

  9. #69
    mv
    mv ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    151

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Edelleenkin. Euroopassa on erilainen ilmasto, väestöntiheys ja kulttuuri kuin Suomessa.
    Missä on tämä mystinen "Eurooppa" johon Suomi ei kuulu? Viimeksi kun katsoin niin Eurooppa näytti tältä.
    Nimi: 2021-03-25 21_12_37-Window.png
Katselukertoja: 491
Koko: 65,9 KB
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    Viimeisin muokkaaja mv; 25.03.2021 kello 20:09.

  10. #70

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    283

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut mv Näytä viesti
    Missä on tämä mystinen "Eurooppa" johon Suomi ei kuulu? Viimeksi kun katsoin niin Eurooppa näytti tältä.
    Kyllä minä tiedän että Suomi maantieteellisesti kuuluu Eurooppaan mutta se ei tarkoita että meidän pitäisi mennä sen takia johonkin yleiseurooppalaiseen muottiin ja verrata itseämme muihin Euroopan valtioihin. Nuo edellä listaamani asiat ovat päivän selvää. Meillä on karu ilmasto jossa pelkän raideliikenteen varaan ei voida rakentaa pääkaupunkia. Diesel linja-autot sopivat pohjolan karuihin oloihin parhaiten, se on fakta. Mitä väestöntiheyteen; verrattuna muihin kaupunkeihin, Helsingissä asutaan väljästi ja hyvä näin. Me suomalaiset arvostamme omaa tilaa, ja tämä on osa kulttuuriamme joten vaalikaamme sitä
    Viimeisin muokkaaja canis lupus; 25.03.2021 kello 21:09. Syy: Kirjoitusvirheet

  11. #71
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2035

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Kyllä! Mutta tuskaisen hidasta on Helsingissä kantakaupungin bussirallista pääseminen. Itäisestä kantakaupungista ei olisi nykyiselläänkään pakko ajaa yhtäkään bussia Rautatientorille, ei edes Hakaniemeen, vaan kaikki olisi mahdollista päättää/käännyttää kohtalaisin pienin investoinnein Kalasataman ja Käpylän välillä. Jostain syystä tätä ei ole suunnitelmista huolimatta saatu toteutukseen. Sen sijaan toteutukseen saatiin Hämeentien bussiväylä - takuuepäviihtyisä bussipörinäbaana läpi Kallion ytimeen saakka.
    En muuten aikanaan seurannut tai meni ohi se keskustelu Kalasataman ja Käpylän syöttöliikenneasemista. Täällä foorumilla varmaan tiedetään, mihin nämä suunnitelmat sitten ovat tyssänneet. Jos A-juna liikennöi 10 minuutin välein Valimon terminaalin valmistuttua, niin kyllä se siinä tapauksessa hyvin palveleet täältä Konalasta matkustavia.

  12. #72

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Diesel linja-autot sopivat pohjolan karuihin oloihin parhaiten, se on fakta.
    Aikamoiset faktat sulla. Seuraamalla Hämeentien ruuhka-aikojen bussiliikennettä (myös ennen koronaa), ei voi kuin toivoa HSL:n lopettavan keskustaan suuntautuvan yksitysbusseilun ja keskittyvän joukkoliikenteen järjestämiseen. Jopa yksityisautoilusta on kantakaupungissa yksityisbusseilua vähemmän haittaa, mutta enemmän hyötyä.

    Jotta ei mene täysin aiheen vierestä, kilpailutöistä Elielinsaaristo oli omaan silmääni miellyttävin. Yleisestikin suhtaudun positiivisesti aukion kehittämiseen - nyt aukio tuntuu erikoiselta tyhjältä tilalta junan ja keskustan välissä.

    Joku kaipasi aiemmin realistisia ehdotuksia Elielin korvaamiseksi bussiliikenteen näkökulmasta. Miten olisi bussien kääntö ympäri Tukholmankadun paikkeilla - tällöin Meilahden työpaikoille pohjoisesta matkustaville ei tulisi pakollista vaihtoa lyhyelle matkalle toisella kulkuvälineellä. Joku linja voisi myös olla hyvä jatkaa Meilahdesta Ruoholahden kautta Lauttasaareen, voisi ajatella noilla seuduilla asuvan suhteellisen paljon Meilahdessa työssä käyviä - ja toisaalta pohjoisessa myös Ruoholahteen matkaavia.
    Viimeisin muokkaaja sane; 26.03.2021 kello 09:29.

  13. #73

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1993

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Diesel linja-autot sopivat pohjolan karuihin oloihin parhaiten, se on fakta.
    Ei mene varmaan kovinkaan pitkään, kun tuo lause kuulostaa täsmälleen samalta kuin "Höyryveturit sopivat Pohjolan karuihin oloihin parhaiten, se on fakta."

  14. #74
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1030

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mokka Näytä viesti
    Ja linjojen saapuessa Jaakonkadun ramppia pitkin Lapinrinteen sijaan, piti näille rakentaa saapumislaiturit, jotka söivät 4(?) vanhaa lähtölaituria. Tosin kaksi laituria toimi Espoon linjojen aikaan pääosin varalaitureina. Eli terminaalin kapasiteetti on laskenut Länsimetron tuomien muutosten myötä.
    Laiturit 56, 57 olivat varalla.

    Länsimetron myötä myös laiturit 54, 55 on purettu pois, konkreettisemmin laiturit tasattiin betonilla.

    Laituri 55 : 171-174Z
    Laituri 54 : 105,165
    Laituri 53 : 158,160


    lainaan tähän laiturikartan alle

    Kampin lähiliikenneterminaalin linjat ja laiturit 3.1.2018 alkaen:

    Laituri 41: 37 Honkasuo
    Laituri 42: 41 Kannelmäki
    Laituri 43: 42 Kannelmäki
    Laituri 44: 63 Paloheinä
    Laituri 45: 69 Jakomäki
    Laituri 46: 70 Malmi
    Laituri 48: 206 Kera
    Laituri 49: 212 Kauniainen, 213 Kauklahti

    Yöliikenne:
    Laituri 41: 551N Tapiola
    Laituri 43: 112N Friisilä
    Laituri 46: 113N ja 114N Leppävaara
    Laituri 47: 118N Jorvi
    Laituri 48: 125N Latokaski
    Laituri 49: 134N Tuomarila
    Laituri 50: 146N Saunalahti
    Laituri 51: 147N Kivenlahti
    Laituri 52: 165N Kauklahti, 173N Upinniemi
    - Aito Espoolainen jo vuodesta 1989 -

    Espoon Erikoistalousalue

  15. #75

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    853

    oletus Vs: Elielinaukion bussiterminaali

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Kyllä! Mutta tuskaisen hidasta on Helsingissä kantakaupungin bussirallista pääseminen. Itäisestä kantakaupungista ei olisi nykyiselläänkään pakko ajaa yhtäkään bussia Rautatientorille, ei edes Hakaniemeen, vaan kaikki olisi mahdollista päättää/käännyttää kohtalaisin pienin investoinnein Kalasataman ja Käpylän välillä. Jostain syystä tätä ei ole suunnitelmista huolimatta saatu toteutukseen. Sen sijaan toteutukseen saatiin Hämeentien bussiväylä - takuuepäviihtyisä bussipörinäbaana läpi Kallion ytimeen saakka.
    Toisaalta täytyy ottaa huomioon se, että muualla Euroopassa ei bussilinjoja ole katkaistu tuolla tavalla väkivaltaisesti, vaan raideliikenne muodostaa rungon ja bussilla kuljetaan lyhyt matka raideliikenteen asemalle, tai jos ei ole raideliikennettä vaan palvelu toteutetaan bussein, puhutaan pienemmistä bussimääristä kuin mitä Helsingissä.

    Tuusulanväylän ja Lahdenväylän suuntaan olisi siis muualla Euroopassa jonkinlaista raideliikennettä. Alueita ei välttämättä olisi rakennettu täysin samalla tavalla, jos raideliikenne ja asuinalueet olisi suunniteltu samaan aikaan, mutta jos ajatellaan Lahdenväylän suuntaa ja ajatellaan, että alueet olisi samat kuin nyt, muualla Euroopassa oltaisiin rakennettu Sörnäinen - Viikinranta - Viikki - Pihlajamäki - Jakomäki - Hakunila metro, ja Pohjois- ja Keski-Sipoon ja Porvoon liikenne perustuisi Porvoon radalla kulkevaan henkilöjunaliikenteeseen.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 16.06.2016, 21:10
  2. HSL: Elielinaukion bussit poikkeusreitillä, metrossa epäsäännölliset vuorovälit
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 16.06.2016, 20:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.12.2015, 08:10
  4. HSL: Elielinaukion lähtölaitureita jää pois käytöstä 10.8.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 03.08.2015, 20:07
  5. HKL: Kaivutyö voi viivästyttää Elielinaukion busseja
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 02.12.2009, 09:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •