Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910
Näytetään tulokset 136-143/143

Viestiketju: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

  1. #136
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1388

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Ihan silkasta nimbyilystä on taas kyse. Asiat on kivoja, mutta pitäis tehdä aina 'muualle'. Topeliuksenkadulta on lähdössä pysäköintipaikat ratikan mukana, niin heti on katu kuulemma liian kapea ja kaikkea muuta höttöä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Töölöläisten vastarintaa on suoraan sanottuna ihan helppo ymmärtää, koska uudet kiskot eivät kuitenkaan toisi alueelle muuta kuin lisää ruuhkassa seisovia etanaraitiovaunuja.
    Mikä on huomattava parannus täysinä kulkeviin ja ketjuuntuviin etanabusseihin.

  2. #137

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    583

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Lopullinen versio linjastosuunnitelmasta on nyt julkaistu HSL:n sivuilla.

    Ainoa ero, jonka huomasin nopealla selauksella on linjan 13 yöversio 13N. Päivälinja 13 kulkee reittiä Kolmikulma-Mannerheimintie-Aleksanterinkatu-Snellmanninkatu ja siitä eteenpäin kohti Kalasatamaa. 13:n yöversio 13N on siirretty pois Kruununhaasta kulkemaan Kaisaniemen ja Rautatieaseman kautta. Palvelutaso paranee, eikä kapasiteetista täydy huolehtia yöliikenteen alettua.

  3. #138
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1199

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    En löytänyt tälle parempaakaan ketjua, joten kirjoitan tähän.

    Kävelin tässä hiljan Tukholmankadulla ja huomasin, että Rosina Heikelin puiston silmukasta on tulossa "normaali" vastapäivään kierrettävä. Olenko nähnyt harhoja, vai oliko suunnitelmissa joskus toinen kiertosuunta?

  4. #139

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    383

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    En löytänyt tälle parempaakaan ketjua, joten kirjoitan tähän.

    Kävelin tässä hiljan Tukholmankadulla ja huomasin, että Rosina Heikelin puiston silmukasta on tulossa "normaali" vastapäivään kierrettävä. Olenko nähnyt harhoja, vai oliko suunnitelmissa joskus toinen kiertosuunta?
    Semmoinen se on. Samoin kuin Kuusitie. En tiedä aiemmista suunnitelmista

  5. #140
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7833

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    En löytänyt tälle parempaakaan ketjua, joten kirjoitan tähän.

    Kävelin tässä hiljan Tukholmankadulla ja huomasin, että Rosina Heikelin puiston silmukasta on tulossa "normaali" vastapäivään kierrettävä. Olenko nähnyt harhoja, vai oliko suunnitelmissa joskus toinen kiertosuunta?
    Mä olen seurannut sitä suunnittelun alusta asti, enkä muista, että se olisi koskaan ollut suunnittelupöydällä myötäpäivään kiertävä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #141
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Loppi
    Viestejä
    1051

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Myötäpäivään ajettava silmukka on suhteellisen harvinainen, johtuisiko se siitä että yksi suuntavaunujen ovet on silmukan sisäpuolelle päin. Helsingissä on yksi silmukka joka on näin, Paavalinkirkon silmukka ajetaan myötä päivään.

    Keskustassa oli kaksi myötäpäivään ajettua silmukkaa.
    Ensimmäinen oli etelä Töölön silmukka linja 5B ja myöhemmin linja 2. ...-Mannerheimintie-Arkkadiankadiankatu-Runeberginkatu-Museokatu-Mannerheimintie-... tämä oli köytössä vuosina 1929-1951.
    Toinen oli Erottajan silmukka Ruitsalaisen teatterin silmukka. Kyseistä silmukkaa käytti mm esikaupunkilinjat Haagaan ja Munkkiniemeen (Linjat H ja M) ja eräiden linjojen ruuhkaversiot esim 4E Munkkiniemi-Erottaja 1951-1955. Vuosina 1955-1957 erottajan silmukka toimi Runkolinjan 10 keskustan päätepysäkkinä. Erottajan simukka oli käytössä vuosina 1926-1966.

  7. #142
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    1273

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Onko linjan 14 liikennöimistä Topeliuksenkadun kautta Eiraan tutkittu? Mieleen tulee ainakin seuraavat edut:
    - Tällä reitillä saataisiin korvattua runkolinjat 20 ja 30 suhteellisen hyvin. Mannerheimintien vaihtoehto ei korvaisi mitään runkobussilinjaa kunnollisesti, ja todennäköisesti Meilahden sairaalan pohjoispuolen yhteydet Kamppiin ja Eiraan muuttusivat vaihdollisiksi, kun raitiolinja 5 korvaisi linjojen 20 ja 30 eteläpään.

    - Kannelmäestä, Pohjois-Haagasta ja Valimosta pääsee Lasipalatsille kätevimmin junalla; Fredrikinkadulle taas raitiolinja olisi kätevämpi. Ainakin nykyisestä bussiliikenteestä päätellen myös Munkkivuoresta on huomattavasti enemmän kysyntää Kamppiin kuin Lasipalatsille.

    - Erillistä Eirasta Meilahden sairaalalle liikennöivää linjaa ei tarvittaisi, joten linja 7 voisi jatkaa Pasilasta Meilahden sairaalle. Tätä yhteyttä on toivottu pitkään, mutta se on nykysuunnitelmissa jäämässä melko lyhytaikaiseksi.

    - Linjan 4 voisi säilyttää nykyisellä reitillään. Nelosen molemmissa reiteissä on hyötynsä ja haittansa, mutta kokonaisuudessaan nykyinen reitti vaikuttaa paremmalta.


    Topeliuksenkadun, Runeberginkadun ja Fredrikinkadun raitiotien toteuttaminen pikaraitiotietasoisena tulisi kalliimmaksi; tämä lienee tärkein syy Mannerheimintien vaihtoehdon valintaan.

  8. #143

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5909

    oletus Vs: Kaupunki- ja pikaraitioliikenteen linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 8.6 Näytä viesti

    Topeliuksenkadun, Runeberginkadun ja Fredrikinkadun raitiotien toteuttaminen pikaraitiotietasoisena tulisi kalliimmaksi; tämä lienee tärkein syy Mannerheimintien vaihtoehdon valintaan.
    Se voitaisiin toteuttaa light-rail metrona katutason alla.

    t. Rainer

Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Kaupunki pyörille 2. toukokuuta!
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.04.2016, 14:50
  2. HSL: Kaupunki pyörille 2. toukokuuta!
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.04.2016, 13:00
  3. Mikä suurin eurooppalainen kaupunki ilman junayhteyttä?
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Junat
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 02.09.2009, 16:13
  4. Kaupunki-nimen käyttäminen
    kirjoittanut ZoomZoom foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 14.07.2009, 17:33
  5. Seminaari: Kenen kaupunki - kaupunkiliikkujien puheenvuoroja
    kirjoittanut Kemendil foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 02.09.2008, 12:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •