Amorella voi hyvin Helsinkiin tullakin, jos ei mene kaupaksi -nimittäin Vikingin kipeästi tarvitsemaksi toiseksi laivaksi XPRS:n rinnalle Tallinnan reitille. Runsaiden päivämatkustajatilojensa ansiosta se sopisikin siihen varsin hyvin ja olisi yön yli risteilijänäkin XPRS:ää parempi. Cinderellan kohdalla kaikki on vielä auki Tukholman risteilytarjonnan suhteen, mutta ajatus, että se ottaisi Mariellalta vapaaksi jääneen paikan päivittäisenä kulkijana HEL-STO-reitillä muulloin kuin keskellä kesää, ei ole realismia. Aluksen käyttökulut noin pitkällä linjalla ovat sen verran runsaat, ettei niitä täydellä pokallakaan saataisi peittoon. Cinderellan autokansikapasiteetti on suhteellisesti pienempi kuin tuon kokoluokan aluksilla keskimäärin.
Tallinkin jatkokuvioissa painaa myös nyt yhdellä laivalla ajettava ja tammikuussa tauolle jäävä Tallinnan ja Tukholman välinen linja, jonka toimintojen osittainen tai kokonainenkin yhdistäminen Helsingin ja Tukholman välisen kanssa on varmasti myös ainakin suunnittelupöydällä. Tätä puoltaisi mahdollisuus operoida Viron lipulla, mikä madaltaisi palkkakuluja, mutta verottomuuden katoaminen, joka veisi laivalta nuuskakaupan, saattaa olla isompi taloudellinen riski. Viinan hintahan laskisi, jos suomalaisesta taxfreestä siirrytään Viron maahintoihin.
Mutta Skattan terminaalin ratikkalinja olisi ihan hyvä olemassa, kulkipa terminaalille laivoja tai ei, ja mihin kellonaikaan tahansa. Reittihän palvelee myös Marinaa, Eurohostellia, Kino 13:a ja epäilemättä myös niiden tuntumassa olevien talojen asukkaita.
Jos Laajasalon ja Suomenlinnan vesiratikat saataisiin lähtemään samasta laiturista keskustassa, olisi niitäkin palveltava raitiovaunuyhteyksin. Jos vesiratikkaterminaali tehtäisiin Lyypekinlaiturille (eli kauppahallin ja nykyisen makasiiniterminaalin eli tulevan työmaan väliin), olisi joku keskustan suunnasta tuleva linja ohjattava siihen kääntymään. Jos taas terminaali tehtäisiin Katajanokan kanavan vaiheille, saattaisi riittää se, että kanavan ylittävälle sillalle tulisi Skattalle ajavien vaunujen pysäkki. Skattan vaunujen ajaminen rantaan oikein missään kohdassa ei taida olla toteutettavissa, ja Laajasalon vesiratikka tulee joka tapauksessa tarvitsemaan uuden sijoituspaikan -liikenne toki ilmeisimmin aloitetaan Aleksin päästä nykyisen ravintolalaiva Relandersgrundin paikalta, mutta paremman paikan tarve varmasti ymmärretään varsin pian. Viimeistään siinä vaiheessa, kun lautan matkustajat valittavat hankalaa yhteyttä lähimmälle katuratikkapysäkille ja Pohjoisrannan liikenne (sekä autot että kevyt liikenne!) ruuhkautuu entistä pahemmin Laajasalon kulkijoiden ylittäessä katua muulloinkin kuin liikennevalojen palaessa vihreää.