Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-63/63

Viestiketju: Sörnäistentunneli

  1. #61

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    251

    oletus Vs: Sörnäistentunneli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Tässä nimenomaisessa tapauksessa on myös väliä missä ruuhka on. Kalasataman joukkoliikennesolmu on huonompi paikka ruuhkalle kuin Sörnäisten rantatie tai Hermannin rantatien pohjoispää.
    Totta. Redin alikulku on huono paikka ruuhkalle. Sen sijaan liikenteen olisi voinut siirtää menemään Lautatarhankadun kohdalta jolloin paikka olisi ollut suunnilleen yhtä huono kuin muualla Sörnäisten rantatiellä.

  2. #62
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    250

    oletus Vs: Sörnäistentunneli

    Ehdotus kokonaan uudesta kevyen liikenteen yhteydestä Siltasaaresta Kaisaniemeen kuvastaa kyllä yhä autoilun valtaa:

    Kaupunkiympäristölautakunnan tekemän selvityksen mukaan sillan kustannukset olisivat noin 4–8 miljoonaa euroa minkä lisäksi ympäristön muokkaustarpeet toisivat lisähintaa arvion mukaan 3–6 miljoonaa.
    Arvokkaan hinnan vuoksi asiantuntijaryhmä ei näe sillan rakentamiselle perusteita.
    Ottamatta kantaa Sörnäistentunneliin, tässä kyse on kuitenkin yhteydestä, jota ei ole oikeastaan edes olemassa ja joka on paljon Sörnäistentunnelia halvempi

  3. #63

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1138

    oletus Vs: Sörnäistentunneli

    Onkohan tuosta tehty edes kunnollista selvitystä? Reilut 200 metriä, mitä tuo lyhentää matkaa, on kävellen aika tasan pari minuuttia. Jotenkin en usko, etteikö tuolla välillä olisi riittävää määrää kävelijöitä, etteikö silta voisi olla kannattava. Sörnäistentunnelilla on 17k autoa vuorokaudessa, matka-aikasäästö samaa luokkaa. H/k oli jotain 0,33. Siltasaarensilta on kymmenesosan hintainen ja kävelijöitä Hakaniemen ja Rautatieaseman välillä on varmasti tuhansia per vrk.

    Hiha-arvio on, ettei ole selvitetty tai on selvitetty väärin. Silta on helposti kannattava samoilla ehdoilla kuin että Sörnaistentunneli tuottaa yhdellä eurolla 30 senttiä hyötyjä.

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •