Epäilen vähän artikkelissa esitettyä optimistisuutta hankkeen eteenpäin notkahtamisesta vain koska se sisältyy uuteen MAL-sopimukseen. Se nimittäin sisältyi jo edelliseen, mutta mitään ei ole tapahtunut pitkään aikaa. Edellisen MAL-sopimuksen solmimisen aikaan lupailtiin, että tulisi joku Matkinkylästä pohjoiseen johtavan ratayhteyden tarkastelu julkaistavaksi, mutta sellaista ei ollut missään edes vuosi sitten, kun kolusin Keraan liittyvät asiat Espoon sivuilta kouluprojektia varten.
Reitit ja vaihtoehdot näkee Espoon joukkoliikenteen tavoiteverkosta vuodelle 2040 https://static.espoo.fi/cdn/ff/4eJpL...lle%202040.pdf Kartta on noin vuoden vanha, eli ilmeisesti on edelleen auki nuo reittivaihtoehdot Karakallion ja Nihtisillan kautta kulkemiseen.
Lueskelin artikkelin aamulla ja rupesin etsimään löytyykö jokin juuri julkaistuun pruju tai uutissähke, jonka perusteella artikkelikin on kirjoitettu, mutta HSL:n sivuilla ei ainakaan ole mitään luonnosta sopimuksesta vielä, eli ilmeisesti toimittajalle on annettu tietoa suoraan.