HSL:n tiedotteessa, joka on otsikoitu "HSL kysyy jäsenkuntiensa mielipiteitä johdinautoliikenteen aloittamisesta" ja johon luultavasti tuo HS:n juttu perustuu (en ole tätä tarkastanut), lausutaan näin
Tässäkin Helsingillä on jo ainakin mutkan kautta mielipide. Raitioliikenteen kasvupaineen pienentäminen onkin mielenkiintoinen ilmaisu. Jos joukkoliikenteen suosio on jollain korridoorilla sitä luokkaa, että tarvitaan raitioliikennettä, pitää matkustajamääriä saada laskettua? Vai miten tuo pitäisi tulkita?HSL:n ja Helsingin kaupungin yhteisen hankeselvityksen perusteella tarkoituksenmukaisinta olisi aloittaa johdinautoliikenne Helsingissä, jossa bussiliikenne on tiheintä ja samoja johtimia voisi käyttää useat linjat. Johdinautoilla olisi mahdollista korvata Helsingin keskustan dieselbusseja, ja toisaalta pienentää raitioliikenteen kasvupainetta.