Jos esimerkiksi raitiolinja 1 korvataan johdinautolla suunnitelmien mukaan, niin tietysti ymmärrän raitiovaunuharrastajien katkeruuden. Siinä on se mahdollisuus, että johdinautojen ominaisuudet tulevat esiin ja sen jälkeen keskustellaan kuinka johdinauto toimii Helsingissä.
Jos kaikki menee hyvin, niin mahdollisesti myös linja 4 voidaan korvata myös johdinautolla. Pitkässä juoksussa johdinautolinjasto laajenee laajenemistaan ja raitioverkko pysyy ainoastaan kantakaupungin hyvin kuormitetuilla linjoilla.
Tämä on visio monen raitiovaunufriikinkin päässä, mutta eivät uskalla täällä ääneen sanoa. Nyt pitäisi nopeasti tilata johdinautoja, jotta päästään vertailemaan käytännössä. Silloin myöskin ei tarvitsisi enää niin paljon tilata uusia raitiovaunuja.