Portugalista lienee sikäläisten linja-auto- ja sähkölaitevalmistajien tietotaidot karisseet sitten 1980-luvun, vaiko paikallispolitiikan liikennepainopiste siirtynyt raiteille ja joustavampiin langattomiin busseihin, vai mikähän on ollut lopulta kahden johdinautokaupungin (Braga v. 1979 ja Porto v. 1997) liikenteen lopettamisen syy?
Kolmas trollikkakaupunki eli Coimbra yhä sinnittelee ja valitsee tulevaisuudessa kalustoksi joko ulkomaalaisen Trollinon tai sitten lopettaa johdinautoliikenteen kokonaan?
http://raitio.org/news/uutis11/repor...jr/coimbra.htm
Päätökset ovat selvillä ehkä hieman ennen kuin Coimbran tram-train-pikaratikkaliikenne alkaa, mene tiedä. Siinä tapauksessa se olisi kantaa ottava viesti muullekin maailmalle, vaikkei sikäläinen troleicarros-verkosto olekaan päällekkäin ns. metron kanssa.