Esimerkiksi bussiheiluri Pasilaan (lähijunissa on tilaa Pasila - Rautatieasema välillä ilman liikenteen lisäystäkin), tai Urheilukatu - Helsinginkatu. Tai sitten vaan käännetään ympäri Kisahallin parkkiksella, Kurvissa, Kalasatamassa, tms.
Eli kyllä niiden bussilinjojen lyhentämisen voi tehdä, jättää vaikka yhden oikeasti kunnolla tehdyn väylän ihan keskustaan saakka osalle linjoja, ehdotan Sturenkatua ja jotain kautta Kampin terminaaliin. Ongelmatonta tuo ei tietenkään ole, mikään ei ole, mutta parempi täsmällisyys ja kustannukset, lisääntynyt katutila jolle kyllä on käyttöä vaikka fillareille, leveämmillä jalkakäytäville, ratikkakiskoille, tms. olisi kuitenkin sen verran suuria hyötyjä että ehkä ne vaihdotkin kestäisi, loppujen lopuksi se on aika pieni osa keskustaa jonne Elielinaukiolta tai Rautatientorilta mukavasti kävelee.
Pisara auttaisi asiaa, mutta minä en haluaisi sitoä tätä asiaa taas yhteen megahankkeeseen jonka aikataulu ja toteutus on auki. Viimeiset parikymmentä vuotta on odotettu metrolinjastoa, kauanko sitä Pisaraa odotetaan?