Puhun tietenkin omasta puolestani vain. Minusta on tärkeää, että uusia juttuja suunnitellaan ja kokeillaan, vaikka olisi epäilyksiäkin toimivuudesta. Muuten ei saada mitään uutta aikaiseksi. Sitten laajamittaisen käyttöönoton kanssa taas tulee olla varovainen, sillä toteutettujen liikennehankkeiden kanssa pitää sitten elää vuosikymmeniä eteenpäin.
Itse uskon, että kumipyöräliikennekin muuttuu ennemmin tai myöhemmin sähkökäyttöiseksi. Varmasti aivan ensimmäinen askel on hybridit, mutta seuraava kaupunkiliikenteessä olisi varmaan juuri jotain tällaista. On helppo kuvitella: jos tuollainen Siemensin viritys on helppo jälkiasentaa hybridibussiin ja suuri osa jonkun kaupungin busseista on hybridejä, niin olisi järkevää asentaa esimerkiksi bussikaistojen kohdalle ajolangat. Sen jälkeen voitaisiinkin sitten hankkia hybridien sijaan akku- tai superkondensaattoripohjaisia sähklbusseja, jotka latautuisivat ajaessaan ajojohdinten kohdalla. Mahdollinen kehityskulku mielestäni.