Ranska käyköön esimerkkinä käsitteestä "jossain päin maailmaa". Tuollaiset järjestelyt ovat arkipäivää paljon muuallakin, muun muassa Latvian Riiassa.
St. Gallenissa kulkee nykään johdinautojen kanssa yhteisessä liikenteessä johdinauton ja akkusähköbussin välimuoto. Yksi paikallinen trolleynivelbussi on varustettu akuilla, joilla ensisijaisesti ajetaan, mutta niitä voi ladata trollikoiden ajolangasta. Tämän hetkisessä tilanteessa on kysymys kokeilusta.
On selviä viitteitä siitä, että johdinautot, sähköbussit ja ladattavat dieselhybridit yhdistyvät - tai ainakin lähentyvät toisiaan merkittävästi - jossain vaiheessa. Useat pitkään vain polttomoottorikäyttöön panostaneet alan toimijat ovat muuttaneet strategioitaan merkittävästi ja alkaneet puhua tosissaan tieliikenteen sähköistämisestä. Siinä puhutaan jo paljon suuremmistakin asioista kuin vain HSL:n 12 (akku)sähköbussin hankinnasta.