Filmiin on tallentunut kiehtovia tosiasioita tuon ajan ZIUista:
HKL:n teknillinen johtaja Juhani Valanto kiemurtelee vastauksessaan, jotta se olisi poliittisesti korrekti. Hänen sanomansa voidaan rivien välistä "suomentaa", että mitään kehuttavaa ei ZIUista hakemallakaan löydy. Samoin Töölön johdinautoprikaatin kuljettajat moittivat moittimasta päästyään varsin suorasanaisesti neuvostobusseja niiden lukuisista heikkouksista. Ainoat myönteiset kommentit antaa "matkustajien nimissä" Oy Koneisto Ab:n neuvostoliittolainen Suomen paikallisjohtaja venäjäksi. Ketään oikeaa matkustajaa ei haastatella - varmuuden vuoksi, sillä Yleisradion toimittajakin aivan selvästi haluaa turvata työnsä Raatikaisen-Radiossa.
- -
Täällä kun on myös Helsingin johdinautojen tuntijoita, niin kysymys heille. Vanhemmassa filmipätkässä peruutettiin akuilla Töölön hallista ulos (ohjaamosta ajaen tietysti ja haasteelliseen Eino Leinon kadun kaarteeseen), niin milloin Topeliuksenkadulta Humalistonkadulle rakennettiin myös johdinautolangat ja hallia ruvettiin liikennöimään läpiajettavana tyyppinä?