Olet varsin pitkälle oikeassa. On siellä kyllä nykyaikaisempiakin johdinbusseja.
Vielä toistaiseksi kuitenkin selkeä enemmistö kalustosta on Skoda 14Tr:iä, joita on liikenteessä edelleenkin useita kymmeniä. Niitä on sijoitettu liki kaikille johdinautolinjoille. Nämä Skodat on hankittu neuvostoaikana.
Toinen hallitseva trollikkamalli on edellisen nivelversio, Skoda 15Tr, joista jäljellä on edelleen 24 kpl. Näitä näkee pääasiassa linjoilla 1, 3 ja 6. Skoda 15Tr:t hankittiin neuvostokauden viimeisinä vuosina.
Viron itsenäistymisen jälkeen on siirrytty hankinnoissa pääasiassa matalalattiakalustoon varsinkin johdinautojen puolella. Vuonna 1999 TTTK:lle tuli 5 kpl Ikarus 412T -matalalattiajohdinautoja.
Vuosina 2002 - 2004 Tallinnaan meni kaikkiaan 18 kpl Ganz / Solaris Trollino 12 -johdinautoa, jotka edustavat kaupunkijoukkoliikenteen huippua etenkin katuliikenteen puolella. Täsmälleen samanlaisia on päätetty hankkia 14 kpl:n erä lisää.
Vuonna 2003 nivelkalusto vahvistui viiden johdinbussin verran. Kyseessä on TTTK:n lippulaivat mallia Ganz / Solaris Trollino 18. Tallinnan joukkoliikenteen imagoa on päätetty vahvistaa entisestään 14:llä samanlaisella ylpeydellä.
28:n modernin johdinauton liityttyä mukaan laivastoon vähintään sama määrä neuvostokauden Skodia lähtee poistoon. Koska johdinautot ovat pitkäikäisiä (ja hankintahinnaltaan kohtalaisen kalliita), tullaan Skodiakin kuitenkin näkemään Tallinnassa vielä joitakin vuosia.