Anteeksi nyt vaan, mutta tuo on nimenomaan se idea mitä HKL on yrittänyt säännöllisesti puskea, johdinautot on samaa jatkumoa, ja maalaisjärjellä ajatellen se on aivan järkyttävän huono. Jätkäsaaresta on keskustaan sellaiset 1,5 - 3 kilometriä. Mieti nyt, olet lähdössä Jätkäsaaresta vaikka Stockmannille. Malli HKL: kävelet bussipysäkille, odotat bussia, ajat bussilla Ruoholahteen, kävelet alas metroasemalle, matkustat kaksi asemanväliä, nouset ylös Rautatientorin metroasemalta, kävelet Stockmannille. Olisiko 20 minuuttia? Lisäksi tuosta tulee saman verran kävelyä kuin jos vaan taittaisi koko matkan jalan, Euroopan parasta joukkoliikennettä! Taloudellisesti pitää olla melkoisen todellisuuspakoinen liikennebyrokraatti että tuosta saa kannattavan, todellisuudesssa tuollainen raju huonnus liikenneyhteyksissä laskisi kaupungin omistaman maan arvoa niin paljon että syntyy tulee helposti satojen miljoonien tappiot veronmaksajille. Lyhyesti ei, ihan oikeasti EI.
KSV onneksi ymmärtää jotain asiakaspalvelun ja ylipäänsä kaupunkisuunnittelun päälle, ja onkin johdonmukaisesti tyrmännyt liitynnän.
Kaupunki on tehnyt Jätkässä tontinluovutuksista sopimuksen jossa tontin hinta määräytyy myyntihinnan mukaan, joka pienentää huonommassakin suhdanteessa rakentajan riskiä. Houkuttelevampaa rakennuspaikka on myös vaikea keksiä, eli en pidä tätä riskinä. Lisäksi suhdanteita nyt tulee ja menee.