Oli johdinautoliikenteen uudelleenaloituspaikkakunta sitten mikä tahansa, niin tällä kertaa kannattaisi samointein rakentaa verkosto, eli vähintään viiden linjan kattava linjasto. Näin ei tarvitsisi tuijottaa niin kovasti yksittäisen linjan matkustajamääriin yms. ja onhan nyt kaikinpuolin järkevämpää hyödyntää tietotaitoa ja tekniikkaa isommalle alueelle/ pitemmälle matkalle kuin lyhyelle tyngälle.
Johdinautojen hyvistä puolista on täällä jo keskusteltu aiemminkin, joten en toista enää itseäni. Totean vain sen verran, että nykyään kalustoa olisi taas saatavissa moneltakin eri tuottajalta ja kaikki nykyajan vaatimukset täyttävinä. Tässäkin asiassa vain tarvittaisiin ennakkoluulotonta rohkeutta tarttua sarvijaakkoa sarvista, eikä pähkäillä ja jahkailla perisuomalaiseen valtuustotyyliin vuosikymmeniä.