Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennejärjestelmävaihtoehtojen vertailu

Mielipiteitä löytyy pelkästään ääripäistä eikä juuri kukaan suostu punnitsemaan asiaa faktapohjalta. Syvässä on käsitys kaupan autokeskeisyydestä, vaikka sata prosenttia lähes kaikkien liikkeiden asukkaista tulee kauppaan ja asioille jalan. Mutta ai niin, jos ei tule autolla kaupunkiin, on pultsari. Eli kun autot poistetaan Hämeenkatua läpikulkemasta jäljelle jää vain bussilla, fillarilla ja jalan tulevat, eli pultsarit.

Veikkaan että kyseessä on muutama harvinaisen aktiivinen spämmääjä, jotka ovat täyttäneet ketjun omien mielipiteidensä toistolla vain pienin variaatioin. Joukossa saattaa olla muutama ihan aitokin kommentti, mutta jäävät vähemmistöön.

Vaikuttaisi että joku taho yrittää ampua alas ajatuksen Hämeenkadusta joukkoliikennekatuna ennen kuin se on saatu edes kunnolla liikkeelle.
 
Veikkaan että kyseessä on muutama harvinaisen aktiivinen spämmääjä, jotka ovat täyttäneet ketjun omien mielipiteidensä toistolla vain pienin variaatioin. Joukossa saattaa olla muutama ihan aitokin kommentti, mutta jäävät vähemmistöön.
Olen varma tästä. Tietyt kommentit on nähty jo muutamaan kertaan aiemminkin samasta aiheesta keskusteltaessa, täsmälleen samanlaisina vieläpä. Muun muassa bussien "savuta raksuttaminen" Keskustorilla ja "80 % keskustakauppiaden tuloista tulee autoilijoilta" sekä "yksityisautoilu on keskustan kauppiaidentärkein tulonlähde", johon olen jo aikaa sitten todennut, että tämä pitää paikkansa vain Vuoltsun talossa toimivan autokorjaamon suhteen.
 
Ihme kyllä nyt kommentit ovat ihan eri planeetalta. Taitaa kun taitaakin olla se legendaarinen Autopuolue nyt Oikeita Töitä tekemässä, kun ei vastakaikua kuulu.
 
Eli kun autot poistetaan Hämeenkatua läpikulkemasta jäljelle jää vain bussilla, fillarilla ja jalan tulevat, eli pultsarit.

:lol:

Pultsari- kortin heiluttajiin voi aina luottaa, kun joku puhuu busseista, pyöristä tai ratikoista keskustassa autojen parin parkkipaikan kustannuksella.
 
Vastavetokin oli odotettavissa. Onneksi samassa uutisessa on myös suunnittelijoiden vastine.

Se on kieltämättä kammottava tulevaisuudenkuva että Tampereen keskustaan jäisi vain "ulkomaiset kauppaketjut", yhden omistajan kauppakeskuksessa tällainen epäasiallinen kilpailu on kitketty pois. :)

Oltiin Tampereella viime elokuussa yötä vaimon kanssa, jotenkin ulkopaikkakuntalaisena hämmensi että kaupungin pääkadulla Stockaa vastapäätä on napilla toimivat jalankulkijavalot, yleensä noita on lähinnä keskellä metsää pääteiden varressa paikoissa joissa on pari jalankulkijaa tunnissa...
 
Se on kieltämättä kammottava tulevaisuudenkuva että Tampereen keskustaan jäisi vain "ulkomaiset kauppaketjut", yhden omistajan kauppakeskuksessa tällainen epäasiallinen kilpailu on kitketty pois. :)

Oltiin Tampereella viime elokuussa yötä vaimon kanssa, jotenkin ulkopaikkakuntalaisena hämmensi että kaupungin pääkadulla Stockaa vastapäätä on napilla toimivat jalankulkijavalot, yleensä noita on lähinnä keskellä metsää pääteiden varressa paikoissa joissa on pari jalankulkijaa tunnissa...

ei Hämeenkadulla napillisia valoja ole käytössä ;D
 
Takaisin
Ylös