Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-57/57

Viestiketju: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

  1. #46

    Liittynyt
    10.11.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    67

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    varsinkin iltapäivän ruuhka-aikana omasta mielestäni pahimmat paikat ovat uudenmaankatu-hämeenkatu ja voisi sanoo että koko aninkaistensillan alue, sisältäen ratapihankadun kokonaisuudessaan. Siitä päästäänkin koulukadun ja puistokadun ongelmiin... ja sitä kautta aina itä-keskustan marttiin

    Itse kun asuin Majakkarannassa ja menin töihin keskustaan Eerikinkadun ja Brahenkadun kulmaan. menin aina autolla, johtuen huonosta ja KALLIISTA joukkoliikenteestä. Mikäli raitioliikenne olisi tullut majakkarantaan kuten nyt on visioitu niin todellakin olisin käyttänyt!
    Pikaraitiota Suomessa..?

  2. #47
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Autoilu tulikin varmaan kuukausilippua halvemmaksi?
    Sakari Kestinen

  3. #48

    Liittynyt
    10.11.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    67

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    No paha sanoo että tuliko kun oli tietysti muutakin ajoa. Tällä hetkellä seutulippu maksaa 60€/kk ja kyllä tolla hinnalla aika monta kertaa ajaa töihin.
    Taloni vierestä lähtenyt bussilinja kiertää sen verran että olisin samassa ajassa ajanut 2x töihin ja kotiin. Suorempi linja olis menny sitte Stålarminkadulta. Taas siinä kohtaa kun olisin kävellyt pysäkille ja hypänny bussiin olisin ollut jo töissä jos olisin mennyt autolla. Tässä myös syy miksi menin autolla.

    Eli säästin aikaa ja rahaa.
    Pikaraitiota Suomessa..?

  4. #49

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Rautatieläisten vastineet Linja-autoilun harjoittajille
    Turun Sanomien mielipideosastolla muutama tuore kannanotto lähijuniin.

    http://www.turunsanomat.fi/mielipite...8,1:0:0:0:0:0:

    http://www.turunsanomat.fi/mielipite...2,1:0:0:0:0:0:

    Eka kritisoi rautatieliikenteen tiukkaa toimijapolitiikkaa ja jälkimmäisessä ollaan suoraan sitä mieltä, että lähijunat tahallaan alasajettiin kannattamattomiksi tukena autoistumiselle. Molemmat kirjoitukset ovat vastineita 8.1. kirjoitettuun mielipiteeseen, joka kysyy "Onko tarkoitus tukahduttaa toimiva linja-autoliikenne".

    http://www.turunsanomat.fi/mielipite...1,1:0:0:0:0:0:

    Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos lähijunalla on mahdollista tukahduttaa linja-autoliikenne, niin tehkäämme se ensitilassa. Miksi Suomen kaltaisessa kovien bisnesarvojen maassa pitäisi sääliä yrityksiä, jotka tekevät huonoa bisnestä? Tosin nämä arvot saattaa tässä taantuman aikana pehmetä jonkin verran, luojalle kiitos.

  5. #50

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JaniP Näytä viesti
    Rautatieläisten vastineet Linja-autoilun harjoittajille
    Turun Sanomien mielipideosastolla muutama tuore kannanotto lähijuniin.

    http://www.turunsanomat.fi/mielipite...8,1:0:0:0:0:0:

    http://www.turunsanomat.fi/mielipite...2,1:0:0:0:0:0:

    Eka kritisoi rautatieliikenteen tiukkaa toimijapolitiikkaa ja jälkimmäisessä ollaan suoraan sitä mieltä, että lähijunat tahallaan alasajettiin kannattamattomiksi tukena autoistumiselle. Molemmat kirjoitukset ovat vastineita 8.1. kirjoitettuun mielipiteeseen, joka kysyy "Onko tarkoitus tukahduttaa toimiva linja-autoliikenne".

    http://www.turunsanomat.fi/mielipite...1,1:0:0:0:0:0:

    Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos lähijunalla on mahdollista tukahduttaa linja-autoliikenne, niin tehkäämme se ensitilassa. Miksi Suomen kaltaisessa kovien bisnesarvojen maassa pitäisi sääliä yrityksiä, jotka tekevät huonoa bisnestä? Tosin nämä arvot saattaa tässä taantuman aikana pehmetä jonkin verran, luojalle kiitos.
    Hmm, eikös se asia ole muuten niin, että linja-auto liikenne tukahduttaa itse itsensä?

    Olen ollut huomaavinani, että esim. maakunnissa, sanotaan nyt vaikka vielä kymmenen vuotta takaperin busseja kulki paljon enemmän.

    Sehän olisi aivan mahtavaa, jos aina vain vähenevien bussi reittien tilalle pystyttäisiin tuomaan junia

  6. #51
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Hmm, eikös se asia ole muuten niin, että linja-auto liikenne tukahduttaa itse itsensä?

    Olen ollut huomaavinani, että esim. maakunnissa, sanotaan nyt vaikka vielä kymmenen vuotta takaperin busseja kulki paljon enemmän.

    Sehän olisi aivan mahtavaa, jos aina vain vähenevien bussi reittien tilalle pystyttäisiin tuomaan junia
    Kukas se olikaan, joka totesi bussiyrittäjäin itsensä pitävän linja-autoliikennettä auringonlaskun alana? PSA tuo toivottavasti tähän siirtymäkauden jälkeen piristysruiskeen, varsinkin jos taloudellinen vastuu liikennöinnistä siirtyy yrittäjiltä yhteiskunnalle. Junaliikenteen imago on niin positiivinen, että se porskuttaa kyllä, ja porskuttaisi enemmänkin jos sen annettaisiin säädöksin porskuttaa.
    Sakari Kestinen

  7. #52

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Kukas se olikaan, joka totesi bussiyrittäjäin itsensä pitävän linja-autoliikennettä auringonlaskun alana? PSA tuo toivottavasti tähän siirtymäkauden jälkeen piristysruiskeen, varsinkin jos taloudellinen vastuu liikennöinnistä siirtyy yrittäjiltä yhteiskunnalle. Junaliikenteen imago on niin positiivinen, että se porskuttaa kyllä, ja porskuttaisi enemmänkin jos sen annettaisiin säädöksin porskuttaa.
    Paljon kauniita sanoja tuossa Palvelusopimusasetuksessa.

    Saas nähdä miten tekstiä tulkitaan ja onko lopputulos sitten kansalaisten kannalta mielekäs .

  8. #53
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Eipä taida edetä enää kun Suur-Salo on P.A.? Nokialle ei enää oel työläisiä kun "Troijan hevonen" myi puhelimet mikkisoftalle. Minusta ainoa tavoiteltavissa oleva asia olisi ainakin osalle IC-vuoroista pysähdys Paimioon.
    Samalla voitaisiin nyt uusien Edo-vaunujen aikakaudella muuttaa aikataulurakennetta pois tuntitahdista ja muutama hiljainen päivävuoro kokonaan pois. Mutta kun "Pohjoiset erityisolosuhteet" ..

  9. #54

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Eipä taida edetä enää kun Suur-Salo on P.A.? Nokialle ei enää oel työläisiä kun "Troijan hevonen" myi puhelimet mikkisoftalle. Minusta ainoa tavoiteltavissa oleva asia olisi ainakin osalle IC-vuoroista pysähdys Paimioon.
    Samalla voitaisiin nyt uusien Edo-vaunujen aikakaudella muuttaa aikataulurakennetta pois tuntitahdista ja muutama hiljainen päivävuoro kokonaan pois. Mutta kun "Pohjoiset erityisolosuhteet" ..
    Kyllä Salo vielä virkoaa ja täytyy muistaa että Uudessakaupungissa menee tällä hetkellä erittäin lupaavasti. Helsinki tulee pikku ulottumaan lähemmäs Saloa ja silloin Turun ja Helsingin talousalueet tavallaan yhtyvät ja tämän jälkeen ei ole enää niin suuri merkitys sillä kuinka hyvin Salon teollisuudella menee, kun ihmiset liikkuu.

    Lähijunista ei suinkaan mielestäni ole ollut tarkoitus tulla pelkkä Nokiajuna, vaan tulevaisuuteen tähtäävä infrastruktuurihanke, jolla saadaan talousalueelle dynaamisuutta, jonka pohjalta lähikunnat voivat kehittää kaupunkiaan vetovoimaisesti ja ekologisesti.

    Jos Hankoon voidaan järjestää kiskobussi, niin on se kumma jos Turun talousalueelle ei ole mahdollista luoda toimivaa lähijunaliikennettä.
    One track mind is a monobrain!
    Turun raitiotien yleissuunnitelman katutason luonnokset:
    Kauppatori - Runosmäki, Varissuo, Skanssi

  10. #55
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Varsinais-Suomen paikallisjunajärjestelmä olisi pikemminkin juuri nyt tarpeellinen, kun Salo yskii ja Uki porskuttaa. Lähijunaliikenne parantaisi maakunnan dynamiikkaa selvästi ja toisi Uudenkaupungin noin puolentoista tunnin päähän Salosta ja reilu kolmen vartin päähän Turusta.
    Sakari Kestinen

  11. #56

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Eipä taida edetä enää kun Suur-Salo on P.A.? Nokialle ei enää oel työläisiä kun "Troijan hevonen" myi puhelimet mikkisoftalle. Minusta ainoa tavoiteltavissa oleva asia olisi ainakin osalle IC-vuoroista pysähdys Paimioon.
    Samalla voitaisiin nyt uusien Edo-vaunujen aikakaudella muuttaa aikataulurakennetta pois tuntitahdista ja muutama hiljainen päivävuoro kokonaan pois. Mutta kun "Pohjoiset erityisolosuhteet" ..
    Jos Turun seutu saa lähijunaliikennettä, niin eiköhän suurin osa junaa käyttävistä työmatkalaisista kulje töihin ympäryskunnista Turkuun eikä toisinpäin, joten lähijunaliikenteen menestymisen kannalta itse Turun menestyminen on tärkeintä, eikä Turkua ympäröivien kuntien menestys.Turkuun tehtäisiin työmatkojen lisäksi myös paljon vaapa-ajan viettoon ja myös opiskeluun ja koulunkäyntiin liittyviä matkoja. Tietenkin ihanteellisessa tilanteessa junien kuormitus on tasaista molempiin suuntiin, mutta se ei ole edes mikään välttämättömyys.

    Matkustajan kannalta kaikkein paras vaihtoehto on mahdollisimman tiheä junaliikenne tasaisella vuorovälillä. Jos joku Helsinki-Turku-juna on pienellä kuormalla liikenteessä, niin siihen vuoroon myytävien lippujen hintaa (ilman mitään Veturi-erikoistarjouksia) voisi varmaan vielä tiputtaa entisestään.

  12. #57

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Varsinais-Suomen paikallisjunaliikenne etenee

    Mielestäni paras vaihtoehto olisi ostaa liikenettä vaikka viiden vuoden sopimuksella, niin että junat liikkuisivat oli kysyntää tai ei vähintään viisi vuotta. On selvää, että kun joukkoliikenne on ollut retuperällä vuosikymmeniä, ei ihmiset ole heti innostuneita sankoin joukoin sitä käyttämään. Pitkäkestoisuutta tarvittaisiin myös siksi, että ratojen varsille uskallettaisiin investoida. Ne epäonnistuneet kokeilut mitä VR on tehnyt kiskobussilla Turussa, ovat olleet tuomittujakin epäonnistumaan huonon kokonaisuuden hallinnan ja lyhytjännitteisyyden vuoksi. On selvää, että koko verkko pitää saada käyntiin kerralla, yksittäiset linjat eivät voi pärjätä.
    One track mind is a monobrain!
    Turun raitiotien yleissuunnitelman katutason luonnokset:
    Kauppatori - Runosmäki, Varissuo, Skanssi

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Suomen Turistiauto
    kirjoittanut Tuomas foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 11.05.2010, 00:09
  2. Suomen tuontibussit
    kirjoittanut killerpop foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 08.05.2010, 23:57
  3. HKL: HKL:n uusien ratikoiden tarjouskilpailu etenee
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.06.2009, 11:10
  4. Ostoliikenteen tarjouskilpailu 2008/1/Tu1-12 Varsinais-Suomen ja Satakunnan kohteet
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 18.02.2008, 20:57
  5. 2-kerrosvaunujen (IC) hankinta etenee
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Junat
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 10.04.2006, 11:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •