Olen kaikessa optimistisuudessani luullut, että tuosta olisi tehty jo päätös, ja samalla tietysti ihmetellyt, miksei rakennustyöt ole vielä alkaneet.
Minusta tuosta uudesta kaupunkiradasta voisi tulla Länsimetroalueen ohella Espoon tärken kasvukäytävä, ettei Espoon nykyinen huima kasvu levittäydy loputtomiin omakotitaloryteikköihin. Radan varrellakin on vielä kosolti rakentamatonta metsää, jopa asemien läheisyydessä. Asemista vain saman tasoisia kuin Pääradan asemat, ja ympärille rataan tukeutuvaa kestävää yhdyskuntarakennetta.
Tuo on sikälikin tärkeä hanke, että virallisen tiedon mukaan Pisaraa ei ole syytä rakentaa ennen Kehärataa ja Espoon kaupunkirataa. En tosin kykene ymmärtämään, mikä estäisi nytkään ajamasta Leppävaarasta tai Vantaankoskelta Keskustan kautta Keravalle pyörähtäviä junia.