Länsimetro

Niin että se ei riitä "referenssiksi", että kyseinen henkilö on erittäin todennäköisesti aiheuttanut juurikin metroprojektissa merkittävää kustannusnousua ja aikataulun viivästymistä?

Kyllä tämä nyt vahvasti vaikuttaa siltä, että tässä pelataan kuntavaalikorttia ja länsimetro soittaa toista viulua.

Tämä herra nimenomaan käveli HKL:n yli ja jatkoi automaatioprojektia Siemensin kanssa. Jos näin ei olisi tehty, olisi asemien yhteiskäyttökokeen varmasti pidemmällä, koska muutoksiahan tuli pelastussuunnitelmiin laituriovien poistuttua.
 
Niin että se ei riitä "referenssiksi", että kyseinen henkilö on erittäin todennäköisesti aiheuttanut juurikin metroprojektissa merkittävää kustannusnousua ja aikataulun viivästymistä?

Kyllä tämä nyt vahvasti vaikuttaa siltä, että tässä pelataan kuntavaalikorttia ja länsimetro soittaa toista viulua.

Tuo olisi hyvä täsmentää, että mitkä seikat tukevat sitä käsitystä että Sauri on aiheuttanut puhuttuja ongelmia metroprojektissa ?

Lehdissäkin on tänään esitetty teoria että vaihdos olisi pelaamista kunnallisvaalien alla. Jos orkesteri soi epävireessä koko ajan, niin silloin vaihdetaan kapellimestari. Siinä samalla toinen viulukin soittaa nuoteista.
 
Jos joku katutyö on hidas Pekka Saurin myötävaikutuksesta, niin olisi reilua täsmentää mikä, missä ja milloin.

Tähän voisi vastata, että melkein kaikki katutyöt, koskapa Saurin (sinänsä erinomainen) avaus jäi suutariksi.

Eli Sauri ei ole (toivottavasti) myötävaikuttanut hitauteen, mutta nopeutus jäi puheiden tasolle.

Helsingistä poimisin tämän vuoden helmeksi "maailman parasta kaukolämpöä" mainostavien lätynkääntäjien taikinoiman Junatien katutyön.
 
Helsingissähän on ikuinen ongelma että samojen asioiden kanssa häärää monta organisaatiota. Nyt ollaan taas uudistamassa organisaatiota. Tällainen valuvika ei voi siten olla yhden miehen aikaansaannosta.
 
<sarkasmi>
Seuraavaksiko Sauri sitten soittaa Siemensille, että tuokaapa sittenkin se automaatti?
</sarkasmi>
 
Helsingissähän on ikuinen ongelma että samojen asioiden kanssa häärää monta organisaatiota. Nyt ollaan taas uudistamassa organisaatiota. Tällainen valuvika ei voi siten olla yhden miehen aikaansaannosta.

Uudistuksen iso ideahan on juuri siiloutumisen vähentäminen. Siltä osin malli näyttää suorastaan radikaalilta - lautakunnat on karsittu niin vähiin, että voi kysyä, ehtivätkö ne Helsingin kokoisessa kaupungissa enää perehtyä listalla oleviin asioihin. Tietty varmasti menee aikaa, ennen kuin vuosikymmeniä paikallaan olleiden siilojen rajat madaltuvat (kaupunkisuunnittelu, HKL, rakennusvirasto jne.).
 
Tuo olisi hyvä täsmentää, että mitkä seikat tukevat sitä käsitystä että Sauri on aiheuttanut puhuttuja ongelmia metroprojektissa ?

Lehdissäkin on tänään esitetty teoria että vaihdos olisi pelaamista kunnallisvaalien alla. Jos orkesteri soi epävireessä koko ajan, niin silloin vaihdetaan kapellimestari. Siinä samalla toinen viulukin soittaa nuoteista.

Ilmeisesti ihmisen muisti on suhteellisen lyhyt tai sitten vain ikäviä asioita ei haluta muistaa. Kannattaa käydä lukemassa foorumin automaattista metroa käsittelevän aiheen sivua 89 ja esimerkiksi viestejä 1325-1326 jotka ovat vuoden 2012 Toukokuulta. Sieltä varmaan löytyy kaipaamaasi täsmennystä Saurin vaikutukseen metroprojektissa.
 
Ilmeisesti ihmisen muisti on suhteellisen lyhyt tai sitten vain ikäviä asioita ei haluta muistaa. Kannattaa käydä lukemassa foorumin automaattista metroa käsittelevän aiheen sivua 89 ja esimerkiksi viestejä 1325-1326 jotka ovat vuoden 2012 Toukokuulta. Sieltä varmaan löytyy kaipaamaasi täsmennystä Saurin vaikutukseen metroprojektissa.
Lukijoiden vaivojen säästämiseksi tässä on myös linkki ko. viesteihin: https://jlf.fi/viestit/127766/
 
Tuohan on kuin soittaisi palvelupuhelimeen, tee sitä ja tätä sekä soita sinne. jne.

Kun syytetään jotain henkilöä, niin silloin voidaan tiivistetysti parilla tai muutamalla lauseella sanoa, mikä on se heikkous tai puute, joka Saurilla joukkoliikenneasioissa on.

Letkautukset luovat kuvaa siitä, että halutaan leimata henkilö ilman perusteita tai sitten hänen puoluetaustansa aiheuttaa kielteistä tunnetta.
 
Vs: Re: Metroakin voi kehittää

Omituista minusta tässä sopimuksessa on, että Helsinki joutui sopimuksesta huolimatta maksamaan myös Martinlaakson metrorataa ollen jopa sen suurin rahoittaja. Eikä kyse ollut pienestä hankkeesta. Rata tehtiin 1971-1975 110 Mmk hinnallaj. Hankkeen nykyarvo on noin 610 Me, josta Helsinki maksoi 317 Me. Itämetron Helsinki maksoi kuitenkin täysin yksin, vasta Mellunmäen asemaan osallistui Vantaa pienellä osuudella. Vaikka Helsinki "omistaa" yli puolet Martinlaakson radasta, sillä ei ole mitään sananvaltaa radan ja liikenteen hoitoon.

Antero

Logiikka on aivan selvä. Valtio lähtee infrahankkeissa siitä, että kustannuksiin kunnat osallistuvat sillä osuudella, joka katsotaan paikallisen hyödyn investoinnista olevan. Martinlaskson radan valtakunnallinen merkitys Anno Domini 1971 oli osapuilleen nolla eli kaikki valtion kustannusosuus on ollut subventiota. Helsinki taas lähtee siitä, että Helsingin maksuosuus on se osa kustannuksista, joka syntyy Helsingin kaupungin alueella. Siksi Helsinki rahoittaa metroa kaupungin rajalle niin idässä kuin lännessä. Martinlaakson radasta varsin iso osa on Helsingissä.

Elinkustannusindeksillä oikaistu 110 milj mk:n investointi vuonna 1971 on nykyarvoltaan noin 150 milj euroa.
 
Ja nyt HSL ilmeisesti taas tähtää Big Bang -malliin ...
Uskoisin että bussit poistuvat syyskauden alkaessa 14.8.2017.
Toivottavasti sitä ennen aloitettaisiin juna liikenne uusille asemille, ensin vaikka Lauttasaareen ja sitä mukaan seuraaville asemille niiden käyttöluvan saamisen mukaisesti. Tulisi samalla sisäänajettua uusi reitti ennen BIG Bangia.
 
Turha sitä on sen enempää odotella, valmistuu sitten kun valmistuu. Kyllä se seuraavan 40 vuoden aikana käyttöön tulenee.
 
Takaisin
Ylös