Sivu 109 / 292 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 92949698999105106107108109110111112113119129149169189209 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1621-1635/4375

Viestiketju: Länsimetro

  1. #1621
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    516

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Mahtuisiko se puhdistamo vaikka Rainerin kotitalon alle?
    Vastaan omasta puolestani, että kyllä. (Samoin kuten se ydinvoimala, ymmärtänet Kani eron kuviteltujen vs. todellisten haittojen välillä... ) (Ps. Olen käynyt muutama vuosi sitten Viikinmäen jätevedenpuhdistamolla...)
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  2. #1622
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Länsimetro

    HS kertoo, että Espoon valtuusto voi joutua päättämään Länsimetrosta uudelleen, jos valtuuston 2006 syksyllä tekemän päätöksen reunaehdot eivät täyty.

  3. #1623

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    960

    oletus Vs: Länsimetro

    Kaikki espoolaiset kannattavat metron rakentamista kustannusnoususta huolimatta. Helsingin Sanomain tekemän luotettavan tutkimuksen mukaan metron kannattajien osuus on 100 % espoolaisista. Tutkimukseen haastateltiin kuutta espoolaista. http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135234117897

    Samalla saatiin haastateltavilta myös uutta tutkimustietoa: länsimetro vähentää kehä I:n ruuhkia (lähde: Paula, Otaniemi) ja torjuu ilmastonmuutosta lisäämällä joukkoliikenteen markkinaosuutta (lähde: Heli, Haukilahti).

    Tutkimuksesta kertovan artikkelin virhemarginaali on nolla prosenttia, sillä eri mieltä olevien mielipiteitä ei artikkelissa ole.

  4. #1624

    Liittynyt
    16.02.2006
    Viestejä
    69

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Kaikki espoolaiset kannattavat metron rakentamista kustannusnoususta huolimatta. Helsingin Sanomain tekemän luotettavan tutkimuksen mukaan metron kannattajien osuus on 100 % espoolaisista. Tutkimukseen haastateltiin kuutta espoolaista. http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135234117897

    Samalla saatiin haastateltavilta myös uutta tutkimustietoa: länsimetro vähentää kehä I:n ruuhkia (lähde: Paula, Otaniemi) ja torjuu ilmastonmuutosta lisäämällä joukkoliikenteen markkinaosuutta (lähde: Heli, Haukilahti).

    Tutkimuksesta kertovan artikkelin virhemarginaali on nolla prosenttia, sillä eri mieltä olevien mielipiteitä ei artikkelissa ole.

    He he hee, ei kuitenkaan yli 100%. Mitähän seuraavaksi? Mitähän se seitsemäs espoolainen olisi ehkä mahdollisesti saattanut ajatella asiasta?
    Viimeisin muokkaaja Junantuoma; 17.02.2008 kello 03:53.

  5. #1625
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Melko erikoista, jos espoolaiset eivät kykene sopimaan omasta jätevedenpuhdistuksesta. Toisaalta se ei yllätä, sillä espoolaiset ovat tunnettuja seudullisesta yhteistyöhaluttomuudestaan. Asuntotuotanto on pidetty tavoitteissa, mutta siihen yhteistyö jääkin. Valtionhallinnon suunnassa on huomioitu espoolainen erimerkillisyys, ja sen vaikutukset pääkaupunkiseudulle ja seudun pääveturille Helsingille. Ei sotkeuduta aiheesta kuitenkaan.

    Länsimetron rakentaminen maan tasossa Matinkylän jälkeen ja ennen Soukkaa on jokseenkin mahdollista, mutta voi olla tunneliaukkoratkaisujen tulevan kalliimmaksi. Tällöin melkein Länsimetron tulisi kulkea Länsiväylän maastokäytävää, mikä taasen ei ole tavoiteltu ratkaisu. Mieluummin jos jossain metro kulkee maan päällä, tulisi sen olla silta Ruoholahden ja Lauttasaaren välillä Harmi kun siinä on tilaa niin vähän.

    Eikö Espoon jätevedenpuhdistamoa voi rakentaa Suomenojaan maan alle sopivaan kohtaan? Ennen asuntorakentamista. Helsinki voisi tietysti ottaa jätevedenpuhdistuksen
    hoidettavakseen, mutta siitä koituisi Espoon liittäminen Helsinkiin. YTV:ssä näitä vesiasioita yhdistellään joka tapauksessa. Espoolaiset ovat vastustaneet jopa pääkaupunkiseudun yhteisiä vesijakeluita. Paineita Espoon liittämiselle Helsinkiin on muitakin kuin Länsimetro, joista syistä se on kaikista vähäisimpiä.

  6. #1626
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tämän päivän Hesarissa kerrottiin, että kehäradan tunnelin louhinta aloitettaisiin kesällä 2009 ja kestäisi kaksi vuotta. Länsimetron rakentaminen alkaisi sen jälkeen. Hesarikaan ei kertonut lähdettä tiedoilleen.
    Tässä on juuri yksi ongelman ydin, kalleuden, Tunnneliporaus on huonosti kilpailutettua Suomessa.

  7. #1627
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3324

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Mieluummin jos jossain metro kulkee maan päällä, tulisi sen olla silta Ruoholahden ja Lauttasaaren välillä Harmi kun siinä on tilaa niin vähän.
    Ei vaan Lauttasaaren ja Keilaniemen välillä! Pidempi aika nauttia merimaisemista. No onneksi TramWest perustuu sille, että mennään meren yli eikä ali.

  8. #1628
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Juu. Kyllä ehdottomasti pitäisi olla maanpäällinen kohta jossakin Helsinki-Espoo rajamaastossa. Esim. juuri Lauttasaari-Keilaniemi. Myöhemminhän vesistö voidaan kuivattaa ja rakentaa radan ympärille. Tai jos se kuitenkin päätyy tunneliin, voidaan vesistö silti kattaa ja rakentaa tunneliasemalta panorama-hissit lasiputkissa betonikannelle. Vesistöä voidaan tietenkin valaista jotta elämys on voimakkaampi.


  9. #1629

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1876

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Tai jos se kuitenkin päätyy tunneliin, voidaan vesistö silti kattaa ja rakentaa tunneliasemalta panorama-hissit lasiputkissa betonikannelle. Vesistöä voidaan tietenkin valaista jotta elämys on voimakkaampi.

    Juu, ja kaiken maksat sinä viikkorahoillasi.

  10. #1630

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Länsimetro

    Uusisuomi.fi raportoi, http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/1526...lmis-2013-jos:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Uusi Suomi
    Espoon teknisen toimen johtaja ja Länsimetro-yhtiön hallituksen puheenjohtaja Olavi Louko arvioi, että länsimetro asemineen on valmis vuonna 2013 ja rakentaminen alkaa ensi vuonna ”jos ei tule enää kapuloita rattaisiin”.

    Kapuloita rattaisiin voi asettaa valtioneuvosto ja sen jälkeen kunnallispolitiikka. Valtion 30 prosentin rahoitus on ehto hankkeen liikkeelle lähdölle ja valtioneuvosto käsittelee asian lähiviikkoin
    Eli 240 miljoonaa löytyy ihan viikon pari päästä... Mutta mukavammissa merkeissä, allaoleva oli mielenkiintoista ja kannatettavaa:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Uusi Suomi
    Espoon taidemuseon johtaja Markku Valkonen esittää harkittavaksi hurjaa ideaa: kun metron takia ryhdytään joka tapauksessa runsaisiin kaivuisiin ja kaavaillaan esimerkiksi tunnelin rakentamista Tapiolan asemalta museolle, niin samalla kaivettaisiin myös museolle varastot.

    -Taideteokset voisivat olla lasiseinien takana varastossa, ja siten yleisön nähtävissä, ehdottaa Valkonen museon toiminnan läpinäkyväksi tekemistä.

  11. #1631
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Juu on täysin oletettavaa kun Länsimetroa porataan niin samalla porataan ylimääräistä mahdollisiin tulevaisuuden tarpeisiin. Kuten Itämetrossa tehtiin useitakin, Kaisaniemen luola sekä Hakikseen, Rautatientorille ja Kamppiin ylimääräiset luolat.

  12. #1632
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Uusi Suomi raportoi eilen Rakennustaiteen museossa pidetystä tilaisuudesta, jossa esiteltiin metroarkkitehtuuria.

    Kuten tavallista metron kohdalla, esimerkit eivät tälläkään kertaa oikein istu meidän väestötiheydelle ja metron matkamäärälle.
    • Jubilee-line (Lontoo) maksoi 1990-luvun lopulla jatko-osansa metroasemista luokkaa 100 M€ kappale. Asemat ovat todella näyttäviä, mutta niillä on myös ehkä 4 kertaa niin paljon käyttäjiä kuin Hesan koko metrolla.
    • Köpiksen metro puolestaan on malliesimerkki siitä, miten ei pidä tehdä. Mahdollisimman kallis ja mahdollisimman pieni kapasiteetti. Ja metroasemilla on vain yksi malli, kun arkkitehtuurilla pitäisi luoda asemille tunnistettava identiteetti. Koska mistään muusta ei maan alla tiedä, missä päin ollaan.
    • Napoli on tullut kuuluisaksi mafian hallitsemasta jätebusineksesta. Rahaa on riittänyt myös todella komeisiin metroasemiin. Olisiko siellä hyvä toimintamalli metron rahoitukseen täällä?
    • Moskova ja Pietari ovat sosialismin ajan mahtipontisuuden uhoa, proletariaatin palatseja maan uumenissa. Neuvostoliitossa tuskin ajateltiin rahaa silloin, kun haluttiin uhota. Mutta toisaalta, onhan Moskovassakin asukkaita nykyään kai tuplaten koko Suomeen nähden.

    En kadehdi niitä, jotka joutuvat suunnittelemaan suorakaiteen muotoisten onkaloiden arkkitehtuuria, joka ei saisi maksaa mitään. Tähän astista asemasuunnittelua tehnyt prof. Trevor Harris lausui myös älykkäästi kysymyksen siitä, onko kohtuullista uhrata suuria rahoja asemien arkkitehtuuriin, jos sen vuoksi muut palvelut jäävät rahoittamatta. Harris lausui myös ääneen kysymyksen siitä, mitä mahtaa vaikuttaa se, että Espoossa asemat ovat arkkitehtoonisia monumentteja ja Helsingissä vanhat asemat sitä kuin nyt ovat.

    Itse kysyin, riittäisikö arkkitehdeilla intoa suunnitella myös metron todellista käyttöliittymää, eli liityntäbussin pysäkkejä. Nekin voisivat olla mukavia ja viihtyisiä, kun niillä joutuu odottamaan bussia ihan oikeasti. Ja ainakaan minua ei juurikaan kiinnosta esim. se, sataako metroasemalla vai ei, kun seison sateessa pysäkkitolpan vieressä. Arkkitehtilehden päätomittaja oli kanssani samaa mieltä ja toivoi myös bussipysäkkiarkkitehtuuria, mukaan lukien turvalliset polkupyöräboksit.

    Yleisöpuheenvuoroja pidettiin kymmenkunta. Tilaisuuden puheenjohtajan, Rakennustaiteen museon johtajan toiveesta huolimatta lähes kaikki puheenvuorot kyseenalaistivat koko tunnelimetron yleensä. Arkkitehtuuri ei tuntunut vakuuttavat ihmisiä, jotka joutuvat maan alle - elleivät siirry autoilijoiksi nähdäkseen työmatkallaan Espoon rannikon kauniit maisemat.

    Antero

  13. #1633
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    21.07.2005
    Viestejä
    2106

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Arkkitehtuuri ei tuntunut vakuuttavat ihmisiä, jotka joutuvat maan alle - elleivät siirry autoilijoiksi nähdäkseen työmatkallaan Espoon rannikon kauniit maisemat.
    Olen myös täällä muistaakseni useampaankin otteeseen ilmaissut mielipiteeni Espoon kauniiden merimaisemien, metsien ja niittyjen ali vedetystä "viemäristä", ja omat vaatimattomat visioni tuntuvat olevan päivä päivältä entistä totuudenmukaisempia.

    Pitäisikö tehdä taas uusi liikennejärjestelmä jo entisten pääkaupunkiseudun järjestelmien lisäksi?

    On jo olemassa Itä-metro (maanpäällä toimiva sähköjuna), joka ei siis ole edes länsimetrokelpoinen, on kaupunkijunaradat ja raitiotiet. Kun kerran Jokerista tulee metrinen pikaraitiotie, niin järkevää on tehdä myös Länsiraide Espooseen samaa järkevää Jokeri-raideleveyttä hyödyntävänä pikaraitiotiesysteeminä.

    Mitään miljardin automaatti(hissi)rataa ei todellakaan kaivata. Ja jonka edut ovat vain harrastelijoiden bongausvihossa olevia merkintöjä! Tai että kun jossain Lontoossa, New Yorkissa, Hongkongissa tai Tokiossakin tällainen jo on...

  14. #1634
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Espoon metron varrelle keskitetään tornitaloja niin työpaikka- kuin asumiskäyttöön, virkistyskäyttöön myös. Tästä esimerkkinä esmerkiksi Tapiola Towers.

  15. #1635

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Espoon metron varrelle keskitetään tornitaloja niin työpaikka- kuin asumiskäyttöön, virkistyskäyttöön myös. Tästä esimerkkinä esmerkiksi Tapiola Towers.
    Ja yhden tornitalon kaikki asukkaat mahtuvat kerrallaan yhteen bussiin, eli mitä sitten?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 24.03.2013, 17:35
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 17:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 20:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 19:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 01:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •