Sivu 116 / 292 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1636567696106112113114115116117118119120126136156176196216 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1726-1740/4374

Viestiketju: Länsimetro

  1. #1726

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    314

    oletus Vs: Länsimetro

    Miten tuota tilastoa "metroavaukset" on luettava. Tarkoittaako tuo pelkkiä uusia metrokaupunkeja vai ylipäätään metron laajennuksia.
    Metroja on 2000-luvulla rakennettu Euroopassa enemmän kuin viisi: Lontoo, Pariisi, Madrid, Wien, Oslo, Kööpenhamina, Munchen, Milano jne. Näitä on paljon.
    Jos taas 5 tarkoittaa uusia kaupunkeja, onko raitioteissä "asteikko" sama? Eli että 45 uuteen kaupunkiin on tullut raitiotie 2000-luvulla. En usko tätä.
    Anterolla on arvonsa asiantuntijana, mutta joskus härkäpäinen tarkoitushakuisuus lyö läpi. Usko pois, se ärsyttää sellaisiakin jotka kannattavat Tramwestiä.

  2. #1727
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Pisara ei luo mitään uusia yhteyksiä, paitsi oikotien Pasilasta-Töölöön, ja Pasilasta-Hakaniemeen, se ei korvaa puuttuvaa raideyhteytä länteen.
    Aika hurjasti sanottu, kun vertailukohtana on Länsimetro. Läsimetrokaan ei luo uusia yhteyksiä, vaan korvaa nykyisiä mahdollisesti paremmilla. Pisara parantaa kaikkien kaupunkiratojen asemien käyttäjien yhteyksiä laajoihin osiin keskustaa ja lisäksi nopeuttaa olennaisesti vaihtoja metrosta lähijunaan. Nämä eivät siis ole uusia yhteyksiä, mutta Länsimetro on?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Siis kuten USA:ssa ja muissa reaalikapitalistisissa autoteollisuusmaissa jossa joukkoliikenteen on itse rahoitettava kokonaan itsensä?
    Kuten Kari jo mainitsi, USA:ssa joukkoliikenteen subventioaste on pääsääntöisesti hyvin korkea. Subventiot ovat erityisen korkeita niissä suurissa kaupungeissa, joissa joukkoliikenteen käyttöaste on pieni, koska joukkoliikenteen pääkäyttäjäryhmillä ei ole varaa maksaa matkoistaan.

    USA:ssa on myös tapana rakentaa melko ylimitoitettuja "light rail" -ratkaisuja, jotka ovat käytännössä metroja eristettyine ratoineen. Vaunut vain ovat pieniä koska matkustajamäärätkin ovat monilla näistä järjestelmistä pieniä.

  3. #1728
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Jokeri maksaa kokonaisuudessaan n 200 milliä. TramWestin Tapiolaan asti halvimmillaan n 100, metro Tapiolaan ehkä 300-500. Länsisuunnan matkustajamäärät ovat moninkertaiset Jokeriin verrattuna.
    Metro Tapiolaan säästää Matinkylään verrattuna 2 asemaa ja arviolta alle 3 kilometriä rataa. Yläkanttiin arvioiden nuo voisivat maksaa 2x50 + 3x20 = 160. Sovitaan 200. Eli metro tapiolaan maksaa 500-600 miljoonaa. Antero voinee tarvittaessa laskea tarkemman hinnan hankesuunnitelmasta ulos. Metro Tapiolaan on kymmenisen kilometriä ja Jokeri 25 kilometriä. Jokerin hinnaksi arvioisin hyvin karkeasti 250 miljoonaa, joten kilometrihinta on 10 miljoonaa. Voi olla enemmän tai vähemmänkin (7-15). Metron kilometrihinta on noin 50 miljoonaa eli arviollani viisinkertainen. Ääritapauksessa hinta saattaa olla vain vähän yli kolminkertainen.

    Jokerille arvioitiin aikaisemmin malleilla 1800 matkustajaa suuntaansa huipputunnissa huippukohdassa 2025/2030. Nyt matkustajia on jo reilu puolet tuosta, joten seuraava malliajo nostanee arviota luokkaan 2000-2500. Länsimetron malliajotulokset ovat kai edelleen alle 6000 matkustajaa, mutta voi niitä tulla parikymmentä prosenttia lisääkin.

    Jokerilla suunnittelun lähtökohtana on ollut varautuminen 60 metrin laitureihin eli 400 matkustajan mitoittaviin juniin. Triviaalilla 5 minuutin vuorovälillä kulkisi siten 4800 matkustajaa. Kolmen minuutin vuorovälinkin pitäisi Jokerin ratkaisuilla onnistua ja kapasiteetti olisi luokassa 8000 matkustajaa. Muun liikenteen sujuvuuden kannalta saatettaisiin silloin tarvita pari risteysten ylitystä tai alitusta lisää, joille tulisi hintaa korkeintaan muutamia kymmeniä miljoonia.

    Mikähän nyt oikein perustelee viisinkertaisen kilometrihinnan? (Tai kolminkertaisen worst case). Molemmat pystyvät kuljettamaan sen suurimman ennakoidun maksimikuorman, joten suurimpi kuormitus ei vielä ole syy.

  4. #1729
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6386

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Yhteyksien määrä Espooseen moninkertaistuu, vuorovälit ovat 2,5 min välillä Itis-Tapiola.
    Sorry, ei onnistu. Turvasysteemit on tehty 4 min vuorovälille. Jos Koivusaaren asema tehdään, niin sitten 3 min vuoroväli onnistuu.

  5. #1730
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kun Suomen eturivin joukkoliikenteen asiantuntija esittää toistuvasti ideologiselta pohjalta rakennettua tarkoitushakuista ja vääristeltyä tilastoa ja käyttää sitä omien mielipiteidensä ajamiseen, ei minusta ole asiatonta viitata, että kyseessä on moraaliongelma. Kyseessähän ei ole ensimmäinen kerta kun tuohon roskatilastoon viitataan foorumilla ja tilaston kelvottomuus on jo aiemmin tullut ilmi.
    Jospa osoittaisit sen, miten tuo tilasto on roskatilasto, tarkoitushakuinen ja kelvoton. Jatketaan aiheesta sitten. Se, että sinä sanot mielipiteenäsi kuviosta jotain ei ole minkään arvoista totuuden kannalta.

    Antero

  6. #1731
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    338

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Sorry, ei onnistu. Turvasysteemit on tehty 4 min vuorovälille. Jos Koivusaaren asema tehdään, niin sitten 3 min vuoroväli onnistuu.
    Jaa mitkä systeemit? Ei minun tietääkseni Länsimetroa, saati sitten sen turvalaitteita ole vielä tehty..?

  7. #1732

    Liittynyt
    21.03.2006
    Viestejä
    17

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kun Suomen eturivin joukkoliikenteen asiantuntija esittää toistuvasti ideologiselta pohjalta rakennettua tarkoitushakuista ja vääristeltyä tilastoa ja käyttää sitä omien mielipiteidensä ajamiseen, ei minusta ole asiatonta viitata, että kyseessä on moraaliongelma. Kyseessähän ei ole ensimmäinen kerta kun tuohon roskatilastoon viitataan foorumilla ja tilaston kelvottomuus on jo aiemmin tullut ilmi.

    Korkean osaamistason henkilöiltä voidaan minusta edellyttää jonkinlaista itsekritiikkiä, minkälaista "dataa" levittää.

    Ongelmanahan on se, että merkittävää osaa Anteron pääosin korkeatasoisesta materiaalista käytetään lähteinä. Jos siinä on mukana pahasti vääristeltyä tilaston muotoon väännettyä propagandaa, kaikki tuon materiaalin käyttäjät eivät pysty arvioimaan mikä osa materiaalista on totta ja mikä valhetta.
    petteri, haluan tietää, mikä tuossa tilastossa on vikana. Olet selityksen velkaa. Kommenttisi on asiaton, koska et kerro, minkä vian olet havainnut. Ehkä se on sinulle itsestäänselvä, mutta lukijalle ei. Vai onko tämä sinulle vain niin sanottua nettikeskustelua, jossa voi laukoa mitä huvittaa?

  8. #1733
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Oli pakko tarkistaa tuo asia, niin jännältä se kuulosti, ja onhan se niin. Itä-Saksassa oli tehdas nimeltään Kombinat Schienenfahrzeugbau, joka valmisti suurimman osan maan kiskokalustosta. Sen tärkeimmät tehtaat olivat Görlitzissä ja Bautzenissa, pienemmät tehtaat Vetschaussa ja Nieskyssä. Itä-Saksan hävittyä kombinaatin nimeksi tuli Deutsche Waggonbau AG. Vuonna 1997 tehdas siirtyi Bombardier Transportationille.
    Tämä tapahtumankulku on ihan oikein, mutta ei Rainerin väittämä, että matlalattiaraitiovaunujen teknologia olisi peräisin DDR:stä.

    DDR ei edes saanut virallisesti valmistaa raitiovaunuja lainkaan, koska itäblokissa raitiovaunujen valmistus oli keskitetty Tatralle Tsekkoslovakiaan. Tosin sillä poikkeuksella, että Neuvostoliitto sai johtajavaltiona tietenkin tehdä itse mitä halusi eli teki omat raitiovaununsa.

    Tatra ei tehnyt sosialismin aikana matalalattiaraitiovaunuja, kun lännessäkin niitä vasta kehiteltiin. Länsimaiset yritykset ovat hankkineet haltuunsa entisten SEV-maiden teollisuutta ja tuottavat siellä hieman huokeimmin työvoimakustannuksin sitä, mitä ovat itse suunnitelleet.

    Antero

  9. #1734
    kemkim avatar
    Liittynyt
    25.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Jospa osoittaisit sen, miten tuo tilasto on roskatilasto, tarkoitushakuinen ja kelvoton. Jatketaan aiheesta sitten. Se, että sinä sanot mielipiteenäsi kuviosta jotain ei ole minkään arvoista totuuden kannalta.
    Lähteet tilastoon olisi hyvä nähdä jossain ja vertailun vuoksi myös rakennetut kaupunkiradat. Kaupunkiradat ja metro tulisi niputtaa saman otsikon alle, sillä molemmat ovat raskasta raideliikennettä. Pikaraitiotie taas omanaan katuratikan kanssa. Vertailutiedot eri kokoisissa kaupungeissa aloitetusta hankkeista olisi hyvä nähdä. Tiedot voivat olla oikein, mutta ne on voitava tarkistaa jostain, jos on eri mieltä asiasta.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  10. #1735
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6386

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhanahi Näytä viesti
    Jaa mitkä systeemit? Ei minun tietääkseni Länsimetroa, saati sitten sen turvalaitteita ole vielä tehty..?
    Ei ole tehty, ei.

    Jos automaattijuna jää jostain syystä tunneliin esim. tulipalon vuoksi, niin pelastuslaitoksen kaluston pitää päästä sinne tunneliin. Tämä tapahtuu asemien kautta. Jos yhdellä asemavälillä on kaksi junaa, niin pelastuskalusto ei pääse junien väliin jäävälle tunnelialueelle. Tämänhetkiset lännen turvajärjestelyt on suunniteltu siltä pohjalta, että kullakin asemavälillä on enintään yksi juna, mikä rajoittaa minimivuorovälin yhta suureksi kuin se aika, joka junalla kestää kulkea linjan pisin asemaväli.

    Jos halutaan 2,5 min vuoroväli, niin sitten pitää tehdä lisää asemia taikka muutoin varmistaa yhtä tehokas pääsy metroradalle muualta kuin asemilta. Ja taas tulee lisää "yllätyksiä" kustannusarvioon.

  11. #1736
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Miten tuota tilastoa "metroavaukset" on luettava. Tarkoittaako tuo pelkkiä uusia metrokaupunkeja vai ylipäätään metron laajennuksia.
    Kuvioon on laskettu vuosikymmenen aikana perustettujen uusien sellaisten raitiotie- tai metrojärjestelmien määrä, jotka ovat edelleen toiminnassa. Julkaisin kuvion kirjassani Mennäänkö metrolla ja siellä tämä asia on selitetty. Kuin myös se, mitä tarkoitetaan raitiovaunulla, esimetrolla ja metrolla. Ja on mainittu myös lähteet: www.LRTA.org ja www.Urbanrail.net. Aineisto on keväältä 2007.

    1900-luvun lopulla on perustettu raitioteitä uudelleen kaupunkeihin, joista ne on lopetettu. Tällainen järjestelmä ei esiinny kahteen kertaan, koska kerran lopetettuna se ei esiinny ensimmäisen aloituksensa vuosikymmenen tilastossa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Metroja on 2000-luvulla rakennettu Euroopassa enemmän kuin viisi: Lontoo, Pariisi, Madrid, Wien, Oslo, Kööpenhamina, Munchen, Milano jne. Näitä on paljon.
    Metrojen avausvuodet:
    Lontoo 1863
    Valencia 1888
    Budapest 1896
    Glasgow 1896
    Wuppertal 1898
    Pariisi 1900
    Berliini 1902
    Hampuri 1912
    Madrid 1919
    Barcelona 1924
    Oslo 1928
    Tukholma 1950
    Rooma 1955
    Ateena 1957
    Lissabon 1959
    Milano 1964
    Rotterdam 1968
    München 1972
    Nürnberg 1972
    Praha 1974
    Brysseli 1976
    Amsterdam 1977
    Marseille 1977
    Lyon 1978
    Wien 1978
    Bukaresti 1979
    Helsinki 1982
    Lille 1983
    Istambul 1989
    Genova 1990
    Napoli 1993
    Toulouse 1993
    Varsova 1995
    Kööpenhamina 2002
    Rennes 2002
    Torino 2006
    Tessaloniki 2006
    Lausanne 2007

    Kuviossa eivät ole mukana entisen Neuvostoliiton alueen metrot:
    Moskova 1935
    Pietari 1955
    Kiova 1960
    Kharkiv 1975
    Minsk 1984
    Nizhny Novgorod 1985
    Samara 1987
    Dnipropetrovs Ukraina 1995
    Kazan 1997
    Sofia 1998

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Jos taas 5 tarkoittaa uusia kaupunkeja, onko raitioteissä "asteikko" sama? Eli että 45 uuteen kaupunkiin on tullut raitiotie 2000-luvulla. En usko tätä.
    Barcelona 1858
    Geneve 1862
    Haag 1864
    Berlin 1865
    Warszawa 1865
    Wien 1865
    Budapest 1866
    Stuttgart 1868
    Brysseli 1869
    Barcelona 1872
    Dresden 1872
    Frankfurt Main 1872
    Hannover 1872
    Leipzig 1872
    Porto 1872
    Torino 1872
    Antwerpen 1873
    Gdansk 1873
    Lissabon 1873
    Bucuresti 1874
    Lille 1874
    Amsterdam 1875
    Gent 1875
    Napoli 1875
    Oslo 1875
    Praha 1875
    Bremen 1876
    Düsseldorf 1876
    Milano 1876
    München 1876
    Karlsruhe 1877
    Kassel 1877
    Köln 1877
    Magdeburg 1877
    Tukholma 1877
    Graz 1878
    Ludwigshafen 1878
    Mannheim 1878
    Braunschweig 1879
    Göteborg 1879
    Rotterdam 1879
    Szczecin 1879
    Bydgoszcz 1880
    Chemnitz 1880
    Linz 1880
    Potsdam 1880
    Poznan 1880
    Augsburg 1881
    Dortmund 1881
    Duisburg 1881
    Nürnberg 1881
    Rostock 1881
    Schwerin 1881
    St-Etienne 1881
    Görlitz 1882
    Halle 1882
    Kraków 1882
    Riga 1882
    Roma 1882
    Zürich 1882
    Erfurt 1883
    Mainz 1883
    Trieste 1883
    Brno 1884
    Osijek 1884
    Szeged 1884
    Blackpool 1885
    Heidelberg 1885
    Oostende 1885
    Darmstadt 1886
    Wien–Baden 1886
    Charleroi 1887
    Halberstadt 1887
    Krefeld 1888
    Tallinna 1888
    Valencia 1888
    Bern 1890
    Bonn 1891
    Helsinki 1891
    Innsbruck 1891
    Kosice 1891
    Torun 1891
    Zagreb 1891
    Beograd 1892
    Gera 1892
    Neuchâtel 1892
    Würzburg 1892
    Essen 1893
    Strausberg 1893
    Bochum-Gelsenkirchen 1894
    Dessau 1894
    Gmunden 1894
    Gotha/Thüringer WB 1894
    Katowice 1894
    Ostrava 1894
    Plauen 1894
    Zwickau 1894
    Basel 1895
    Bratislava 1895
    Elblag 1895
    Sarajevo 1895
    Zürich 1895
    Arad 1896
    Grudziadz 1896
    Salzburg 1896
    Brandenburg 1897
    Liberec 1897
    Miskolc 1897
    Mülheim 1897
    Oberhein 1897
    Ulm 1897
    Bad Schandau 1898
    Frankfurt Oder 1898
    Linz 1898
    Lódz 1898
    Wien 1898
    Galati 1899
    Gorzów 1899
    Liepaya 1899
    Oolomouc 1899
    Plzen 1899
    Timisoara 1899
    Bielefeld 1900
    Braila 1900
    Iasi 1900
    Nordhausen 1900
    Freiburg 1901
    Jena 1901
    Sofia 1901
    Trondheim 1901
    Cottbus 1903
    Sintra 1903
    Norrköping 1904
    Oradea 1905
    Sibiu 1905
    Han-sur-Lesse 1906
    Soprabolzano 1907
    Tukholma 1907
    Trenciansca 1909
    Schöneiche 1910
    Debrecen 1911
    Barcelona 1912
    Bern–Worb 1913
    Rhein-Haart 1913
    Sollér 1913
    Woltersdorf 1913
    Roma 1917
    Daugavpils 1946
    Most 1957
    Czestochowa 1959
    Newcastle/Tyne 1980
    Utrecht 1983
    Constanta 1984
    Nantes 1985
    Brasov 1987
    Cluj-Napoca 1987
    Craiova 1987
    Grenoble 1987
    Ploesti 1987
    Sofia 1987
    Resita 1988
    Valencia 1988
    Istanbul 1989
    Laon 1989
    Genova 1990
    Istanbul 1990
    Botosani 1991
    Lausanne 1991
    Tukholma 1991
    Konya 1992
    Machester 1992
    Paris 1992
    Geneve–Bellegarde 1994
    Rouen 1994
    Sheffiled 1994
    Strasbourg 1994
    Ankara 1996
    Oberhausen 1996
    Izmir 1997
    Saarbrücken 1997
    Bergen 1998
    Alacant 1999
    Antalya 1999
    Birmingham 1999
    Lontoo 2000
    Lyon 2000
    Montpellier 2000
    Orléans 2000
    Tukholma 2000
    Houten 2001
    Riffelalp Hotel 2001
    Bilbao(Bilbo) 2002
    Bursa 2002
    Porto 2002
    Bordeaux 2003
    Gouda-Leiden 2003
    Messina 2003
    Moda (Istanbul-Kadiköy) 2003
    Ateena 2004
    Barcelona 2004
    Caen 2004
    Dublin 2004
    Eskisehir 2004
    Nottingham 2004
    Adana 2006
    Almada 2006
    Clermont-Ferrand 2006
    Glattal 2006
    Malaga 2006
    Mulhouse 2006
    Rotterdam-Haag 2006
    Sassari 2006
    Stourbridge 2006
    Valenciennes 2006
    Vélez-Málaga 2006
    Aulnay-Bondy 2007
    Cagliari 2007
    Firenze (Florence) 2007
    Keyseri 2007
    Le Mans 2007
    Madrid 2007
    Marseille 2007
    Nice 2007
    Parla 2007
    Roma 2007
    Santa Cruz Tenerife 2007
    Sevilla 2007

    Muutama (11 kaupunkia 227 järjestelmästä) kaupungin nimi esiintyy useammin kuin kerran, koska niissä on kysymys erillisistä järjestelmistä. Esim. Tukholmasta on lueteltu Nockeby, Lidingö, Djurgården ja Tvärbana. Mutta ei 1968 lopetettua keskustan raitiotietä.

    Metroissa taas on mukana paikallisrautateitä, joita on muutettu metroiksi eri tavoin. Esim. rakentamalla keskustaan tunneliosuus, jolloin rautatietä on alettu kutsua metroksi. Tarkkaan ottaen Lontoon Circle Line oli myös alunperin rautatie höyryvetureineen ja matkustajavaunuineen. Vasta 1890 kun rata sähköistettiin, siitä tuli jotain sellaista, mitä metrolla nykyään ymmärretään.

    Huomaan, että onhan tässä mukana entinen sosialistinen Eurooppa, mutta ei entistä Neuvostoliittoa ja sen Euroopan puoleista osaa.

    Antero

  12. #1737

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    314

    oletus Vs: Länsimetro

    Kiitos Antero ! Hyvin perusteltu, kyllä se tosiaan näin on.

  13. #1738

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Aika hurjasti sanottu, kun vertailukohtana on Länsimetro. Läsimetrokaan ei luo uusia yhteyksiä, vaan korvaa nykyisiä mahdollisesti paremmilla. Pisara parantaa kaikkien kaupunkiratojen asemien käyttäjien yhteyksiä laajoihin osiin keskustaa ja lisäksi nopeuttaa olennaisesti vaihtoja metrosta lähijunaan. Nämä eivät siis ole uusia yhteyksiä, mutta Länsimetro on?
    Riippuu aivan siitä montako asemaa pisaralle tehdään ja minne ne sijoitetaan. Itse toivoisin että niitä tulisi ainakin 4 (Töölö, Kamppi, Esplanadi, Hakaniemi), mutta pelkään että mun ehdottamani Kamppi ja Esplanadi korvataan yhdellä metron kanssa päällekkäisellä Rautatientorin asemalla.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    USA:ssa on myös tapana rakentaa melko ylimitoitettuja "light rail" -ratkaisuja, jotka ovat käytännössä metroja eristettyine ratoineen. Vaunut vain ovat pieniä koska matkustajamäärätkin ovat monilla näistä järjestelmistä pieniä.
    Esimerkiksi missä?

    t. Rainer

  14. #1739

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Mikähän nyt oikein perustelee viisinkertaisen kilometrihinnan? (Tai kolminkertaisen worst case). Molemmat pystyvät kuljettamaan sen suurimman ennakoidun maksimikuorman, joten suurimpi kuormitus ei vielä ole syy.
    Ei kai mikään muu "perustele" viisinkertaista km-hinta kuin maasto-olosuhteet, jotka ovat niin paljon vaikeammat länteen mentäessä kun on ylitettävä tai alitettava vesistö kahteen kertaan.

    t. Rainer

  15. #1740

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhanahi Näytä viesti
    Jaa mitkä systeemit? Ei minun tietääkseni Länsimetroa, saati sitten sen turvalaitteita ole vielä tehty..?
    Tuo olis kiinnostava tietää tarkemmin, mistä johtuu tuo automaattimetron vaatima turvaetäisyys, että kahta junaa ei saa päästää linjalle, jos ei ole näköyhteyttä niiden välillä. Onko automaattiohjatussa metrossa jokin "silmä" joka vahtii ettei törmätä toiseen junaan vai mistä tuo näköyhteysvaatimus tulee? Olen aina kuvitellut että automaattimetro saa käskynsä joillain rataan upotetuilla antureilden kauttaa, kuten rautateilläkin. Siksi minua ihmetyttää tuo näköyhteysvaatimus.

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 24.03.2013, 17:35
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 17:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 20:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 19:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 01:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •