Sivu 123 / 292 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23436383103113119120121122123124125126127133143163183203223 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1831-1845/4375

Viestiketju: Länsimetro

  1. #1831
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    En sattumoisin omista nettiä,joten en ehdi joka viestiin vastaamaan, kahviloissa istuminen maksaa. Jos taas mielipiteeni ärsyttävät, ei sille sitten voi oikeastaan mitään, minua eivät kenenkään mielipiteet täällä ärsytä eivätkä kenenkään kannat ole vääriä, tuon vain esiin niihin omia kantojani. Pitäkää vaan mielipiteenne,en halua niitä muuttaa,vaan osallistua keskusteluun. Jos siltä tuntuu,älkää ihmeessä uskoko minua. Olisi kiva tietää, että mitä sanoja minä olen suuhusi laittanut. Kertokaa te muut vaikka yksityisviesteillä. Otetaan esimerkki nyt tästä metrosta.

    Antero totesi seuraavaa:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Onkohan H:gin taloustoimisto tai muu vastuuntuntoinen kaupungin instanssi huomauttanut, ettei H:gin tehtävä ole rahoittaa Espoon metroa...
    Kun minä sitten toin näkökulmana esiin seudullisuuden, eli sen, että on minun oman subjektiivisen näkemykseni mukaan turha puhua puhua "Espoon metrosta",koska kyse on seudullisesta asiasta, josta koen kaikkien hyötyvän, niin olenko pannut suuhusi jotain,mitä et itse ole sanonut? Jos todella olen, korjaan sanomisiani heti,kun siihen tulee mahdollisuus.

    Eikö esimerkiksi Espoo sitten ole panostanut yksityisautoiluun ja hajanaiseen yhdyskuntarakenteeseen ja pyrkinyt luomaan autokaupunkia, olenko näin väärässä? Jos minä siis olen ainoa, joka täällä toistelee omia mielipiteitään ja ei ole "todellinen asiantuntija",niin olen valmis pellen rooliin ja otan kunnia-asiana,että saan olla teidän tiedemiesten keskuudessa.
    Viimeisin muokkaaja vko; 19.04.2008 kello 13:00. Syy: lainaus korjattu

  2. #1832
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    ...minua eivät kenenkään mielipiteet täällä ärsytä eivätkä kenenkään kannat ole vääriä, tuon vain esiin niihin omia kantojani.
    Mielipide ja tosiasia eivät ole samat asiat.

    Mielipide on esimerkiksi se, että metron rakentaminen saa maksaa mitä vain ja se saa aiheuttaa joukkoliikenteen käyttäjälle mitä hyvänsä palvelutason muutoksia, mutta silti haluaa omasta mielestään metron rakennettavaksi

    Tosiasioita taas ovat, mitä metron rakentaminen maksaa ja mitä se vaikuttaa palvelutasoon.

    Minun mielipiteeni on, ettei kannata käyttää 800 M€ rahaa edes metron rakentamiseen, jos se ei paranna joukkoliikenteen palvelutasoa ja lisää joukkoliikenteen käyttöä. Etenkään silloin tuollaista rahaa ei pidä käyttää, jos on olemassa mahdollisuus käyttää huomattavasti vähemmän rahaa ja sen käyttämisellä nostetaan palvelutasoa ja lisätään joukkoliikenteen käyttöä.

    Ymmärrän, että et jaa minun mielipidettäni, vaan sinun mielipiteesi on metron rakentaminen hinnasta ja palvelutasosta välittämättä. Se on käynyt selväksi, ja sitä on tarpeetonta toistaa. Mutta teet niin tavalla, jonka taatusti itse tiedät muiden ärsyttämiseksi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Kun minä sitten toin näkökulmana esiin seudullisuuden, eli sen, että on minun oman subjektiivisen näkemykseni mukaan turha puhua puhua "Espoon metrosta",koska kyse on seudullisesta asiasta, josta koen kaikkien hyötyvän, niin olenko pannut suuhusi jotain,mitä et itse ole sanonut?
    Olet. Minä referoin lautakunnan esityslistaa. Siellä ja koko hankkeessa on hyvin korostetusti esillä se, että Helsinki ei maksa Espoon metroa. Espoon metro on se metro, joka on Espoon kaupungin alueella, Helsingin metro on Helsingin kaupungin alueella. Poikkeuksena Mellunmäessä Vantaan kaupungin alueella oleva noin 100 m kääntöraiteen pää, joka on myös Helsingin metroa, jonka Helsinki on itse maksanut. Toteanpahan tämän nyt tässä, ettei tarvitse alkaa siitä sitten saivarrella.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Eikö esimerkiksi Espoo sitten ole panostanut yksityisautoiluun ja hajanaiseen yhdyskuntarakenteeseen ja pyrkinyt luomaan autokaupunkia, olenko näin väärässä?
    On. Siitä aiheesta ei ollut mainintoja Helsingin joukkoliikennelautakunnan esityslistassa 20.3.2008, joten siihen en lautakunnan esityslistaa käsittelevässä viestissäni puuttunut.

    Antero

  3. #1833
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6387

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Poikkeuksena Mellunmäessä Vantaan kaupungin alueella oleva noin 100 m kääntöraiteen pää, joka on myös Helsingin metroa, jonka Helsinki on itse maksanut. Toteanpahan tämän nyt tässä, ettei tarvitse alkaa siitä sitten saivarrella.
    Saanko jatkaa saivartelua? Vantaa nimittäin maksoi tuosta Meltsin jatkeesta jotain aikanaan. Ei kuitenkaan espoolaisen rajalta poikki -periaatteen mukaan, vaan sillä perusteella, että rata hyödyttää Länsimäkeä.

  4. #1834
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Miten vaan. Helsinki ja Espoo ovat sopineet kustannusjaosta, jolla hanke toteutetaan. Valtio 30, Hki 20, E 50. Missä ongelma?Länsimetron Espoon osuus on Espoossa ja Helsingin osuus Helsingissä. Niin yksinkertaista ja selvää.

  5. #1835
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Espoolla maksuosuus on pieni. Metro on ainoa mitä valtio edes tukisi. Ja ainoa mitä tuolle matkalle (ja jatkoille Kivenlahden jatko ja toinen haara) kannattaa rakentaa. Mielestäni ainoa miinuspuoli on täysin tunneliin rakentaminen. Ilman metroratkaisua, minkä hyödyt ovat moninkertaiset ratikkaan tai busseihin nähden, ei Espoo olisi saamassa tätä vertaansa vailla olevaa joukkoliikennejärjestelmää vain puolikkaalla kustannusosuudella. Ja täytyy muistaa että metroradasta on puolet jo rakennettu. Olisi silkkaa hulluutta ja tuhlausta jättää metro tyngäksi.

  6. #1836
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6387

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Espoolla maksuosuus on pieni.
    Jep. Ihan mitätön pikkuraha.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Metro on ainoa mitä valtio edes tukisi.
    Niinkö? Lähde, kiitos.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Ja ainoa mitä tuolle matkalle (ja jatkoille Kivenlahden jatko ja toinen haara) kannattaa rakentaa.
    Kaikessa naiviudessasi ilmeisesti uskot, että Espoo aikoo joskus oma-alotteisesti jatkaakin sitä metroa Matikylästä johonkin?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Ja täytyy muistaa että metroradasta on puolet jo rakennettu. Olisi silkkaa hulluutta ja tuhlausta jättää metro tyngäksi.
    Puoletko jopa? Mitenkäs Suomenlinnan metro ja Keskuspuiston metro?

    Sinänsä viestisi informaatioarvo oli kyllä suunnaton, varsinkin ihan uusia ajatuksia siinä oli tyrmäävä määrä.

  7. #1837
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Tosiasioita taas ovat, mitä metron rakentaminen maksaa ja mitä se vaikuttaa palvelutasoon.

    Minun mielipiteeni on, ettei kannata käyttää 800 M€ rahaa edes metron rakentamiseen, jos se ei paranna joukkoliikenteen palvelutasoa ja lisää joukkoliikenteen käyttöä. Etenkään silloin tuollaista rahaa ei pidä käyttää, jos on olemassa mahdollisuus käyttää huomattavasti vähemmän rahaa ja sen käyttämisellä nostetaan palvelutasoa ja lisätään joukkoliikenteen käyttöä.
    Varmasti onkin tosiasia tuo hinta. Entäs jos enemmistö kokee, että se parantaan palvelutasoa, vaikka sinun mielestäsi se ei paranna. Objektiivisena tuomasi tieto perustuu tottakai raideyva:han ja varmaan moneen muuhunkin tekijään, mutta tulkinta onkin eri juttu. HKL:n paperissa, jonka linkitin tänne kävi hyvin ilmi, miten vaikka Vuokissa on joukkoliikenteen kulkumuoto-osuus noussut.

    Uskottavuutta minun silmissäni syö ainakin Helsingin syyllistäminen vaikkapa juuri Anteron toimesta, esimerkkinä Helsingin demonisointi jonkinlaisena muita kyykyttävänä hirviönä. Helsingillä on oikeus ja velvollisuus tarkastella asioita seudullisesti, koska tosiasiassa Espoo ja Vantaa eivät ole mitään muuta kuin Helsingin esikaupunkeja, kuten muuallakin maailmassa samanlaisissa tapauksissa. Eri asia onkin sitten metropolihallinto yms, joka voisi olla harkitsemisen arvoista.

    Viittaamani http://www.hel.fi/wps/wcm/resources/...ankepaatos.doc

    on ihan ok tekstiä, siinä vaan käydään faktat maksuosuuksista läpi ja kerrotaan hankkeen nykytilasta. Ei siinä minun käsitykseni mukaan sen ihmeenpiä ongelmia ole.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Eipä tuo kovin vakuuta. Onkohan H:gin taloustoimisto tai muu vastuuntuntoinen kaupungin instanssi huomauttanut, ettei H:gin tehtävä ole rahoittaa Espoon metroa. Kun listalla pariinkin kertaan selitetään, miten on ainakin tarkoitus saada Espoo maksamaan siitä, mitä se metrostaan haluaa. Espoohan haluaa ajattaa kaikki junat Tapiolaan asti, vaikka sille ei ole mitään tarvetta, eikä Helsinki haluaisi sellaisesta turhasta liikenteestä turhaan maksaa ja investoida ylimääräisiin junahankintoihin.
    Helsinki tottakai ajattelee seudullisesti ja haluaa lähteä täysillä mukaan metrohankkeeseen, joka nopeuttaa ja sujuvoittaa matkantekoa. Siksi Helsinki maksaakin vähän ylimääräistä, jotta seudullinen näkökulma ja seudullinen liikennejärjestelmä kehittyvät.
    Viimeisin muokkaaja vko; 19.04.2008 kello 13:03. Syy: lainaukset korjattu

  8. #1838

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Länsimetro

    Pisti silmään lautakunnan metromateriaalissa tämä kappale:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Jatkossa läpinäkyvyys ja kustannusvastaavuus edellyttävät, että joukkoliikenteen infran käytöstä peritään infrainvestointien kaikki kustan-nukset, ml. rahoituskustannukset, kattavaa inframaksua, joka jakaantuu YTV-alueen kuntien maksettaviksi samassa suhteessa, kuin kunkin kunnan asukkaat joukkoliikenneinfraa käyttävät
    Oikein hyvä, mutta mitä "jatkossa" tarkoittaa, ja miten valtionosuus suhtautuu tähän?

    Tuo kulkutapaosuuskeskustelu alkaa puuduttaa: En jaksa uskoa, että eri joukkoliikennemuodoilla on sinänsä kovinkaan suurta vaikutusta kulkumuoto-osuuteen. Toisin sanoen, muutokset esimerkiksi autoilun verotuksessa, maankäytössä, lippujen hinnoissa, tms. ovat sekä kertaluokkaa suurempia tekijöitä kuin kulkuväline ja tarkasteluvälillä todennäköisiä.

    Palvelutasolla voi olla merkittäviä vaikutuksia, mutta tämä on eri asia kuin liikenneväline sinänsä. HKL:n tapaa esittää kulkumuoto-osuuksia välinekohtaisesti on omituinen ja harhaan johtava, pitäisi esittää palvelutason vaikutus ja sen saavuttamisen kustannukset. Junat maan alla tai päällä ja bussit on välineitä millä tuo palvelutaso saavutetaan, ei itseisarvoja.

  9. #1839
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Miten vaan. Helsinki ja Espoo ovat sopineet kustannusjaosta, jolla hanke toteutetaan. Valtio 30, Hki 20, E 50. Missä ongelma?Länsimetron Espoon osuus on Espoossa ja Helsingin osuus Helsingissä. Niin yksinkertaista ja selvää.
    Ongelma on esimerkiski siinä, etteivät maksuosuudet ole sovittu kuten kirjoitat. Maksuosuus määräytyy ”rajalta poikki” -periaatteella, joka on mainittu monissa dokumenteissa. Se tarkoittaa, että H:ki maksaa kaiken mikä on rajan itäpuolella ja Espoo kaiken, mikä on rajan länsipuolella.

    Jos Espoolla ei ole varaa tehdä kokonaisia asemia joilla on tarvittava määrä sisäänkäyntejä, se ei vähennä senttiäkään H:gin osuutta. Jos sen sijaan H:ki jättää tekemättä Koivusaaren aseman, se ei vähennä yhtään Espoon maksuosuutta. Eli Helsinki maksaa omat euronsa ja Espoo omansa. Niiden eurojen perusteella voi laskea jako-osuuden prosenteissa, mutta ei päin vastoin.

    Keskustelu olisi hyödyllisempää, jos pysyttäisiin tosiasioissa eikä perusteta mielipiteitäkään luuloihin.

    Antero

  10. #1840
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Entäs jos enemmistö kokee, että se parantaan palvelutasoa, vaikka sinun mielestäsi se ei paranna.
    Joku voi luulla tai uskoa, että palvelutaso paranee. Minä en usko enkä luule eikä ole kyse minun mielipiteestäni, vaan käytettävissä olevin menetelmin saadusta tiedosta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Objektiivisena tuomasi tieto perustuu tottakai raideyva:han ja varmaan moneen muuhunkin tekijään, mutta tulkinta onkin eri juttu. HKL:n paperissa, jonka linkitin tänne kävi hyvin ilmi, miten vaikka Vuokissa on joukkoliikenteen kulkumuoto-osuus noussut.
    Tulkinta on tärkeä asia, mutta ei voi tulkita, jos ei myös ymmärrä.

    Kummasta on kyse kohdallasi tämän viestin kanssa? Kysyn tätä siksi, että vain muutama päivä sitten selvitin, miten lautakunnan esittely johtaa harhaan ja sivuuttaa sen käytettävissä olevan tideon, joka parhaiten kuvaa Etelä-Espoon tilannetta jos siellä metroliikenne alkaisi. Siis etkö ymmärrä vai etkö osaa tulkita? Vai onko kyse yksinekrtaisesti siitä, että kaikki muu kuin metroa puoltava informaatio on mielestäsi disinformaatiota joka ei pidä paikkaansa?

    Antero

  11. #1841
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Ei 20.3 esityslistan liite ainakaan minua harhaanjohda, se oli hyvä ja kattava selvitys hankkeesta.

    Mitäs minä nyt en taas ymmärrä. No en ole tiedemies, mutta osaa lukea, ja vaikka kaikki mik' on präntätty ei olekaan totta, niin en epäile ko listan tietoja. Kyse on vain siitä, että en mitään syytä olla pitämättä ko. asiakirjaa luotettavana lähteenä. Ehkä käsityskykyni ei ole enää terässään, mutta mielestäni asia on aivan pihvi. Helsinki maksaa omalle rajalleen ja Espoo siitä eteenpäin, valtio 30% välissä. Espoo ja Helsinki päättävät toisekseen yhdessä yhtiön kautta miten hanke toteutetaan, joten on turha puhua "Espoon asemista" tai "Helsingin asemista". Mitä tosiasioita on siis jätetty huomiotta, jos todetaan,e ttä kaupungit ovat maksuosuutensa päättäneet em. tavalla?

  12. #1842
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3324

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Ja ainoa mitä tuolle matkalle (ja jatkoille Kivenlahden jatko ja toinen haara) kannattaa rakentaa
    Mikä länsimetron toinen haara?

  13. #1843
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6387

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mikä länsimetron toinen haara?
    Louko höpötti jossain tilaisuudessa siitä, että metroa voisi jatkaa Suurpeltoon. Edes Louko ei kuitenkaan ymmärtääkseni tarkoittanut sitä miksikään todelliseksi ratkaisuksi. Enemmän kai kyse oli sellaisesta heitosta, että kun kansalainen sanoo "Suurpelto jää metrosta sivuun, huono juttu!" niin Louko vastaa, että voidaan sinnekin joskus vetää metro.

  14. #1844
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Länsimetro Oy
    METRON SUUNNITTELUN TOIMIPISTE SIIRTYY TAPIOLAAN

    Metrokonttori avataan yleisölle 2.4. kello 14. Juhlan kunniaksi tarjolla on mehua ja pientä purtavaa. Samassa toimipisteessä ahkeroivat myös Tapiolan Kehitysprojekti, Suurpellon markkinointi yhtiö sekä Espoon matkailu.

    Tarvetuloa tutustumaan!
    Tällainen kirjoitusvirheellinen tiedote löytyi länsimetron sivuilta. Upeaa, että hanke taas etenee ja pääsemme tutustumaan tähän kärkihankkeeseen tarkemmin. Itse ainakin menen paikalle!

    Sellainen lisäys, että jlk:n esityslistalla 27.3.2008 on mahan täydeltä metroherkkua meille oranssin madon kannattajille!

    http://www.hel.fi/wps/wcm/resources/...03/jlk%209.doc
    Viimeisin muokkaaja vko; 19.04.2008 kello 13:05. Syy: lainaus korjattu

  15. #1845
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Itse ainakin menen paikalle!
    Tavataanko siellä oikein nokitusten - mutta nokittelematta?

    Voin ojentaa sinulle TramWest-esitteen.

    Antero

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 24.03.2013, 17:35
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 17:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 20:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 19:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 01:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •