Sivu 202 / 292 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 102122142162182192198199200201202203204205206212222242262282 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 3016-3030/4375

Viestiketju: Länsimetro

  1. #3016

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2033

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Entäs jos giljotiinin sijaan ovet nousisivatkin lattiasta?
    Nuo voisivat silleen mukavasti heittää asiakkaan junaan, jos hänen mononsa on oven päällä ja painopisteensä junan puolella kun ovi lähtee sulkeutumaan.

  2. #3017
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3324

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Entäs jos giljotiinin sijaan ovet nousisivatkin lattiasta?
    Spedeilijät nousisivat ovien mukana ja lähtisivät itsemurhamatkalle junan katolla.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Itse ottaisin mallia kameroiden aukoista:

    http://www.digital-photography-schoo...rture-anim.gif
    Joo! Tää olis futurismia!
    Sakari Kestinen

  3. #3018
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Spedeilijät nousisivat ovien mukana ja lähtisivät itsemurhamatkalle junan katolla.
    Toisaalta kun metrossa ei ole sähöiskun vaaraa katolla, tämähän voisi olla hyväkia asia (jos vaan katolla on tarpeeksi tilaa). Junien lyhentämisen aiheuttama kapasiteetinlasku korvataan sillä, että uskaliaimmat voivat matskustaa katolla.

  4. #3019

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1876

    oletus Vs: Länsimetro

    Lieköhän lyhyiden asemien kohtalo olla sinetöity tämän uutisen myötä (vaikka kyllähän tiheä vuoroväli saataisiin aikaiseksi manuaaliajollakin, mutta ei nyt kerrota totuutta kenellekään )?

  5. #3020

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Lieköhän lyhyiden asemien kohtalo olla sinetöity tämän uutisen myötä (vaikka kyllähän tiheä vuoroväli saataisiin aikaiseksi manuaaliajollakin, mutta ei nyt kerrota totuutta kenellekään )?
    Ei noissa tänään tulleissa uutisissa puhuta mitään asemien pituuksista. oudointa on että silti varaudutaan automatisoimaaan 2020 -luvulla joten se juoruaisi siitä että länsimetron asemia ei pidennetä. Todennäköisesti aiotaan siis ajaa mahdollisimman lyhyillä vuoroväleillä kuljettajien avulla.

    Yksi automatisoinnin alkuperäisiä tavoiteita oli että kuljettajien sijaan palkattaisiin vartijoita pitämään järjestystä yllä metrossa, koska sille nimenomaan on sosiaalinen tilaus.

    t. Rainer

  6. #3021

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1876

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Ei noissa tänään tulleissa uutisissa puhuta mitään asemien pituuksista. oudointa on että silti varaudutaan automatisoimaaan 2020 -luvulla joten se juoruaisi siitä että länsimetron asemia ei pidennetä.
    Ajattelin vain, että jos automatisoinnin poisjättämistä pohditaan toisaalla, asemien pituuksia toisaalla, saattaa olla, että pelataan varman päälle ja suunnitelmia tältä osin muutettaisiinkin. Nyt kuitenkin puhutaan automaatittoman ajon jatkamisesta useiksi vuosiksi, jos ei jopa kymmeniksi vuosiksi (jonka aikana saattaa siis tapahtua mitä tahansa odottamatonta).

  7. #3022
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Ajattelin vain, että jos automatisoinnin poisjättämistä pohditaan toisaalla, asemien pituuksia toisaalla, saattaa olla, että pelataan varman päälle ja suunnitelmia tältä osin muutettaisiinkin.
    Esityslistan ja tämän päiväisen Siemensin tiedotteen mukaan ei liene muuta vaihtoehtoa kuin Siemensin sopimuksen purku. Espoon metron asemien tekeminen pitkiksi on ollut keskustelussa jo aiemminkin, eilen sille vain saatiin kustannusarvio ja aikataulu. Johon en kyllä usko alkuunkaan, niin kummallisia on väitetty.

    Otaniemeä lukuun ottamatta näyttää siltä, että asemaluolan pidentämiseksi riittää louhia luolan pohjaa noin metri alemmaksi. Silloin tasaista rataa saadaan 135 metriä. Otaniemessä on oiottu kaarteita, joten pelkkä korkeusasema ei riitä. Mutta ei sielläkään muutos mahdoton ole.

    Lyhyiden asemien suunnittelusta aiheutuva todellinen vahinko jäänee 10–20 miljoonan luokkaan. Sillä lyhennyksestä saatavaksi ilmoitettu säästöhän ei ole osa väärän päätöksen virhettä, vaan kustannus siitä, että tehdään ja saadaan enemmän. Pienempi vahinko se on kuin tuhlata toista sataa miljoonaa huonoon sopimukseen.

    Antero

  8. #3023

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Esityslistan ja tämän päiväisen Siemensin tiedotteen mukaan ei liene muuta vaihtoehtoa kuin Siemensin sopimuksen purku. Espoon metron asemien tekeminen pitkiksi on ollut keskustelussa jo aiemminkin, eilen sille vain saatiin kustannusarvio ja aikataulu. Johon en kyllä usko alkuunkaan, niin kummallisia on väitetty.

    Otaniemeä lukuun ottamatta näyttää siltä, että asemaluolan pidentämiseksi riittää louhia luolan pohjaa noin metri alemmaksi. Silloin tasaista rataa saadaan 135 metriä. Otaniemessä on oiottu kaarteita, joten pelkkä korkeusasema ei riitä. Mutta ei sielläkään muutos mahdoton ole.

    Lyhyiden asemien suunnittelusta aiheutuva todellinen vahinko jäänee 10–20 miljoonan luokkaan. Sillä lyhennyksestä saatavaksi ilmoitettu säästöhän ei ole osa väärän päätöksen virhettä, vaan kustannus siitä, että tehdään ja saadaan enemmän. Pienempi vahinko se on kuin tuhlata toista sataa miljoonaa huonoon sopimukseen.
    Niin, ei kai tässä juuri muutakaan voi tehdä. Lisäksi jouduttaneen ottaa muutenkin aikalisä koska joudutaan hankkimaan lisää metrojunia länsimetroa varten ja piirustukset menee uusiksi koska niiden on oltava ohjaamollisia. Ellei sitten osteta käytettyjä metrojunia Moskovasta kuten eräässä pakinassasi ehdotit joitakin vuosia sitten

    t. Rainer

  9. #3024

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3515

    oletus Vs: Länsimetro

    HKL:n johtokunta päätti, että toteutusta jatketaan automaattimetron pohjalta. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...58029_uu.shtml

    Olisikohan paras tapa edetä tuon suunnitelman mukaan vaan laittaa kaikki junat uusiksi? Laituriovistakin voisi kyllä luopua ainakin maanpäällisillä asemilla, maailmalla on laituriovettomiakin automaattimetroja.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 22.03.2012 kello 13:55.

  10. #3025

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    107

    oletus Vs: Länsimetro

    Sitä en vaan tahdo ymmärtää, että kaikki kaupunkilaisjärjellä varustetut ja asiaa hieman kauempaa tarkastelleet ihmiset ovat nähneet nämä tynkäasema/automaattihölmäilyn uhkakuvat jo alusta saakka. Miten on mahdollista, että ammatikseen niitä miettivät ovat pystyneet ummistamaan niiltä silmänsä näin totaalisesti, homma leviää käsiin ja miljoonia hassataan. Kaiken lisäksi ongelmia mahdollisesti siirretään ratkaistavaksi tulevaisuuteen, jolloin haitta, vaiva ja kustannukset ovat moninkertaiset.

  11. #3026

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Sitä en vaan tahdo ymmärtää, että kaikki kaupunkilaisjärjellä varustetut ja asiaa hieman kauempaa tarkastelleet ihmiset ovat nähneet nämä tynkäasema/automaattihölmäilyn uhkakuvat jo alusta saakka. Miten on mahdollista, että ammatikseen niitä miettivät ovat pystyneet ummistamaan niiltä silmänsä näin totaalisesti, homma leviää käsiin ja miljoonia hassataan. Kaiken lisäksi ongelmia mahdollisesti siirretään ratkaistavaksi tulevaisuuteen, jolloin haitta, vaiva ja kustannukset ovat moninkertaiset.
    Minun teoriani on se, että kun päätös metron automatisoinnista ja siihen kuuluvista laituriovista tehtiin, olivat talvet olleet monena vuotena peräkkäin hyvin leutoja ja vähälumisia.

    Samasta syystä mm silloinen Ratahallintokeskus alimitoitti 2000-luvun puolivälisssä rautateiden talvikunnossapidon, ja VR-Rata romutti aurauskalustoa.

    t. Rainer

  12. #3027
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2310

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    HKL:n johtokunta päätti, että toteutusta jatketaan automaattimetron pohjalta. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...58029_uu.shtml
    Minusta uutisointi on nyt pielessä. Neuvottelu puoliautomaatista lopetettiin eli silloin vallitsevaksi sopimukseksi jäi täysautomatisointisopimus, josta tiedetään että sitä ei pystytä täyttämään. Vaihtoehdoksi jää käytännössä, että HKL käyttää purkuoikeuttaan, koska Siemens tuskin yhtäkkiä pystyy polkaisemaan automaattimetroa käyntiin sopimusehtojen mukaisesti, kun kerran ilmoittaa ettei siihen pysty.

    On aika väärin tämän pohjalta tulkita että automaattimetro olisi tulossa. Pikemminkin niin ettei tule tässä vaiheessa mitään automatisointia.

  13. #3028

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    HKL:n johtokunta päätti, että toteutusta jatketaan automaattimetron pohjalta. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...58029_uu.shtml
    Juu juu, pöytäkirjassa päätös ehkä näyttää siltä. Mutta todellisuudessa päätettiin, että sopimus Siemensin kanssa puretaan, koska Siemens seuraavaksi ilmoittaa, ettei aio pitää sopimusta ja maksaa purkukorvaukset. Todellakaan ei olla päätetty käytännössä jatkaa automaattimetron toteutusta.

  14. #3029
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Juu juu, pöytäkirjassa päätös ehkä näyttää siltä. Mutta todellisuudessa päätettiin, että sopimus Siemensin kanssa puretaan, koska Siemens seuraavaksi ilmoittaa, ettei aio pitää sopimusta ja maksaa purkukorvaukset.
    Hankintasopimuksessa on purkuehdot. Kun ehto täyttyy, myyjälle on annettu aika selvittää, miten se korjaa sopimusrikkomuksen. Nyt on lähinnä käyty neuvotteluja siitä, suostuisiko Helsinki siihen, että myyjä ei täytä sopimusta ja Helsinki maksaisi vielä vähän lisää. Myyjän määräaika on ensi kuun puoliväliin, joten myyjällä on vielä aikaa osoittaa sopimuksen täyttyminen. Sitä tarkoittaa se, että palattiin sopimuksen mukaiseen tilanteeseen.

    HKL:n tiedote sanoo asian minusta aika hyvin:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HKL
    ...neuvotteluja Helsingin metron automatisoinnista ns. puoliautomaattisena ratkaisuna ei jatketa. Tämä merkitsee sitä, että sopimuksellisesti palataan alkuperäisen, metron täysautomatisointiin tähtäävän sopimuksen noudattamiseen. Mikäli alkuperäisen sopimuksen mukaan toimiminen ei onnistu, on mahdollista, että HKL joutuu käyttämään purkuoikeuttaan täysautomatisointia koskevan sopimuksen päättämiseksi ja kulunvalvonta uusitaan nykyisenkaltaisella kulunvalvontajärjestelmällä...
    Hätäiset toimittajat eivät ole malttaneet lukea loppuun asti, saati että olisivat kertoneet asian kokonaan myös lukijoilleen.

    Antero

  15. #3030

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2033

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Minun teoriani on se, että kun päätös metron automatisoinnista ja siihen kuuluvista laituriovista tehtiin, olivat talvet olleet monena vuotena peräkkäin hyvin leutoja ja vähälumisia.

    Samasta syystä mm silloinen Ratahallintokeskus alimitoitti 2000-luvun puolivälisssä rautateiden talvikunnossapidon, ja VR-Rata romutti aurauskalustoa.
    Täh? Mitä tekemistä leudoilla talvilla on automaatin kanssa? Ei kai kukaan ole myöntänyt, että automaatti ei sopisi lumiseen ja kylmään talveen? Käsittääkseni automaatin ongelmat eivät kyllä ihan oikeastikaan liity talviolosuhteisiin, ainakaan sen enempää kuin kylmä ja lumi haittaa kaikkea raideliikennettä.

    Kuljettajaton ajo on nähty edistyksellisenä ja taloudellisena metrohankkeen 70-luvun alkuhämärästä asti. Kun tiedossa oli, että kulunvalvonta täytyy uusia, niin eihän itseään kunnioittava haitek-metropoli Helsinki, jossa on maailman paras metro, voinut muuta asettaa tavoitteeksi kuin kuljettajattoman ajon. Köpiksessäkin semmoinen on, ja monessa muussa. Tavoitteesta on pidetty kiinni käsittääkseni suurella hartaudella (siis vissiin käytännön tason ihmisten epäilyt sivuuttaen) ja sopan sekoitti sitten lopullisesti Siemens, joka jostain syystä päätyi lupaamaan, että pystyy toteuttamaan tilaajan toiveajatelmat.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 24.03.2013, 17:35
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 17:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 20:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 19:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 01:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •