Tämäpä juuri ainakin kuvissa näyttää pahalta. Ulkotilat ovat avaria ja autioita. Istutukset voi tietysti hoitaa kuntoon, mutta se ei vielä sinänsä houkuttele ihmisiä tuollaiseen paikkaan juuri muuten kuin lenkille.
Matinkylän suunnitelma muistuttaa aika paljon Leppävaaraa ja Selloa, sillä erotuksella tietysti, että raideliikenteen asema on maan alla. Kummassakin paikassa varmaan noudatetaan tämän hetken suunnittelunormeja jalankulkijoiden ja pyöräilyn suhteen, ja tiheyttäkin on, mutta rakennusten typologia on silti kuin autokaupungista. Jalankulkija harhailee jättiostarin sulkemisajan jälkeen rakennuksen umpinaistä kylkeä kiertäen. Häntä varten on tehty aukio, joka on käytännössä aina tyhjä. Muodollisesti yritystä on, ja suunnittelijat lausuvat aiheesta hyvältä kuulostavia lauseita, mutta käytännön toteutus tuottaa autioita ulkotiloja ja ihmisiä vetävät asiointikohteet ostarin sisällä. Kaupan keskusliikkeetkin tietysti pitävät tästä osaltaan huolen.
Jousenpuiston matala osa näyttikin aika hyvältä, ja myös siltä, että tornien asunnot olisi saanut mahtumaan lähes yhtä mataliin taloihin, jos niitä olisi tehty paikalle enemmän. Sen sijaan metroasema itse näytti omaan silmääni varsin hirveältä, mutta se on tietysti makuasia. Liiketilasuunnitelma kuulosti jälleen kerran siltä, että tulee niin iso keskusliikkeen myymäläloota, että asiakkaita täytyy haalia laajemmalta ja monet heistä tulevat autolla.