Miten asiaa ajatellaan Lontoon Crossrailissa? Ainakin pikaisen tutustumisen perusteella näyttäisi siltä, että palavan junan evakuointiin tunnelissa ei varauduttaisi. Siihen kai pitää varautua, että juna voidaan joutua evakuoimaan tunnelissa jonkin vian vuoksi mutta ilman samanaikaista tulipaloa.
Argumentaatio näyttäisi menevän suunnilleen niin, että 1) sähköjunien palot ovat erittäin harvinaisia 2) varmistamalla junan järjestelmien virransyöttö ja asianmukainen ilmastointi estetään, että palamaan syttynyt juna joutuisi pysähtymään tunneliin -> ei tarvitse varautua palavan junan evakuointiin tunnelissa. Mikä junassa ylipäänsä voi palaa niin, että ajoa ei voi jatkaa?
Esim. tässä paperissa tutkitaan numeerisesti palon leviämistä junassa: http://cob.teamspace.nl/Gedeelde%20d...en/16_Ting.pdf Ainakaan junassa palamaan syttyvät matkalaukut eivät näytä saavan vakavaa vaaraa aikaiseksi ennen kuin juna pääsee seuraavalle asemalle.