Sillalle tulee tietysti ruuhkaa, jos kolmesta kaistasta yksi on pois. Mutta jo nyt näkee ruoholahden pysäkin 8-9 aikaan aiheuttavan jonoa Länärille, eli jonon peräpään bussit eivät ensimmäisillä valoilla(eivätkä aina toisillakaan).
Siihen 5% lisää autoja, eikä liikenne ole enää sujuvaa. Westendinasemalla ja Omenan kohdallakin jo ajoittain jonotetaan pysäkille.
Jos bussiliikenteellä olisi haluttu jatkaa varmaan Salomonkadun tunnelin jatkaminen moottoritien alkupäähän olis halvempaa.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
En vain pysty näkemään tätä häiriöargumenttia käytännön elämässä. Metrossa on viime aikoinakin ollut tasaisin väliajoin isoja häiriötilanteita, muitakin kuin kiskoille joutuneista ihmisistä johtuvia. Kun nämä häiriöminuutit rehellisesti kerrotaan häiriötä kärsineiden käyttäjien määrällä, häiriöminuuttiluku on yksittäisessäkin tapauksessa huikea. Lisäksi Länsimetro perustuu isolla osalla käyttäjistä liityntäkonseptiin, eli väitetty "häiriöaltis tieliikenne" ei poistu tuotteesta mihinkään.
---------- Viestit yhdistetty klo 12:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:08 ----------
3.12.2012: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/193297-metroliikenne-tokkii-edelleen
13.12.2012: http://yle.fi/uutiset/metroliikenne_tokkii_taas_-_talla_kertaa_ovivian_vuoksi/6414827
2.1.2013: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/metroliikenne_sekaisin_aikataulut_eivat_pida/
18.1.2013: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kontulan_metroasemalla_tussahti_aamulla_savua/
8.2.2013: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/graffitimaalarit_pysayttivat_helsingin_metroliiken teen/
Kuljettajien poistuessa voisin ainakin kuvitella, että tällaiset tapaukset lisääntynevät entisestään.
Miten Vuosaaren, Mellunmäen ja Länsimetron asemien laituriovet ehkäisevät muiden asemien itsemurhatapauksia? Eikös Hakaniemi ja Rautatientori ole perinteisesti ne suosituimmat paikat? Näille asemillehan ei laituriovia tule, jos nyt oikein olen ymmärtänyt.
---------- Viestit yhdistetty klo 16:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:16 ----------
Ei tarvitse turhaan puolta pelastuslaitosta tai poliisejakaan kutsua paikalle. Siivoukset voi suorittaa silloin tällöin hiljaisina aikoina.
Automaattimetroon tulee keräyslaite, jonka juna käy aina iltaisin ennen varikolle menoa tyhjentämässä Soylentin tehtaalle.
Tässäpä tavoite vuodelle 2022.
Nyt täytyy kuitenkin kohtuuden nimissä todeta, että nämä kaikki liittyvät uuden kulunvalvoinnan käyttöönottovaiheeseen. Tämä ei toki vähennä koitunutta haittaa, mutta katsoisin kuitenkin häriiötilannetta vaikkapa puolen vuoden päästä ennen kun vetäisin siitä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä.
Länsimetron budjetti nousee 2,50 euroa sekunnissa: https://helsinginmetro.wordpress.com...uu-lansimetro/
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.03.2013 kello 10:01. Syy: siirretty toiseen ketjuun