Täällä on onneksi selostettu auki se hedelmä, mitä tämä pitkäjänteinen metron odottelu tulee kantamaan. Siis maksetaan paljon rahaa, jotta voidaan maksaa lisää rahaa.
Ja se pääkadun läpäisykyky paranee halvalla, kun lisätään tehokkaan joukkoliikenteen osuutta autoihin. Kalliit ratkaisut ovat autoilun edistämistä. Ei ole irrationaalista demonisointia käyttää ahtaassa tilassa tehokkaita ja edullisia keinoja, vaan päinvastoin ainoa järkevä ratkaisu. Kalliisiin ratkaisuihin voidaan ryhtyä kunhan halvat ratkaisut on käytetty ja niistä on kerätty säästöt koko ajalta. En minä vastusta esim. tietullein rahoitettuja yksityismoottoriteitä, joille tulee markkinaa kun ruuhkat ilmaisteillä ovat riittävän raskaita, ostovoima on kasvanut riittävästi ja asukastiheys riittävän suuri.