Sivu 261 / 334 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 161181201221241251257258259260261262263264265271281301321 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 3901-3915/4999

Viestiketju: Länsimetro

  1. #3901
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4195

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Aika kauan saatiin muuten odottaa sitä, että suomenkielinen media vihdoin kertoisi metrolle sen miljardihinnan, jonka se tulee maksamaan. Nyt YLE:
    Metro julkaisi jutun länsimetron hintalapusta jo 26.4. Yle otti osaa aiheeseen seuraavana päivänä.

  2. #3902

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5916

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Nyt Hesarissakin on herätty tynkäasemaongelmaan. Kun automaatti kariutui, kapasiteeti on loppumassa jo 2022.

    http://www.hs.fi/kaupunki/a1430198507484
    Tämä on aika erikoista, kun aiemmin HKL on kiistänyt ettei kapasiteetti loppuisi pitkään aikaan, mutta nyt HSL taas on sitä mieltä että loppuu.
    Mistä erot käsityksissä mahtavat johtua?

    t. Rainer

  3. #3903

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Tämä on aika erikoista, kun aiemmin HKL on kiistänyt ettei kapasiteetti loppuisi pitkään aikaan, mutta nyt HSL taas on sitä mieltä että loppuu.
    Mistä erot käsityksissä mahtavat johtua?
    Luitko jutun? Ero on vuorovälissä. Automaatin onnistuttua epä pitää luemma ajaa harvempaa väliä, kun tiuhemmasta ei haluta maksaa tarvittavalle määrälle kuljettajia palkkaa. En ota kantaa laskelmien tai väittämien oikeellisuuteen, mutta niin tuossa käsittääkseni sanotaan.

    Lisäksi entisestä laskelmasta puuttui suuri osa nykyisten asemien ympärille tulevasta lisärakentamisesta, vaikka se oli enimmäkseen tiedossa silloinkin.
    Viimeisin muokkaaja hmikko; 29.04.2015 kello 21:39.

  4. #3904

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2249

    oletus Vs: Länsimetro

    Mutta onko lisärakentamista tulossa siltikään riittävästi? Meinaa metron miljardihinnasta tulee aika rapsakka jyvitys per neliö jos kerrosneliöitä tehdään vähemmän kuin kymmeniä miljoonia. 10 miljoonaan k-m^2 mahtuu suurin piirtein 250 000 asukasta, eli Espoon verran, ja metro maksaisi tällöin reilun satasen per neliö.

  5. #3905

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5916

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Mutta onko lisärakentamista tulossa siltikään riittävästi? Meinaa metron miljardihinnasta tulee aika rapsakka jyvitys per neliö jos kerrosneliöitä tehdään vähemmän kuin kymmeniä miljoonia. 10 miljoonaan k-m^2 mahtuu suurin piirtein 250 000 asukasta, eli Espoon verran, ja metro maksaisi tällöin reilun satasen per neliö.
    Ei kai tässä nyt enää 70-lukua eletä että rakennusfirmojen pitää kokonaan maksaa itse uusien lähiöiden kunnallistekniikka ja liikenneinfra?

    t. Rainer

  6. #3906

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Ei kai tässä nyt enää 70-lukua eletä että rakennusfirmojen pitää kokonaan maksaa itse uusien lähiöiden kunnallistekniikka ja liikenneinfra?
    Ei hätää, eivät ne varmasti joudu maksamaan maailman vähiten korruptoituneessa maassa. Tämä palautuu kai kysymykseen siitä, pitääkö uusien alueiden asukkaiden maksaa alueen infra vai jaetaanko pottia muille veronmaksajille. Tällä hetkellä näyttää ikävästi siltä, että esim. Kruunuvuorenselän sillasta menee iso osa lahjaksi rakennusliikkeille.

  7. #3907

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5916

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Ei hätää, eivät ne varmasti joudu maksamaan maailman vähiten korruptoituneessa maassa. Tämä palautuu kai kysymykseen siitä, pitääkö uusien alueiden asukkaiden maksaa alueen infra vai jaetaanko pottia muille veronmaksajille. Tällä hetkellä näyttää ikävästi siltä, että esim. Kruunuvuorenselän sillasta menee iso osa lahjaksi rakennusliikkeille.
    Ei menisi jos Helsinki olisi aloitanut sillan rakentamisen ajoissa. Toisaalta Laajasalon nykyisetkin asukkaat voittavat sitten kun se silta joskus tulee.

    t. Rainer

  8. #3908
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7866

    oletus Vs: Länsimetro

    Myös HS tunnustaa nyt, että Länsimetro maksaa miljardin. http://www.hs.fi/kaupunki/a1432778695491

    Kivenlahden jatkeen hinnaksi heitetään 800 Me. Katsotaan.

    Matkustajia pitäisi tulla (Kivenlahteen asti) 170 000 päivässä.

    7000 autoilijaa siirtyy HSL:n arvion mukaan metromatkustajaksi. Eipä ole hääppöistä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #3909
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7552

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    7000 autoilijaa siirtyy HSL:n arvion mukaan metromatkustajaksi. Eipä ole hääppöistä.
    Taitaa olla sitten seudun ominaisuus, että miljardin tunnelilla saadaan 6000–7000 matkan lisäys päivittäiseen reiluun miljoonaan joukkoliikennematkaan. Koska Pisaran miljardille oli laskettu 6500 matkaa.

    Olisikohan yksi selittävä tekijä siinä, että kun kantakaupunki on jo rakennettu, eikä sinne tule lisää työpaikkoja, eivät sinne suuntautuvat matkatkaan lisäänny. Eikä siinä auta porata tunneleita. Jos tehdään tunneli ja pakotetaan ihmiset sinne lopettamalla pintaliikennettä, niin ei tapahdu muuta kuin että joukkoliikenteen käyttäjät vaihtavat toiseen välineeseen.

    Onhan tästä empiirinen testi 30 vuoden takaa itämetrosta. Toisin kuin luullaan ja väitetään, ei joukkoliikenteen käyttö miksikään muuttunut. Ei siis myöskään vähentynyt, vaikka palvelutaso heikkeni vaihtamisen ja matka-ajan pitenemisen vuoksi. http://www.kaupunkiliikenne.net/kulosaari_xls.gif

    Antero

  10. #3910

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Onhan tästä empiirinen testi 30 vuoden takaa itämetrosta. Toisin kuin luullaan ja väitetään, ei joukkoliikenteen käyttö miksikään muuttunut. Ei siis myöskään vähentynyt, vaikka palvelutaso heikkeni vaihtamisen ja matka-ajan pitenemisen vuoksi. http://www.kaupunkiliikenne.net/kulosaari_xls.gif
    Länsimetro eroaa tuosta muutoksesta siltä osin, että se poistaa joltain osalta matkustajia vaihdon Kampissa. Metroasemien ympäristössä rakennetaan, Kalasatamassa jopa aika paljonkin, myös uusia työpaikkoja.

  11. #3911
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7866

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Jos tehdään tunneli ja pakotetaan ihmiset sinne lopettamalla pintaliikennettä, niin ei tapahdu muuta kuin että joukkoliikenteen käyttäjät vaihtavat toiseen välineeseen.
    Niin. Joukkoliikenteen pakkokäyttäjät vaihtavat toiseen joukkoliikennevälineeseen eli metroon. Ne, joille Länäri-bussi on faktisesti tänä päivänä valinta, valitsevat jatkossa joko auton tai bussi-metro-yhdistelmän. Näitä valintamatkustajia kai on jonkin verran, vaikka luvut varmaan ovatkin ihan eri luokkaa kuin ratikkavyöhykkeellä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  12. #3912
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1471

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Taitaa olla sitten seudun ominaisuus, että miljardin tunnelilla saadaan 6000–7000 matkan lisäys päivittäiseen reiluun miljoonaan joukkoliikennematkaan. Koska Pisaran miljardille oli laskettu 6500 matkaa.
    Epäilisin ennemmin tämän olevan seudulla käytettävien liikennemallien ominaisuus. Toisaalta on niinkin, että monen miljardin arvoiseen liikennejärjestelmään miljardinkaan investointi ei välttämättä tuo suurta muutosta.

  13. #3913
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7552

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Epäilisin ennemmin tämän olevan seudulla käytettävien liikennemallien ominaisuus.
    Tämä lienee totta. Kokonaisuutta kuvaava liikenneverkon malli ei liene oikea tapa selvittää yksittäisen linjan kuormittumista. Meillehän kävi Tampereen ratikan kanssa siten, että liikennemalli kokonaisuudessaan antoin hyviä tuloksia ja oli tasapainossa lähtötietona olevan tutkimusaineiston kanssa. Kuitenkin nimenomaan raitiotien reitin kysynnän kohdalla malli antoi merkittävästi alhaisempia matkustajamääriä kuin mitä todellisessa elämässä on busseissa. Vastaava tilanne oli Bergenissä ratikan suunnitteluvaiheen aikana. Yksittäisen linjan kuormituksen arvioinnissa näyttää olevan luotettavampaa laskea linjan välittömän vaikutusalueen maankäyttö ja perustaa matkuatajamääräennuste kävelyetäisyyksiin ja matkatuotosfunktioihin.

    Antero

  14. #3914

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Myös HS tunnustaa nyt, että Länsimetro maksaa miljardin. http://www.hs.fi/kaupunki/a1432778695491
    Tunnustaa nyt. Heti julkaisun jälkeen tuo "uutinen" hehkutti jonkin aikaa, että Länsimetro maksaa vain miljoonan. Moka korjattiin sittemmin, mutta Hesari ei näköjään koe tarpeelliseksi mainita jos juttua on korjattu.

  15. #3915

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5916

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Länsimetro eroaa tuosta muutoksesta siltä osin, että se poistaa joltain osalta matkustajia vaihdon Kampissa. Metroasemien ympäristössä rakennetaan, Kalasatamassa jopa aika paljonkin, myös uusia työpaikkoja.
    Suurin muutos on se että metrolla voi matkustaa nopeasti koko kaupungin läpi ja se tuo lisää matkustajia koska se on nopeampi vaihtoehto kuin autolla ajaminen nyt Helsingin itäosien ja Espoon välillä. Myös matkat pääradan varrelta Espoosen nopeutuvat n 15 minuuttia ja tekee joukkoliikenteen kilpailukykyiseksi auton kanssa.

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.11.2017, 18:26
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 15:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 18:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 17:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 21.08.2005, 23:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •