Sivu 279 / 292 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 179199219239259269275276277278279280281282283289 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 4171-4185/4375

Viestiketju: Länsimetro

  1. #4171

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2033

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Eikö joku journalisti pakottanut KHO:n kautta HKL:ää antamaan asiakirjoja?
    Lieni Tommy Pohjola (Hufvudstadsbladet). Oikeuden määräys julkaista ei tietty ole rangaistus salaamisesta salailijoille, ja muistaakseni Pohjola ei lopultakaan saanut kaikkea pyytämäänsä, syynä Siemensin liikesalaisuuksiin vetoaminen. Pohjola joutui asiassa käymään todella pitkän kaavan mukaan. Muistaakseni yhtään minkäänlaisten vastausten saamiseen HKL:ltä meni kuukausia, useampia kertoja.

  2. #4172
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    262

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Eikö joku journalisti pakottanut KHO:n kautta HKL:ää antamaan asiakirjoja?
    Se koski automatisointia ja HKL:n ja Siemensin välistä kirjeenvaihtoa.

  3. #4173

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    107

    oletus Vs: Länsimetro

    Draaman kaari ei katkea. Nyt ollaan tehtailemassa kanteita ja vastakanteita oikein urakalla. Urakoitsijat kyseenalaistavat Länsimetro Oy:n ja Swecon ammattitaidon ja resurssit.
    http://yle.fi/uutiset/lansimetro_ja_...vyydet/9001226

  4. #4174
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Draaman kaari ei katkea. Nyt ollaan tehtailemassa kanteita ja vastakanteita oikein urakalla. Urakoitsijat kyseenalaistavat Länsimetro Oy:n ja Swecon ammattitaidon ja resurssit.
    http://yle.fi/uutiset/lansimetro_ja_...vyydet/9001226
    Jutusta lainattua: "Suurin riita on salaojaputkesta. Länsimetron mukaan Destia on härskisti menetellen liikalaskuttanut ja saanut länsimetron maksamaan EREHDYKSESSÄ liki 2,5 kilometriä muovista salaojaputkea ruiskubetonisalaojan hinnalla.

    Länsimetron mukaan muovisen putken hinta olisi asennettuna 8,75€ metriltä, kun Destia on vastakanteen mukaan laskuttanut yhtiötä 940,57€ metriltä. Lisätyötarjousten käsittelyn viivästyminen on länsimetron mukaan johtunut destian kyseenalaisista menettelytavoista"

    Eli kun veronmaksajien piikki on auki, niin voidaan sumeilematta laskuttaa mitä huvittaa ja toimitetaan ihan muuta kuin luvataan. Eikä tämä todellakaan anna hyvää kuvaa länsimetron projektinhallinnasta kun tällaisia "erehdyksiä" pääsee maksuun asti. On kyllä melkoinen ero 8,75€ ja 940,57€ välillä! Olisi mielenkiintoista tietää onko tämä yksittäistapaus vai kuinka paljon näitä "erehdyksiä" on päässyt projektin aikana tapahtumaan. En todellakaan ihmettele miksi kaikki dokumentit Länsimetroa koskien halutaan salata.

  5. #4175

    Liittynyt
    31.03.2015
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Länsimetro

    Täytyy sanoa, että minun on enää todella hankala uskoa mihinkään Länsimetro Oy:n väitteeseen, edes noissa riita-asioissa. Jos vanhat myöhästelyt ja kustannusten ylittämiset eivät riitä, niin nämä riita-asiat ovat se viimeinen pisara. Ei siis niiden sisältö vaan se, että niitä on kolme meneillään, jossa Länsimetroa syytetään kutakuinkin samoista asoista. Jos niitä olisi yksi, se voisi olla hankala firma tai joku ymmärrettävä sähläys. Mutta kun näitä on kolme vireille, joissa jokaisessa näyttää olevan vain yksi yhdistävä tekijä: Länsimetro Oy. Tuo viittaa todella vahvasti siihen, että siltä puolelta ei ole osattu alkeellisempiakaan projektihallinan asioita.

  6. #4176

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    293

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jutusta lainattua: "Suurin riita on salaojaputkesta. Länsimetron mukaan Destia on härskisti menetellen liikalaskuttanut ja saanut länsimetron maksamaan EREHDYKSESSÄ liki 2,5 kilometriä muovista salaojaputkea ruiskubetonisalaojan hinnalla.

    Länsimetron mukaan muovisen putken hinta olisi asennettuna 8,75€ metriltä, kun Destia on vastakanteen mukaan laskuttanut yhtiötä 940,57€ metriltä. Lisätyötarjousten käsittelyn viivästyminen on länsimetron mukaan johtunut destian kyseenalaisista menettelytavoista"

    Eli kun veronmaksajien piikki on auki, niin voidaan sumeilematta laskuttaa mitä huvittaa ja toimitetaan ihan muuta kuin luvataan. Eikä tämä todellakaan anna hyvää kuvaa länsimetron projektinhallinnasta kun tällaisia "erehdyksiä" pääsee maksuun asti. On kyllä melkoinen ero 8,75€ ja 940,57€ välillä! Olisi mielenkiintoista tietää onko tämä yksittäistapaus vai kuinka paljon näitä "erehdyksiä" on päässyt projektin aikana tapahtumaan. En todellakaan ihmettele miksi kaikki dokumentit Länsimetroa koskien halutaan salata.
    Niin tuohan on vain noin 2,33 miljoonan euron virhe.

  7. #4177

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    153

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Niin tuohan on vain noin 2,33 miljoonan euron virhe.
    Destia ei ole enää valtionyhtiö, joten sen on tienattava leipänsä ylilaskutuksella, kuten muidenkin rakennusyhtiöiden. Tässä tapauksessa tämä tosin on epävarmaa, koska Länsimetron touhu on niin epämääräistä.

  8. #4178

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2033

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Etika Näytä viesti
    Jos niitä olisi yksi, se voisi olla hankala firma tai joku ymmärrettävä sähläys. Mutta kun näitä on kolme vireille, joissa jokaisessa näyttää olevan vain yksi yhdistävä tekijä: Länsimetro Oy. Tuo viittaa todella vahvasti siihen, että siltä puolelta ei ole osattu alkeellisempiakaan projektihallinan asioita.
    Ei kai näitä kukaan sattumiksi luule. Automatisointiseikkailu on saman toimintakulttuurin ja osin saman porukan kukkanen.

  9. #4179

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    107

    oletus Vs: Länsimetro

    Oletteko pistäneet merkille kiireen loppumisen metroasematyömailla? Koko kevään ja alkukesän työmailla oli aina liikettä, ajoipa ohi aikaisin lauantaiaamuna tai sunnuntai-iltapäivänä arkipäivistä puhumattakaan. Sen jälkeen, kun ilmoitus viivästyksestä kesäkuussa annettiin, en ole kertaakaan nähnyt ristin sielua yhdelläkään asematyömaalla minään viikonpäivänä mihinkään kellonaikaan. Sattumaa tai ei, kesälomat tai ei, mutta toivottavasti kyse ei ole siitä, että työt seisovat kunnes riita-asiat on ratkaistu oikeudessa.

  10. #4180
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Oletteko pistäneet merkille kiireen loppumisen metroasematyömailla?
    Ehkä sählääminen on loppunut ja on siirrytty tekemään töitä. Sananlasku kertoo, mitä syntyy kiireellä. Ja niin näyttää myös tapahtuneen. Hiljaa hyvä tulee, sanoo toinen sananlasku.

    Olen perinteiseen tapaani tehnyt Kaupunkiliikenne-sivuilleni jokavuotisia heinäkuisia päivityksiä viime viikonloppuna. Päivitysavusta kiitän myös tätä foorumia, jonka kommentit kirjaavat tapahtumia ja tietoja, jotka kovin helposti muualta unohtuvat.

    Päivitykset liittyvät enimmiltä osin juurikin tähän metroprojektiin. Etusivun Ajankohtaista-laatikon ensimmäinen linkki viekin Matinkylän metroon. Totean, että olin sivuillani jo 2,5 vuotta sitten oikeassa arvioidessani Matinkylän metron aloittavan liikenteen aikaisintaan 2017. samoihin aikoihin arvioin metron kustannusten nostavan lippuejn hintoja, vaikka silloin vakuutettiin metron edullisuutta busseihin nähden. Nythän HSL on ilmoittanut keskimäärin 5,5 %:n lipunhintojen noususta samalla kun subventio on kivunnut yli 50 %:n. Ja syynä ovat metro ja Kehärata.

    Numerotietoa löytyy luvusta Kustannusten nousu. Siinä kerrotaan, miten kustannukset ovat kasvaneet ja mitä kaikkea kustannusten kasvua on tapahtunut ohi Länsimetro Oy:n rahoituksen. Eli paljonko enemmän metro maksaa kuin sen, mistä julkisuudessa puhutaan, eli ainoastaan metroyhtiön rahoituksesta.

    Pikakurssi tapahtumista, jotka ovat nykytilanteeseen johtaneet, löytyy Espoon metron historiaa kertovalta sivulta. Aikajana alkaa jo sadan vuoden takaa, jolloin Eliel Saarinen piirsi pikaraitiotien Kuusisaaren kautta nykyisen Tapiolan seudulle. Eniten tapahtumia löytyy tietenkin viimeisten 10 vuoden ajalta.

    Kaikki päivitetyt sivut näkyvät uusien ja uusittujen sivujen taulukosta.

    Antero

  11. #4181

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5394

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Päivitykset liittyvät enimmiltä osin juurikin tähän metroprojektiin. Etusivun Ajankohtaista-laatikon ensimmäinen linkki viekin Matinkylän metroon. Totean, että olin sivuillani jo 2,5 vuotta sitten oikeassa arvioidessani Matinkylän metron aloittavan liikenteen aikaisintaan 2017.
    Vaikka metroa nyt lyödään kuin vierasta sikaa niin maanpäällinen katujen ja kunnallistekniinkan rakentamisessa sählätään kanssa oikein kunnolla, ainakin Espoossa. Esim Espoon Leppävaaran ja Vermon välisen runkovesijohdon ja siihen liittyvien katutöiden piti olla valmiit jo viime vuoden kesällä mutta nyt niitä jatketaan tämän vuoden loppuun asti. Mahtaako olla edes ensi kesänä valmiit? Eli yhden vuoden työ kestää yllättäen 3 vuotta. Kaivurit vain ajavat edes takaisin vaarantaen liikkumista. Ja koko rumba alkaa uudestaan sitten kun Jokeria aletaan rakentaa samalle kadulle.

    t. Rainer

  12. #4182

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    245

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Draaman kaari ei katkea. Nyt ollaan tehtailemassa kanteita ja vastakanteita oikein urakalla. Urakoitsijat kyseenalaistavat Länsimetro Oy:n ja Swecon ammattitaidon ja resurssit.
    http://yle.fi/uutiset/lansimetro_ja_...vyydet/9001226
    Niinpä niin.
    Normaalissa yritysmaailman liike-elämässä ja nimenomaan monikansallisissa konserneissa projektipäällikkötasoilla toimineena henkilönä en voi kuin ihmetellä, miten noissa yhteiskunnan rahoittamissa hankkeissa voi toiminta olla noin onnettoman leväperäistä, huonosti speksattua, valvomatonta ja tarkastamatta jäänyttä sähellystä, jossa sitten avoimen piikin rahastusta pääsee tapahtumaan niin monelta suunnalta.
    Mutta näissä julkisen sektorin projekteissa selitys on kuitenkin hyvin yksinkertainen:
    Sillä ne tyhmät veronmaksajathan kuitenkin loppujen lopuksi varmasti tulevat maksamaan kaikkien organisaatio-osapuolten täysin amatöörimäisten laiminlyöntien ja myöhästymisten ylimääräiset kulut (sen sijaan todellisessa bisnesmaailmassahan ei tällaiseen olisi ikinä varaa, vaan moni projektijohtaja tai -päällikkö olisi saanut tehtävänsiirtonsa tai irtisanomispaperinsa jo paljon aikaisemmin).
    Sentään Epsoon valvontapuolen luottamusmiehemme yrittävät saada jotakin asiakirja-aineistoa tämän totaalisen länsimetrokatastrofin selvittämiseksi:
    http://yle.fi/uutiset/omistaja_halua...?ref=leiki-uup
    Viimeisin muokkaaja Autoton espoolainen; 05.07.2016 kello 22:26.

  13. #4183
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    21.07.2005
    Viestejä
    2106

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Ehkä sählääminen on loppunut ja on siirrytty tekemään töitä. Sananlasku kertoo, mitä syntyy kiireellä. Ja niin näyttää myös tapahtuneen. Hiljaa hyvä tulee, sanoo toinen sananlasku.
    Kuusikymmentävuotta sitten se jo alkoi, tämän ikuisuusprojektin luominen työläisten toimesta.
    Ohessa pari lehtileikettä Sanoma-konsernista vapailta lehtimiehiltä.
    Ylempi Suomen Kansan Demokraattisen Liiton pää-äänenkannattaja "Vapaa Sana" 10.9.1956 ja alempi Suomen Kommunistisen Puolueen pää-äänenkannattaja "Työkansan Sanomat" 15.9.1956. Seuraavana vuonna nämä lehdet yhdistyivät "Kansan Uutisiksi".
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat   

  14. #4184

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    747

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Autoton espoolainen Näytä viesti
    Sillä ne tyhmät veronmaksajathan kuitenkin loppujen lopuksi varmasti tulevat maksamaan kaikkien organisaatio-osapuolten täysin amatöörimäisten laiminlyöntien ja myöhästymisten ylimääräiset kulut.
    Jokaisessa meistä asuu pieni demari: verojen maksaminen on ihanaa ja yksityistäminen on pahasta, eli avoin valtakirja epäpätevästi hoidetuille megahankkeille.

    Että kun joku mussuttaa elinkaarimallista, niin vastatkaa "Länsimetro".

  15. #4185

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    604

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Jokaisessa meistä asuu pieni demari: verojen maksaminen on ihanaa ja yksityistäminen on pahasta, eli avoin valtakirja epäpätevästi hoidetuille megahankkeille.
    Jotenkin hupaisaa kyllä mussuttaa demareista kun kyse on yksityisen projektinjohtokonsulttifirman ja/tai kahden kokoomusvetoisen kaupungin töppäilystä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 24.03.2013, 17:35
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 17:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 20:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 19:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 01:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •