Haluaisin kyllä nähdä lähteen väitteelle, että lähiöasukit käyttävät joukkoliikennepalveluita kantakaupungin asukkaita enemmän. Väite itsessään kuulostaa jopa uskottavalta: Täällä kun on niin lyhyt matka kaikkialle, että sen voi taittaa mukavasti kävellen tai fillarilla
Muistelen kuitenkin nähneeni päinvastaisia tuloksia joukkoliikenteen käytöstä, lähiöissä kuitenkin se autoilu on niin mukavaa.
Tämä nyt on ihan puutaheinää valita vain S-Market tai K-Supermarket kunnollisiin kauppoihin, ja muutenkin älytöntä itkemistä. Voisit vaikka piirtää kartalle pk-seudun "kunnolliset ruokakaupat" ja katsella mitkä alueet ovat näistä kaukana.
Niin, kantakaupungissa on kalliimpaa, joten siellä asutaan ahtaammin. Nämä on niitä valintoja. Ja yleensä muuten hinta kertoo kysynnän ja tarjonnan välisesstä tasapainosta, vaikka sitä kuinka yrittäisi muuten selitellä.
Ps. oma kämppäni on omakotimattoa hiljaisempi, kun ikkunat aukeavat sisäpihalle. Ilmanlaadussakaan en ole moittimisen varaa havainnut, mutta toki Manskun tai Hämeentien varsi on yhtä heikko kuin Leppävaara tai Tikkurila.
Ollaanpa taas kaukana Länsimetrosta. No, sainpahan siitä tiukan kirittäjän Dippatyölleni![]()