Voi olla, että laskuissani käytetty bussimäärä on alimitoitettu. Se edellyttäisi että 27 bussia ajaisi taukoamatta päätepisteiden välissä, ja päiväkohtainen ajosuorite olisi 540 km. Taitaa olla aika teoreettinen suorite kaupunkibussilta, vaikka moottoritietä ajaakin. Jos bussin päiväkohtaista ajosuoritetta tiputettaisiin 300 km:iin, niin busseja tarvittaisiin 48. Silloin kustanukset olisivat:Alunperin kirjoittanut kuukanko
(48*300*0.45) + (48*15*24,78 ) + (48*125,86) = 30363 €. Vuodessa n 10 miljoonaa.
Jos otetaaan huomioon että tässä oli vain keskimäärin 12 km matka ja 600 lähtöä/vrk/suunta, niin kaukaisempien kohteiden palvelu eli "liityntäliikenne" kasvattaisi kustannuksia 25-30% yhteensä 15 miljoonaan, ja mahdollinen Lauttasaaren liikenne korkeintaan 20 miljoonaan. Eli joku bussifirma vetää nyt välistä, tai sitten HKL ylilaskuttaa Lauttasaaren liikenteestä. Vai kuuluuko 30 miljoonaan myös sellaiset Pohjois-Espoon bussilinjat, jotka eivät katkea rantarataan sekä kaikki U-linjat ym?