Sivu 328 / 334 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 228248268288308318324325326327328329330331332 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 4906-4920/4996

Viestiketju: Länsimetro

  1. #4906

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    332

    oletus Länsimetro

    Myös HSL-tyytyväisyyskyselyssä tämä "maailman paras joukkoliikennejärjestelmä Helsinskissä" ja "uskomaton ihmeellinen kaiken pelastava länsimetro" ovat saaneet ansaitsemansa yleisöpalautteen:
    https://yle.fi/uutiset/3-10367063

  2. #4907

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    259

    oletus Vs: Länsimetro

    Hesari kertoo (tulee mieleen olisiko pitänyt rakentaa pikaraitiotienä kustannusten takia kun jo ensimmäinen vaihe maksoi tuplasti ennustetun eli yli miljardin, ja lyhyet metroasemat typerä päätös):
    - Matinkylään esitetään rakennettaksi sadan miljoonan kääntöraide
    - Jos uusi kääntöraide tehdään se pitää rakentaa nyt, teknisesti sitä ei ole mahdollista tehdä myöhemmin
    - Mikäli uusi kääntöraide rakennetaan Matinkylään se maksaa arvion mukaan sata miljoonaa
    - Metrojunien ruuhkat ovat ennustteita pahemmat, urheilupuiston kohdalla on vaikea mahtua kyytiin
    https://www.hs.fi/kaupunki/art-20000...edium=toimitus

  3. #4908

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    114

    oletus Vs: Länsimetro

    Onhan tämä melkoinen farssi. Nyt Olli Isotalo jyrähtää, ettei uusi kääntöraide ole kiireellisin juttu.

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005843231.html

  4. #4909

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5883

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Onhan tämä melkoinen farssi. Nyt Olli Isotalo jyrähtää, ettei uusi kääntöraide ole kiireellisin juttu.

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005843231.html

    Eikö Suomenojan paikkeille Sammalvuoreen ole tarkoitus tulla uusi metrovarikko?
    Eikö sen raiteet voi toimia kääntöraiteina sen jälkeen kun Kivenlahden vaihe on otettu käyttöön?

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja R.Silfverberg; 27.09.2018 kello 12:15. Syy: lisätty Sammalvuoreen

  5. #4910

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2285

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Eikö Suomenojan paikkeille Sammalvuoreen ole tarkoitus tulla uusi metrovarikko?
    Eikö sen raiteet voi toimia kääntöraiteina sen jälkeen kun Kivenlahden vaihe on otettu käyttöön?
    Noiden valmistuminen on tämän hetken ennusteen mukaan viiden vuoden päässä.

    Kaipa kakkosvaiheeseen voi rakentamisen puolesta tässä vaiheessa vielä lisätä kääntöraiteet vaikka joka asemalle.

  6. #4911

    Liittynyt
    02.11.2009
    Viestejä
    93

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Eikö Suomenojan paikkeille Sammalvuoreen ole tarkoitus tulla uusi metrovarikko?
    Eikö sen raiteet voi toimia kääntöraiteina sen jälkeen kun Kivenlahden vaihe on otettu käyttöön?
    Sammalvuoressa on raiteet vain Kivenlahden suuntaan, eli länteen. Idästä tulevat junat eivät voi ajaa suoraan varikolle. Varikon ja radan geometria ei mahdollista idästä tulevan varikkoraiteen toteuttamista.

    Lisäksi Sammalvuoren varikon liittymä linjaraiteeseen on tehty tasoristeyksenä (Roihupellon varikolla mennään eri tasossa silloilla), joka estää tiheän vuorovälin liikenteen Kivenlahteen. Kaikkien junien ajaminen Kivenlahteen (Samalvuoren liittymän länsipuolelle) on vaikeaa ellei mahdotonta vaikka Kivenlahteen tehtäisiinkin omat kääntöraiteet.

  7. #4912

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5883

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ArtiZi Näytä viesti
    Sammalvuoressa on raiteet vain Kivenlahden suuntaan, eli länteen. Idästä tulevat junat eivät voi ajaa suoraan varikolle. Varikon ja radan geometria ei mahdollista idästä tulevan varikkoraiteen toteuttamista.
    Näinkö on? Mikä estää? Korkeusero? Vai onko Sammalvuori 90 asteen kulmassa pääraiteen suhteen?

    t. Rainer

  8. #4913

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1161

    oletus Vs: Länsimetro

    Mitens Tapiola, joko se on valmis ja ajaako sinne kaikki ne liityntäbussit mitä on suunniteltu, ja/tai onko mahdollisuus siirtää Matinkylän bussiliityntää Tapiolaan?

    Jotenkin kovin suomalaista, että suorien bussien ajamisesta Kamppiin on tullut ihan mahdotonta. Eihän se tietenkään olisi, jos olisi tahtoa ratkaista ongelmia, eikä ainoastaan peitellä virheitä.

  9. #4914

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    232

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Mitens Tapiola, joko se on valmis ja ajaako sinne kaikki ne liityntäbussit mitä on suunniteltu?
    Kyllä kaikki suunnitellut liityntälinjat ajavat sinne.

  10. #4915

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    360

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Mitens Tapiola, joko se on valmis ja ajaako sinne kaikki ne liityntäbussit mitä on suunniteltu, ja/tai onko mahdollisuus siirtää Matinkylän bussiliityntää Tapiolaan?

    Jotenkin kovin suomalaista, että suorien bussien ajamisesta Kamppiin on tullut ihan mahdotonta. Eihän se tietenkään olisi, jos olisi tahtoa ratkaista ongelmia, eikä ainoastaan peitellä virheitä.
    Ihan muistutukseksi:
    https://www.hsl.fi/liikennetiedottee...lle-aloittavat

  11. #4916

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2285

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Jotenkin kovin suomalaista, että suorien bussien ajamisesta Kamppiin on tullut ihan mahdotonta. Eihän se tietenkään olisi, jos olisi tahtoa ratkaista ongelmia, eikä ainoastaan peitellä virheitä.
    Kuten tislauskolonni tuossa linkkasi, juurihan niitä suoria busseja on ruvettu ajamaan. En nyt näe mitään erityisen suomalaista siinä, että jos on laitettu 1,2 miljardia rataan, jonka oli tarkoitus korvata nuo bussit, niin ei ihan heti tee mieli maksaa vielä lisää siitä, että busseja ajetaan metron kanssa rinnakkain. Vastaava kuvio on kyllä nähty maailmalla muuallakin raskasraidemetron ja liityntäliikenteen kanssa - siis että matkustajat ovat tyytymättömiä suorien yhteyksien menettämiseen, mutta asialle ei jätti-investoinnin jälkeen tehdä mitään.

    Pitää kyllä ihmetellä sitä, että kuormituksen arvioiminen on mennyt näin hutia simuloinneista ym. huolimatta. Tapiola on maan pinnalla työmaata ja vaihdot bussiin hankalia, mikä selittää osansa ja korjaantuu aikanaan, mutta Matinkylän osalta ilmeisesti ihan oikeasti ei laskettu oikein, että liityntäliikenteen ns. pakkkokäyttäjät ihan oikeasti pakon edessä kaikki tulevat metroon.

  12. #4917
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1148

    oletus Vs: Länsimetro

    Länsimetro Oy:n toimistusjohtajalla tai ainakin häntä tulkinneella toimittajalla on aika pahasti vääristynyt käsitys tilanteesta.

    ”Minusta nyt on väärä hetki miettiä tällaista ratkaisua, kun meillä on kiireellisempiä asioita ratkottavana”, Isotalo sanoo.

    Hän luokittelee Matinkylän kääntöraiteen hankkeeksi, jolla ratkaistaan tulevaisuudessa eli 2020-luvun lopulla häämöttäviä kapasiteettiongelmia.
    Matinkylän kääntöraide ei todellakaan ratkaise 2020-luvun lopun kapasiteettiongelmaa, jolloin siis kummankin metrolinjan matkustajamäärät Kulosaaaren sillan kohdalla ylittävät 90m/2,5min kapasiteetin, vaan tasoittaa lännessä metrolinjojen välistä kuormitusta, jossa toinen kulkee melkein tyhjänä ja toinen on yli kapasiteetin Tapiola-Otaniemi ja Lauttasaari-Ruoholahti väleillä jo 2025 tilanteessa.

    Vähän ihmettelen että HSL aikoo nyt lähteä kuitenkin ajamaan kääntöraidetta Matinkylään, kun 2015 -kapasiteettiselvityksessä nimenomaan sivuutettiin kääntöraiteen rakentaminen Soukkaan liian kalliina, ja silloin oli kyse keskeneräisestä louhinnasta, eikä valmiin louhinnasta. Samainen selvitys tarjosi nimenomaan lisäbusseja Metron kuormituksen keventämiseen, ja että nyt on asiat juuri toisin päin.

    Olisi hyvä saada ihan kunnon lukuja noista kuormituksista, onko tosiaan niin ettei kyytiin mahdu vai onko ongelma se, että metrojunat täyttyvät tietystä päästä, koska monen aseman toistaiseksi ainoat sisäänkäynnit ovat samalla puolella? HS:n jutussa väläytettiin selityksenä, että Etelä-Espoo on rakentunut odotettua nopeammin, mutta vähän on vaikea uskoa, että oltaisiin menty ohi jo tuosta 2025 tilanteesta, siten ettei jo ennen Tapiolaa mahdu kyytiin.

  13. #4918

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3808

    oletus Vs: Länsimetro

    Kuinkahan paljon kuormitus tasaantuisi, jos metrolle rakentaisi toisen haaran Pohjois-Olarin/Suurmetsän kautta kohti Espoon keskusta?

    Länsiväylän ja Turunväylän välissä on ihan tyhjänpäiväinen valtava metsäalue, johon uudelleenkaavoituksella mahtuisi kymmeniä tuhansia uusia asukkaita.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  14. #4919

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    93

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kuinkahan paljon kuormitus tasaantuisi, jos metrolle rakentaisi toisen haaran Pohjois-Olarin/Suurmetsän kautta kohti Espoon keskusta?

    Länsiväylän ja Turunväylän välissä on ihan tyhjänpäiväinen valtava metsäalue, johon uudelleenkaavoituksella mahtuisi kymmeniä tuhansia uusia asukkaita.
    Johan vitsin murjaisit. Länsimetrolle rakennetaan parhaillaan jatketta, jonka varteen pitäisi tulla "kymmeniä tuhansia asukkaita". Hankkeen kustannukset ovat ylittyneet ja aikataulu on pahasti myöhässä.

    Kun matkustajat eivät nytkään mahdu juniin (kiitos tynkäasemien) niin haaroitus on mahdotonta. Kapasiteetti loppuisi kesken.

  15. #4920

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3808

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut junabongari Näytä viesti

    Kun matkustajat eivät nytkään mahdu juniin (kiitos tynkäasemien) niin haaroitus on mahdotonta. Kapasiteetti loppuisi kesken.
    Kyllähän metro idässäkin haaroittuu, jos osa lännessäkin osa liitynnästä saadaan toiseen ja osa toiseen haaraan, kapasiteetti riittää kun kulunvalvonta uusitaan tiheämmän liikennöinnin mahdollistavaksi.

    Lännessä on kuitenkin yhä vähemmän metron käyttäjiä kuin idässä, vaikka metron suosio näyttää lännessä ylittävän kaikki rohkeimmatkin ennakkoarviot.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 27.09.2018 kello 18:56.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.11.2017, 18:26
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 15:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 18:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 17:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 21.08.2005, 23:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •