Sivu 332 / 333 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 232252272292312322328329330331332333 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 4966-4980/4992

Viestiketju: Länsimetro

  1. #4966
    Markku K avatar
    Liittynyt
    05.03.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    276

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    Iso ongelma on myös se, että melkein puolet junakalustosta on kiinteästi 90 metrin mittaisia M300-junia- Tämä myös tunnutaan usein unohtavan, kun asemien pidentämisestä haaveillaan. Jos tilaaja olisi toiminut vastuullisesti (tulevaisuuden kannalta), olisi M300-junatkin tilattu ~45 m pituisina vaunupareina, jolloin jossain skenaariossa niilläkin voisi liiikennöidä kolmen pötkössä 135 metrin mittaisina.

    Tietenkin voidaan tehdä hypoteesia siitä, voisiko M400-junat tilata taas vaunupareittain yhteensopivina M300-juniin, jolloin M300+M400 olisi pitkän aseman mittainen. Ymmärtääkseni kuitenkaan M300-junien keulan kytkimet (anteeksi mahdollisesti virheellinen termistö) eivät nykyisellään välitä ajoinformaatiota ja muuta järjestelmien tietoja, vaan ovat vain hinausta varten. Tällainenkin ongelma siis pitäisi vielä ratkaista.
    M300-juniin saa tehtyä välivaunun. Ihan samalla tehtaalla. Asia on selvitetty jo vuosia sitten. Tietysti.

  2. #4967

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut huusmik Näytä viesti
    Kysymys ei ole uloskäynneistä, vaan siitä että palo-ovet ovat aivan aseman päässä.
    Hienoa suunnittelua. Laiturien pidentämisestä tehtiin vaikeaa väen vängällä.

    Tosin, tähän löytynee selitys, kun vilkaisee metron rakentajien asenteita:

    https://lansimetro.wordpress.com/201...ibuumi-jatkuu/

    Kaikille, jotka kärsivät ruuhkasta: täydet junat ovat vain "välivaihe", lisää kapasiteettia tulee aikataulun mukaan vuonna 2029, kunhan automaattimetroon tuhlataan ensin satoja miljoonia euroja, metroon aiemmin laitettujen 2,5 miljardin euron lisäksi.

  3. #4968
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    971

    oletus Vs: Länsimetro

    Suorat bussilinjat Espoosta Helsinkiin suosittuja "en voi sietää metroa"

    https://www.tekniikkatalous.fi/talou...3-asti-6747964

  4. #4969

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Suorat bussilinjat Espoosta Helsinkiin suosittuja "en voi sietää metroa"

    https://www.tekniikkatalous.fi/talou...3-asti-6747964
    Mitäs minä sanoin jossain keskustelussa. On periaatteellisiakin syitä vastustaa mm. metroa. Ja taisin sanoa, että "meitä" on enemmänkin. Vastustajat taas väittävät "häiriintyneiksi" yms. mutta totuutta ei voi väheksymällä ja mustamaalaamaalla muuksi muuttaa.

  5. #4970
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7071

    oletus Vs: Länsimetro

    YLE kertoo että länsimetron asemalaitureille muodostuu lätäkköjä, katto vuotaa: https://yle.fi/uutiset/3-10659395

    Onkos siellä injektointi tehty huonosti?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #4971
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    120

    oletus Vs: Länsimetro

    Yle kertoo Matinkylän kääntöraiteen etenevän:

    HSL:n hallitus hyväksyi tänään yksimielisesti liikenneosan niin sanotusta MAL 2019-suunnitelmasta, johon kuuluu myös metron kääntöraide.

    Lopullisesti asiasta päättää metroyhtiön hallitus.

    Suunnitellulla Espoon Matinkylän noin 100-miljoonan euron kääntöraiteella saataisiin pahasti ruuhkautuneelle länsimetrolle lisää kapasiteettia.

    Metrojunat Matinkylästä Tapiolaan ovat aika ajoin ruuhkautuneet niin pahasti, että osalla matkustajista on vaikeuksia mahtua kyytiin.
    Osaako kukaan kertoa, mitä tämä päätös käytännössä tarkoittaa, vai tarkoittaako vielä isommin mitään?

  7. #4972

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    587

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Yle kertoo Matinkylän kääntöraiteen etenevän:

    Osaako kukaan kertoa, mitä tämä päätös käytännössä tarkoittaa, vai tarkoittaako vielä isommin mitään?
    HSL:n hallitus on kai jo aikasemmin antanut tukensa kääntöraiteelle. Vastustus on tullut Espoon kaupungilta, eikä sen kirjaaminen MAL2019:sta mitenkään vähennä Kaupunginhallituksen sananvaltaa, kun Espoo sen suurella todennäköisyydellä tulee melkein kokonaisuudessaan maksamaan.

  8. #4973
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7071

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Yle kertoo Matinkylän kääntöraiteen etenevän:



    Osaako kukaan kertoa, mitä tämä päätös käytännössä tarkoittaa, vai tarkoittaako vielä isommin mitään?
    Ei se oikein mitään tarkoita. Höseli on halunnut tuota jo pitempään, mutta kun se ei maksa itse mitään, niin ei se myöskään itse päätä. Kunnat maksavat.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #4974
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7071

    oletus Vs: Länsimetro

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006336890.html

    Hesari kertoo, että länsimetro laski joukkoliikenteen käyttöä espoossa noin 10 %:

    "Länsimetron avaaminen pudotti joukkoliikenteen suosiota ja nosti autoilun suosiota. Muutos näkyy erityisesti Espoon sisäisessä liikenteessä."

    "Vuoden 2012 tutkimuksessa joukkoliikenteen ja henkilöautojen yhteenlasketusta matkamäärästä joukkoliikenteen osuus oli vajaa kolmannes eli 31 prosenttia. Uusimmassa kyselytutkimuksessa joukkoliikenteen osuus oli pudonnut kolmella pykälällä 28 prosenttiin."
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #4975

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5770

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006336890.html

    Hesari kertoo, että länsimetro laski joukkoliikenteen käyttöä espoossa noin 10 %:

    "Länsimetron avaaminen pudotti joukkoliikenteen suosiota ja nosti autoilun suosiota. Muutos näkyy erityisesti Espoon sisäisessä liikenteessä."

    "Vuoden 2012 tutkimuksessa joukkoliikenteen ja henkilöautojen yhteenlasketusta matkamäärästä joukkoliikenteen osuus oli vajaa kolmannes eli 31 prosenttia. Uusimmassa kyselytutkimuksessa joukkoliikenteen osuus oli pudonnut kolmella pykälällä 28 prosenttiin."
    Mä allekirjoitan täysin sen että Espoon sisäisessä liikenteessä mentiin väärään suuntaan länsimetron käyttöönoton yhteydessä, ja enemmän tällaista on tullut Pohjois-Espoon linjastouudistusten myötä. Linjoja jotka ennen palvelivat kattavasti poistui, ja tilalle tuli "runkolinjoja" jotka kuitenkin kulkevat alueiden läpi jotka on miinoitettu pysäkeillä 200 m välein, hidastetöyssyillä ja liikennevaloilla. Kilometrin matkaan voi mennä varttitunti.

    Meidän perheessä auton vuosittaiset kilometrimäärät ovat jostain syystä vähentyneet hiukan v 2012-18 mutta me emme ole asuneet länsimetron vaikutusalueella, mutta olemme muuttaneet 2 kertaa sinä aikana.

    Itse kuvittelisin myös syyn autoilun suosion kasvuun että Espooseen on muuttanut niin paljon nuoria ihmisiä joilla on varaa kuluttaa paljon enemmän kuin vanhemmat sukupolvet, ja autoiluun kanssa.

    t. Rainer

  11. #4976

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2085

    oletus Vs: Länsimetro

    Liikennemuotojen jakauma on aika suoraan johdettavissa kaupunkirakenteesta.

    Isot, nopeat liikenneyhteydet palvelevat ennen kaikkea levittäytynyttä ja väljää kaupunkirakennetta joka on myös hyvä autoilun suosiolle. On vain vähän väliä sillä onko nopea liikenneyhteys moottoritie vai junarata.

    Jos joukkoliikenteen suosiota halutaan aidosti parantaa, silloin rakennetaan lisää taloja ilman että liikenteeseen juuri satsataan. Silloin liikenne hidastuu, matkat lyhenevät ja väkimäärä kullakin reitillä kasvaa. Se on hyväksi joukkoliikenteelle.

  12. #4977
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7071

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Jos joukkoliikenteen suosiota halutaan aidosti parantaa, silloin rakennetaan lisää taloja ilman että liikenteeseen juuri satsataan. Silloin liikenne hidastuu, matkat lyhenevät ja väkimäärä kullakin reitillä kasvaa. Se on hyväksi joukkoliikenteelle.
    Eli joukkoliikenteen suosiota nostetaan heikentämällä autoliikennettä, ei parantamalla joukkoliikennettä. Kuulostaa upealta.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #4978

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Lintuvaara
    Viestejä
    67

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Jos joukkoliikenteen suosiota halutaan aidosti parantaa, silloin rakennetaan lisää taloja ilman että liikenteeseen juuri satsataan. Silloin liikenne hidastuu, matkat lyhenevät ja väkimäärä kullakin reitillä kasvaa. Se on hyväksi joukkoliikenteelle.
    Kuinka niin matkat lyhenevät? Eikös ne silloin juuri kasva. Siinä missä autoilua heikennetään, bussiliikenne hidastuu samalla. Liikennevalojen joukkoliikenne etuudet toimivat Espoossa linja-autoille hyvin mutta Helsingissä ne ovat turhia. Raitiovaunut mitätöi linja-autoilta etuuden aina. Aivan kuin raideliikenne olisi jotenkin bussiliikennettä tärkeämpi kulkumuoto..

  14. #4979

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    198

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Kuinka niin matkat lyhenevät? Eikös ne silloin juuri kasva. Siinä missä autoilua heikennetään, bussiliikenne hidastuu samalla. Liikennevalojen joukkoliikenne etuudet toimivat Espoossa linja-autoille hyvin mutta Helsingissä ne ovat turhia. Raitiovaunut mitätöi linja-autoilta etuuden aina. Aivan kuin raideliikenne olisi jotenkin bussiliikennettä tärkeämpi kulkumuoto..
    ...ihmiset eivät enää voi asua metsässä ja olettaa vetävänsä töissä sitten lattea..... pakko asua lähempänä työtä.

  15. #4980

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5770

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    ...ihmiset eivät enää voi asua metsässä ja olettaa vetävänsä töissä sitten lattea..... pakko asua lähempänä työtä.
    Työpaikoista niin moni on kehäteiden varrella joten on enemmän kyse siitä että mitä voi tehdä töiden jälkeen. Länsimetrosta täytyy nyt sanoa se että Espoon suunnan työpaikkoihin on nyt helsinkiläisten helpompi mennä.

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.11.2017, 19:26
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 16:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 19:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 18:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 00:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •