Ehkäpä tämä on sittenkin juuri oikea järjestys: ensin suunnitellaan toimiva raskas joukkoliikenneyhteys, sitten kaupunkiseudun rakentamistarpeet suunnataan sen varteen. Helsingin seutu kuitenkin kasvaa ja seudulla tarvitaan myös keskustamaisia ja kantakaupunkimaisia uusia alueita. Alue Leppävaara-Tapiola-Matinkylä on jo puolittain sellainen, joten se olisi varmaankin järkevää täydennysrakentaa se loppuun.Alunperin kirjoittanut Antero Alku
Ohimennen sanoen, tuollaista työpaikka yms. keskittymää ei olisi saanut päästää syntymään noin kauaksi keskustasta, ainakaan ilman hyvää raideyhteyttä. Se mikä on Espoon kannalta kaupunkirakenteen monipuolistumista on kaupunkiseudn kannalta keskustatoimintojen hajautumista tavalla, joka tekee toimivan ja tehokkaan joukkoliikenteen järjestämisen vaikeaksi.