Ei tuo nyt ihan noinkaan ole. Espoossa on yhä enemmän myös sisäistä liikennetarvetta, mitä espoolaiset luottamusmiehet ovat myös korostaneet. Pitäisi olla taas käytettävissä lukuja (Minne Matinkylästä matkustetaan? Kuinka moni Helsingin keskustaan, kuinka moni Tapiolaan, kuinka moni Meilahteen jne jne). Olen samaa mieltä, että seutu tulee nähdä kokonaisuutena, mutta seudulla on muitakin matkatarpeita kuin Helsigin ydinkeskustaan/keskustasta.Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen
TramWestin kahdesta julkaistusta verkkovaihtoehdosta toinen korosti Espoon sisäisä yhteyksiä, toinen Helsingin keskustaan suuntautuvia. Tosiasiassa pikaraitiotieVERKON etu on juuri siinä, että voidaan laatia monenlaisia linjastoja ja parhaimmillaan ottaa huomioon monenlaisia tarpeita. Vaikka sieltä Matinkylästä voi olla suorat linjat sekä Helsinkiin että Tapiolaan ja Meilahteen, jos matkustustarvetta on riittävästi. Verkossa voi ajattaa vaikka minkälaisia linjoja, vaikka Soukasta Suurpeltoon, jos tällaiselle on kysyntää. Yhdellä metrolinjalla ei voida muuta kuin sahata yhtä ja samaa linjaa edestakaisin ja mahdollisesti kääntyä eri päissä eri paikoissa.