Sivu 96 / 334 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16365676869293949596979899100106116136156176196 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1426-1440/4999

Viestiketju: Länsimetro

  1. #1426
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8043

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut QS6 Näytä viesti
    Kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja on toinen kokoomuslainen MM eli Markku Markkula, ei Martti Merra. Markkula on ainakin aikaisemmin suhtautunut varauksellisen myönteisesti länsimetroon.
    No niin, nyt meni sekaisin! Kiitos korjauksesta. Merra näkyy olevan valtuustoryhmän puheenjohtaja eli ei mikään turha mies hänkään.

  2. #1427
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Pärjääminen puoluepelissä ja politiikassa ei ole mikään kovin erikoinen taito tai meriitti. Eräs virkamies isossa päätöksentoelimessä kommentoi politiikan olevan koiran hommaa. Valtuutetut ja edustajat pelaavat äänillä ja todellisuudessa tekevät muuta kuin mitä ennen vaaleja esittävät.

    Mutta onhan Martti Merralla meriittiä. Hän on mm. varatuomari ja Sammon Espoon yrityskonttorin johtaja. Martti Merra istuu myös YTV:n hallituksessa.

  3. #1428
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8043

    oletus Vs: Länsimetro

    Mitenkäs olikaan muuten sen alv:n laita? 452 Me ilmoitettiin aikanaan ilmanalv:ta, mutta HS jossain vaiheessa totesi, että heidän uutisoinnissaan alv on mukana. Metro oli tietysti tästä poikkeus

    Onkos tuo 800 Me nyt alvillinen vai alviton? Jos tuohon lisätään vielä 22% alv:ta niin päästään mukavasti 976 Me:hen.

  4. #1429
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Valtuutetut ja edustajat pelaavat äänillä ja todellisuudessa tekevät muuta kuin mitä ennen vaaleja esittävät.
    Eli porvarit äänestämään Vasemmistoliittoa ja proletaarit Kokoomusta, niin hyvä tulee Ei mutta, noinhan se menee. Ryhmäkurin takia hyvääkin tahtova poliitikko jää ryhmäpäätöksen jalkoihin ja lehdistössä voidaan vetää kohuotsikoita, kun poliitikko on äänestänyt ryhmänsä mukana ihan eri tavalla, kuin mitä on sanonut omana mielipiteenä etukäteen. Vaikka ihmiset eivät aina kovin valistuneita olekaan, niin en sentään usko, että poliitikotkaan mitään idiootteja ovat. Kyllä järjettömiltä vaikuttavienkin päätöksien taustalla syynsä on, jotka ovat välillä kiusallisia julkisuuteen kerrottaviksi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  5. #1430
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro



    Tästä ei mittakaavassa olevasta luonnoksesta Helsingin metron tämänhetkisestä kehityssuunnasta kirjoitin enemmän mm. pohjoinen metrolinja vs. pisara -keskusteluun http://jlf.fi/f20/2159-pohjoinen-met...ra/index6.html

  6. #1431
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Juu olen kyllä vahvasti sitä mieltä ettei metron turvajärjestelyjä saa jättää puolitiehen. EU normisto on kuitenkin riittävä eikä "laatuvaatimukset" syyllä tarvitse ylimääräistä lätkiä. Kannatan metron automatisointia mutta ne lasiovet... hitto ne on kalliitta. Tosin kyllä automatisointi ja lasiovitus kannattaa tehdä mieluummin nyt kuin että kerralla lähdettäisiin noin 40-50 asemaa uusimaan kun metroverkko alkaa näyttää parinkymmenen vuoden kuluttua valmiilta.

    Tuosta hahmotelmasta puuttuu vain Sipoon jatke Mellunmäestä.

    Rakennusaikataulu näyttää tällä hetkellä tältä:

    Länsimetro Matinkylään valmis 2013
    Sipoon jatke valmis 2016
    Maunulan rata valmis 2020
    Viimeisin muokkaaja vko; 16.01.2008 kello 21:03. Syy: turha lainaus poistettu

  7. #1432
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7552

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Rakennusaikataulu näyttää tällä hetkellä tältä:

    Länsimetro Matinkylään valmis 2013
    Sipoon jatke valmis 2016
    Maunulan rata valmis 2020
    Ja millähän rahalla ja mihin tarkoitukseen?

    Jossain aikaisemmassa viestissäsi vakuutit, että matkustajamäärien perusteella on rakennettava nämä kaikki unelmalinjasi. Kerropa nyt, mitä ne matkustajamäärät ovat ja millä perusteella niille määrille pitäisi rakentaa metroa? Kun se näyttää asemineen maksavan 60 M€ / km.

    Antero

  8. #1433
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7552

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Yritän itsekin miettiä, millä logiikalla kaupat valikoituvat asemien lähelle ja niiden ulkopuolelle.
    Tämä logiikka on hyvin yksinkertaista. Kaupan ala haluaa mahdollisimman suuria yksiköitä, niin suuria kuin vain kaavoittaja sallii. Sitten katsotaan, missä sille yksikölle on paikka keskellä mahdollisimman suurta ihmismäärää jonkun motarin risteyksen tuntumassa. Siihen se sitten laitetaan.

    Joissain tapauksissa nämä paikat sattuvat yhteen jonkin aseman kanssa, koska niiden sijoittamisessa on periaatteet samat.

    Ihmisten kaupassakäyntikäyttäytyminen ei ole samalla tavalla loogista. Ihmiset käyvät siellä, mitä he pitävät helppona. Jos halutaan ostaa muutakin kuin ruokaa, mennään siihen kauppakeskukseen, jossa pysäköinti on helpointa ja matkalla on vähiten ruuhkia. Pelkkään ruokaan riittää marketti, mutta samoilla helppousperiaatteilla. Ja autolla ajaminen ei maksa mitään eikä matkan pituudella ole väliä. Siis ihmisten mieloikuvien mukaan. Ja työsuhdeautoilijalle asia on myös oikeasti näin.

    Autoon perustuvan kauppakulttuurin kasvu perustuu siihen, että nämä kaksi näkemystä sopivat yhteen. Siksi lähikaupat kannattaa sulkea - ne kun ovat saman ketjujohdon alaisuudessa kuin marketit ja kauppakeskukset.

    Ainoa onni on se, että ajan tuhlaamisesta piittaamattomien ihmisten määrä näyttää heikosti kasvavan. Ja he haluavat pieniä kauppoja jotka ovat lähellä. Mutta jos niitä ei ole tarjolla, tämä asiakasjoukko ei pääse kasvamaan.

    Antero

  9. #1434

    Liittynyt
    10.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    275

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Käytännössähän on niin, että ongelmien korjaaminen maksaa yksinkertaisesti liikaa. Kuinka paljon liikaa, siitä on saatu käsitystä juuri länsimetron hankesuunnitelman hinnan muodossa.
    Järkyttävää kuultavaa. Koko tunneli pitäisi varustaa raiteiden virran hätäkatkaisunapeilla, infrapunakameravalvonnalla ja edes irtotikapuilla, jollei laituria ole varaa tai haluta rakentaa (eivätkös ne hankaloita huoltotöitä?).

  10. #1435
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Espoon valtuusto päätti selkein luvuin, että Etelä-Espoon joukkoliikennejärjestelmä perustuu metroon. Asia sai siksi nimenomaan paljon julkisuutta, koska syyskuun 2006 kokous oli merkitykseltään ratkaiseva.
    On aivan selvää, että kokoomusta tai varsinkaan keskustaa ei todellisuudessa kiinnosta minkäänlainen julkinen liikenne tai sen kehittäminen. Esimerkkinä 3T:n yöliikenne, jota jäsen Hirvikangas (kok) vastusti. Myös kaupunkisuunnittelulautakunnassa Anteron esitystä Jätkäsaarta koskien vastustivat Lahti, Berner ja Anttila. Anttilahan (sd) on autoiluihmisiä ja haluaa keskustatunnelin.

    Kaikki liikennevälineet voivat syttyä palamaan Nr I 69 paloi Pasilassa, busseja on palanut ja varmaan metrojakin. Avaruusrakettejakin on palanut ja poksahtanut. On ikävä jos kustannusarviot nousevat ja siitä metronvastustajat saavat paljon energiaa itseensä. Pikkurahoista on kuitenkin kyse, jos ajatellaan erilaisiin kepun turhiin siltarumpuhankkeisiin menneitä miljardeja. Qui vit, verra.

  11. #1436

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    On aivan selvää, että kokoomusta tai varsinkaan keskustaa ei todellisuudessa kiinnosta minkäänlainen julkinen liikenne tai sen kehittäminen.
    Niin, arvoisa -epex82-/sebastin, kokoomushan näyttää olevan mielestäsi syyllinen joka tapauksessa.

    Oheinen vanhan MOT-ohjelman kysymys on edelleen voimassa: kenelle metroa oikein rakennetaan. Kokoomuksen kai pitäisi olla syyllinen, jos pahojen yritysten tahtoa on kuunneltu. Se on kuitenkin puolustanut Espoon veronmaksajia tältä mammuttihankkeelta ja suhtautunut siihen nihkeästi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MOT
    "Merita investoi Matinkylään puoli miljardia markkaa ja Sampo on hakenut suurta rakennusoikeuden lisäystä Niittymaalle, ja näyttää siltä että myöskin Espoon kauppakamari on nyt länsimetron kannattaja. Joutuvatko poliitikot taipumaan tässä nyt sitten liike-elämän painostuksen edessä, että metron on tultava? http://www.yle.fi/mot/231198/kasis.htm
    Oletettavaa on myös, että suhtautuminen muuttuu nyt, kun on todettu, että päättäjille on myyty vahvasti alihintainen metrohanke, joka todellisuudessa maksaisi ainakin kaksi kertaa sen mitä luvattiin, ehkä ylikin. Jos elämme oikeusvaltiossa, ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa koko hanke uudelleen tarkasteluun.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Pikkurahoista on kuitenkin kyse, jos ajatellaan erilaisiin kepun turhiin siltarumpuhankkeisiin menneitä miljardeja. Qui vit, verra.
    Miten paljon metron kustannusten pitäisikään nousta, että hinta ei olisi "pikkuraha". Hyötyihin nähden jo 452 miljoonaakin oli tosin liikaa.

    Koska väität, että "siltarumpuhankkeisiin" on laitettu "miljardeja", pyydän, että luettelet väitteesi tueksi nämä hankkeet. Hankkeiksi hyväksytään vain maaseudulle tehdyt investoinnit ja summan pitää olla vähintään kaksi miljardia, jotta voidaan puhua monikossa, kuten puhut. Odotan vastausta. Helpottaakseni urakkaasi annan kukkaron pohjalle hankkeita: Raippaluodon silta: 25 miljoonaa, Kärkisten silta 18 miljoonaa. Sinulta puuttuu vielä vajaalla 2000 miljoonalla "siltarumpuhankkeita".

  12. #1437
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Koska väität, että "siltarumpuhankkeisiin" on laitettu "miljardeja", pyydän, että luettelet väitteesi tueksi nämä hankkeet.
    Vaikea on luetella suurhankkeita, koska jokaiseen pikkukuntaa on tehty lukuisia pieniä siltarumpuhankkeita. Eivät ne yksittäin mitenkään erityisen suuria ole, mutta yhdessä niistä tulee yhtä kallis kuin Länsimetro.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  13. #1438
    PNu
    PNu ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.09.2005
    Viestejä
    908

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Pelkästään automaattimetrosta, jota YVA:ssa ei huomioitu mutta jonka tuleminen ja kustannukset tiedettiin Espoon valtuustokäsittelyä ennen, saadaan jo 50 Me lisälasku.
    Tosin automaattimetrosta on katsottu saatavan pitkällä aikavälillä hyötyä niin paljon, että investointi kannattaa. Ei automatisointia muuten suunniteltaisi. Tämä lisälasku ei siten heikennä metron kannattavuutta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ei ole MM:n vika, että YVA tehtiin juostenkusten
    Tässä keskustelussa on YVA ollut usein pohjana, kun on sanottu metron tuovan vain minimaalisia hyötyjä. Jos on sitä mieltä, että YVA tehtiin huonosti niin silloin siihen ei kannattaisi vedota niissäkään tilanteissa, kun uskoo YVA:sta löytyvän jotain omia mielipiteitä tukevaa.

  14. #1439

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Vaikea on luetella suurhankkeita, koska jokaiseen pikkukuntaa on tehty lukuisia pieniä siltarumpuhankkeita. Eivät ne yksittäin mitenkään erityisen suuria ole, mutta yhdessä niistä tulee yhtä kallis kuin Länsimetro.
    Mutta äskenhän väitettiin, että "useita miljardeja". Vai maksaako länsimetro jo useita?

    Vaikea on siis luetella, mutta helppo riehua täällä ja väittää, että "siltarumpuhankkeisiin" on laitettu miljardeja ilman, että on mitään asiapohjaa väitteilleen. Kuten jo todettua, kaksi tunnetuinta "siltarumpuhanketta" maksoivat yhteensä 43 miljoonaa euroa. Vielä pitäisi siis löytää ainakin 1,957 miljardilla "siltarumpuja", että voisi puhua "useista miljardeista". Listaa odotellaan edelleen. Ja siihen eivät kelpaa normaalin tienpidon hankkeet, vaan hyötyihin nähden suhteettoman kalliit investoinnit. (Sellaiset kuin länsimetro.) Antaa nyt tulla, kun on tietämystä.
    Viimeisin muokkaaja Kani; 14.01.2008 kello 09:44.

  15. #1440

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PNu Näytä viesti
    Tässä keskustelussa on YVA ollut usein pohjana, kun on sanottu metron tuovan vain minimaalisia hyötyjä. Jos on sitä mieltä, että YVA tehtiin huonosti niin silloin siihen ei kannattaisi vedota niissäkään tilanteissa, kun uskoo YVA:sta löytyvän jotain omia mielipiteitä tukevaa.
    Oli YVA tehty miten tahansa, se päätyi joka tapauksessa siihen, että vaihtoehdoista metrokin oli vain niukasti kannattava investointi. Tähän tulokseen päädyttiin hinnalla 452 miljoonaa euroa.

    Jokainen peruskoulusta läpi päässyt käsittää, että laskelmalla ei ole enää mitään virkaa, jos hinta onkin 452 miljoonan sijasta 800 miljoonaa tai todennäköisesti enemmän. Jos sivistysvaltiossa eletään, laskelma on laadittava uudestaan ja tehtävä tarpeelliset johtopäätökset.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.11.2017, 19:26
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 16:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 19:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 18:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 22.08.2005, 00:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •