Aktivistit: Linja 1 Kustaa Vaasan tielle

Ajatus raitioverkon täydentämisestä on tervetullut, mutta ykkösestä pitäisi saman tien tehdä taas ihan oikea, jokapäiväinen linja. Tarkoitan, että Käpylästä ratikalla joka päivä, toinen pää voi olla muuallakin kuin Kauppatorilla.
 
Asiasta on tehty myös valtuustoaloite ja kaupunkisuunnittelulautakunta käsittelee lausuntoaan siitä torstaina.

Virkamiesten tekemän lausuntoesityksen tiivistelmässä sanotaan:
Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto sanoi:
Lahdenväylän liityntäpysäköinti on tarkoituksenmukaisinta ohjata pääradan juna-asemille.

Raitiolinjaston kehittämisessä kiireellistä on kytkeä kantakaupungin uudet alueet nykyiseen raitiotieverkkoon. Raitiolinjaa 1 ei ole tarkoitus jatkaa.
 
Parempi suunta 1 jatkamiselle olisi Olunkylän suunta vähintään ...-Pohjolankatu-Kohjolankadun/Käpyläntien/Kunnalliskodintien risteys mieluiten Oulunkylän asemalle asti
 
Tuota, Lahden motarin liityntäliikenne pääradan asemalle? Haarajokiko KSV:lle on mielessä?

Yksikään Helsingin asema ei tässä toimi, Puistola ja Malmi ovat vähän katveessa Lahden moottoritiehen nähden, Pukinmäki tukkoisen Kehä I ja Pasila vielä tukkoisemman Koskelantien päässä... Eli täh?
 
Tuota, Lahden motarin liityntäliikenne pääradan asemalle? Haarajokiko KSV:lle on mielessä?

Eivät kai nuo yksityisautoillaan Lahdenväylää posottavat kuitenkaan asu Lahdenväylällä? Veikkaanpa, että moni noista autoilijoista tulee esimerkiksi Kellokoskelta, Ahjosta, Mikkolasta, Havukoskelta, Heikinlaaksosta, Pihlajamäestä ym. paikoista, jotka sijaitsevat hyvin lähellä rautatieasemaa. Lisäksi Porvoon suunnasta tulevaa liikennettä olisi varmastikin järkevää ohjata metroasemille. Samoin latokartanolaisten luontaiset liityntäasemat olisivat varmasti Myllypuron (jahka katuyhteys valmistuu) ja Siilitien metroasemat.
 
Takaisin
Ylös