Nyt rekrytoitavat kuljettajat liittyvät nimenomaan PR550:n käynnistymiseen ja siihen liittyy mahdollinen siirtyminen toiselle työnantajalle mukana. Siihen en osaa sanoa, ajavatko he jossain vaiheessa kantakaupungin ratikkaa tai toisinpäin, koulutetaanko kantakaupungin kuskeja PR550:lle.
Kiitos tiedosta. Tämä on muuttunut siitä mitä aiemmin on kerrottu, eli että "kaikki" ajaa sikinsokin molempia. Hyvä näin – pula kuljettajista on sitä luokkaa, että on syytä miettiä kaikki mahdolliset keinot houkutella kursseille riittävän korkealuokkaisia kuljettajakokelaita, ja ehkä tosiaan työn rajaaminen pelkästään jokerille voi olla vetovoimatekijä. Nythän ongelmana on se(kin), että vaikka kurssit saadaankin vielä täyteen, niin hakijamäärät ovat kaukana siitä, mitä ne liikelaitoksen aikaan olivat, eli valinnanvaraa on vähemmän.
Uudet kuljettajat toivon mukaan ovat niin valistuneita, että uskaltavat vaatia työsopimuksiinsa sitten PR550-rajauksen, jos työnantaja ei sitä automaattisesti tarjoa. Muuten ollaan äkkiä tilanteessa, jossa PSKL alkaa vaatia jokerikuljettajaa keskikaupungille ja sitten tyytymätön kuljettaja vaihtaa työpaikkaa. Se ei olisi kummankaan etu.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa