Sivu 127 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27476787107117123124125126127128129130131 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1891-1905/1998

Viestiketju: Raide-Jokeri

  1. #1891

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttiti Näytä viesti
    Etsintäkuulutus:
    Vihdintien pysäkiltä länteen pallovalo. (Ensimmäinen opastin, sijainti vasemmalla puolella kiskoja). Eli ylin kenno 4-aukkoisessa.

    Tästä kaipaisin havaintoja, oma vahva epäilys että tuo ei toimi.

    Onko tähän vahvistusta kuva tai video muodossa varsinkin? Kommentitkin käyvät.

    Tuon kanssa oli jo koeajoissa ongelmaa, luulin että tuo on korjattu mutta en ainakaan itse tänään nähnyt sen syttyvän ja ei ole aikaa päivystää paikalla. Tuo varmasti joissain tilanteissa toimii, mutta toimiiko aina ja jos syttyy niin antaako ajoluvan?
    Hämärä muistikuva viime viikolta et toisinaan paloi, toisinaan ei. Välillä joutui ajolupaa odottelemaan useamman kierronkin kuten aiemmin kerroin. Seuraavalla pikaratikka vuorolla voin yrittää kiinnittää huomiota enemmän tai kysellä tutuilta!
    Viimeisin muokkaaja zige94; 06.11.2023 kello 18:22.

  2. #1892
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1696

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Seurasin päivällä Maarintien varressa TUAS-talon ja Open innovation Housen välistä liikennevaloa; Onko normaalia toimintaa, että nuolivalo syttyy jo 15 sekunttia ennen kuin ratikka ohittaa valon? 15s siis nimenomaan nuolivalon syttymisestä, eli kun muiden valot ovat vaihtuneet jo suoja-aikaa aikaisemmin ja etuuspallo ratikalle on syttynyt.

  3. #1893

    Liittynyt
    08.10.2017
    Viestejä
    187

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Hämärä muistikuva viime viikolta et toisinaan paloi, toisinaan ei. Välillä joutui ajolupaa odottelemaan useamman kierronkin kuten aiemmin kerroin. Seuraavalla pikaratikka vuorolla voin yrittää kiinnittää huomiota enemmän tai kysellä tutuilta!
    Kiitos, tämä siis kuitattiin aikanaan korjatuksi mutta todellisuus lienee muuta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Seurasin päivällä Maarintien varressa TUAS-talon ja Open innovation Housen välistä liikennevaloa; Onko normaalia toimintaa, että nuolivalo syttyy jo 15 sekunttia ennen kuin ratikka ohittaa valon? 15s siis nimenomaan nuolivalon syttymisestä, eli kun muiden valot ovat vaihtuneet jo suoja-aikaa aikaisemmin ja etuuspallo ratikalle on syttynyt.
    Risteyskohtaista, hyvin todennäköiseltä kuulostaa tuo tilanne. Maarintiellä ilmaisimet on sijoiteltu niin, että liikennevalot voivat lähteä vaihtumaan samantien raitiovaunun ollessa ilmaisimella.

    Hyvin tähdätty on jos ajolupa tulee vähintään n. 10s ennen, mutta mitä vähäpätöisempi risteys niin sen merkityksettömämpää. Voisihan noissa hienosäätöäkin tehdä. Espoossa ollaan valot tehty niin, että kaikisssa liittymissä riippuu siitä mihin kohtaan (vaihekiertoa) ratikka tulee paljonko ennen valo vaihtuu. Tällöin myöhäisin skenaario on yleensä, että ratikan ylittävällä suojatiellä on juuri syttynyt vihreä niin sitä ei voida heti katkaista. Jos taas vihreä on tikittänyt minuutin niin minimivihreä on kulunut jo ja valo voidaan vaihtaa aiemmin. Helsingissä sitten on tehty monissa paikoissa paljon monimutkaisemmin, että koje kokoaika laskee joka tilanteessa tilannetta missä kohtaa sen tulee katkaista mikäkin suunta jotta vihreä tulee ratikalle aina samaan aikaan.

    Tiedossa on esimerkiksi Pirkkolantiellä (lähellä Pirjontien risteystä) yksittäinen jalankulkuvalo tai vaikka Maaherrantiellä Hernepellontien paikkeilla valot vaihtuvat hyvin aikaisin raitiovaunulle. Nuo eivät ole kriittisiä raitiovaunun kannalta koska niistä ehtii silti. Niitä kuitenkin voitaisiin virittää, mutta yhteiskunnallinen vaikutus noin hiljaisissa paikoissa on vähäinen.
    Viimeisin muokkaaja anttiti; 06.11.2023 kello 18:42.

  4. #1894
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    1349

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Otaniementien ja Vuorimiehentien risteyksen jalankulkuvalot pysyvät punaisina huomattavan pitkään vaunun jo ohitettua risteyksen, noin 20-30 s (ainakin Itäkeskuksen suuntaan menevän vaunun jälkeen, ei ehkä aina). Tästähän ei ole mitään hyötyä pikaraitioliikenteen sujuvuuden kannalta, joten aikaa olisi hyvä saada lyhennettyä.

  5. #1895

    Liittynyt
    08.10.2017
    Viestejä
    187

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 8.6 Näytä viesti
    Otaniementien ja Vuorimiehentien risteyksen jalankulkuvalot pysyvät punaisina huomattavan pitkään vaunun jo ohitettua risteyksen, noin 20-30 s (ainakin Itäkeskuksen suuntaan menevän vaunun jälkeen, ei ehkä aina). Tästähän ei ole mitään hyötyä pikaraitioliikenteen sujuvuuden kannalta, joten aikaa olisi hyvä saada lyhennettyä.
    Tuossa kohtaa vaihde sotkee peliä. Raitiovaunun vuoron kuittaa vaihteenohjauksen ilmaisin joka ei sijaitse ihan optimaalisesti liikennevalon kannalta. Liikennevaloa ei voida vaihtaa ennen kuin raitiovaunu on vaihdealueen ulkopuolella.

    Paras olisi kun tuota ylityspaikkaa ei oltaisi vaadittu tuohon vaan ylitys tapahtuisi pysäkin luota.

  6. #1896
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5197

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Itäkeskuksen pysäkillä on nyt pysäkkimerkki. Samanlainen kuin Aalto-yliopiston pysäkillä. Hpl:n viritykset ovat omaa luokkaansa. Muualla ei ko. merkkejä taida vieläkään olla.

  7. #1897

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Kauppamyllyntien valot pysyy vähän turhan lyhyen ajan nuolella. Useimmiten juuri kun saa ovet kiinni tai lähtee liikkeelle niin nuoli putoaa viivalle ja lyö S:t päälle ja sit odotellaan uutta kiertoa.

    Lisäksi Lepuskin valot on herättänyt keskustelua todella paljon. Länteen päin on toivottu et valotilaus tulisi vasta tolpalta ajantasauksen vuoksi. Monesti myös Leppävaarankadun ja Alberganesplanadin valot räpsähtää S:lle juuri kun olet Leppävaaran pysäkiltä lähtenyt.
    Viimeisin muokkaaja zige94; 09.11.2023 kello 15:44.

  8. #1898
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5197

    oletus Vs: Raide-Jokeri


  9. #1899

    Liittynyt
    08.10.2017
    Viestejä
    187

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kauppamyllyntien valot pysyy vähän turhan lyhyen ajan nuolella. Useimmiten juuri kun saa ovet kiinni tai lähtee liikkeelle niin nuoli putoaa viivalle ja lyö S:t päälle ja sit odotellaan uutta kiertoa.

    Lisäksi Lepuskin valot on herättänyt keskustelua todella paljon. Länteen päin on toivottu et valotilaus tulisi vasta tolpalta ajantasauksen vuoksi. Monesti myös Leppävaarankadun ja Alberganesplanadin valot räpsähtää S:lle juuri kun olet Leppävaaran pysäkiltä lähtenyt.
    Nämä tiedossa. Kauppamyllyntien valoa ei viitsitty koeajoissa säätää, koska se sopi hyvin koeajoihin, kun (lukuisia kertoja) varikolta lähdettiin kohti Espoota päästiin hidastamatta. Kaupungin piti tämä säätää, eipä ole säädetty.

    Tuo Leppävaarankadun valot on siis suunniteltu ennen tietoa ajantasauksista. Nyt raitiovaunu odottaa ajantasausta ja kaksi seuraavaa valoa odottelee ratikkaa maksimiajan verran.

    Toistaiseksi liikennevalomuutokset holdissa, katsotaan päästäänkö sopuun mite hoidetaan ja millä hinnalla. Mulla on useampaankin valmis data paljonko tarttis säätää ja mitä.

  10. #1900
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8031

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Itäkeskuksen pysäkillä on nyt pysäkkimerkki. Samanlainen kuin Aalto-yliopiston pysäkillä. Hpl:n viritykset ovat omaa luokkaansa. Muualla ei ko. merkkejä taida vieläkään olla.
    Norrtäljentie on se paikka, jonne se pysäkkimerkki nyt pitäis asentaa ihan ensi tilassa, kun pysäkki on keskellä ajorataa. Toivottavasti pysäkki-Господин ehtii ennen kuin poliisi alkaa sakottaa raitiovaununkuljettajia liikenteen tarpeettomasta häirinnästä, kun siinä keskellä katua ilman mitään syytä seisoskellaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #1901

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttiti Näytä viesti
    Nämä tiedossa. Kauppamyllyntien valoa ei viitsitty koeajoissa säätää, koska se sopi hyvin koeajoihin, kun (lukuisia kertoja) varikolta lähdettiin kohti Espoota päästiin hidastamatta. Kaupungin piti tämä säätää, eipä ole säädetty.

    Tuo Leppävaarankadun valot on siis suunniteltu ennen tietoa ajantasauksista. Nyt raitiovaunu odottaa ajantasausta ja kaksi seuraavaa valoa odottelee ratikkaa maksimiajan verran.

    Toistaiseksi liikennevalomuutokset holdissa, katsotaan päästäänkö sopuun mite hoidetaan ja millä hinnalla. Mulla on useampaankin valmis data paljonko tarttis säätää ja mitä.
    Kiitos tiedosta! Toivottavasti pääsette sopuun! Laita ihmeessä myös YV:tä, jos tarviit jatkossakin kuljettajan näkemystä tai mielipidettä

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:06 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Norrtäljentie on se paikka, jonne se pysäkkimerkki nyt pitäis asentaa ihan ensi tilassa, kun pysäkki on keskellä ajorataa. Toivottavasti pysäkki-Господин ehtii ennen kuin poliisi alkaa sakottaa raitiovaununkuljettajia liikenteen tarpeettomasta häirinnästä, kun siinä keskellä katua ilman mitään syytä seisoskellaan.
    Käyköhän tässäkin kuten Sipoossa pari vuotta sitten kun liikenne laajeni uusille alueille. Ei ollut laittaa pysäkkimerkkejä silloin moniin kuukausiin kun tavarantoimittajalla oli toimitusvaikeuksia...

  12. #1902

    Liittynyt
    08.10.2017
    Viestejä
    187

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kiitos tiedosta! Toivottavasti pääsette sopuun! Laita ihmeessä myös YV:tä, jos tarviit jatkossakin kuljettajan näkemystä tai mielipidettä
    Kuskien mielipiteet on kultaakin kalliimpia, kunhan päästään edes hyvälle tasolle liikennevalojen kanssa. Löysää on hyvin monessa paikassa. Koeajoissa näitä yritin kysellä silloin tällöin ja toisinaan istuin myös ajo-opettajan penkillä josta sai hyvän käsityksen. Yleisesti valot ovat siihen suuntaan, että vuoro tulee turhankin hyvissä ajoin kuin että tulisi myöhässä.

  13. #1903
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1475

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttiti Näytä viesti

    Tuo Leppävaarankadun valot on siis suunniteltu ennen tietoa ajantasauksista. Nyt raitiovaunu odottaa ajantasausta ja kaksi seuraavaa valoa odottelee ratikkaa maksimiajan verran.
    Tässä olisi varmaankin hyvä, jos etuusjärjestelmä osaisi huomioida ajantasauspysäkit ja välittää pyynnöt sen mukaan. Vaunu voisi viettää maksimiajan pysäkillä.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:48 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ja olisiko teknisesti mahdollista ohjelmoida pallot kokonaan uudelleen vastaamaan kansainvälistä käytäntöä, eli toisin sanoen sen 8 sekunnin sijaan ne näyttäisivät nopeusrajoituskohtaisesti ja liittymäkohtaisesti sellaista sekuntimäärää, joka mahdollistaa vaunun läpiajon hidastamatta? (Autoillahan keltainen on eri risteyksissä hyvinkin eripituinen riippuen nopeusrajoituksesta, onnettomuusalttiudesta ja ehkä jostain muustakin.)
    Ainakin Ranskassa ajotapaopasteen kesto on nimenomaan vakio jokaisessa kaupungissa. Sen kesto ei siis vaihtele. Dokumentaatio löytyy täältä https://www.strmtg.developpement-dur...ques-a150.html .

  14. #1904

    Liittynyt
    23.10.2013
    Viestejä
    45

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tuossahan on ajettu yli 50 metriä kiskoilla. Kyllä se pitäisi siihen mennessä huomata. Ilmeisesti kuvittelevat pääsevänsä jostain ulos sieltä kiskoilta.

  15. #1905
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Tänään seistiin Pitäjänmäentiellä runkolinjabussissa varmaan pari minuuttia punaisissa odottamassa sen aikaa, että ratikka ensin saapui, purki ja lastasi siirtolapuutarhan pysäkillä ja sen jälkeen mateli risteyksen yli tunneliin. Toivottavasti nämäkin säädetään kuntoon. Ei varmaan ole tarkoituksenmukaista, että ratikka olisi niin pyhä, että sen kustannuksella muu joukkoliikenne menee sekaisin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 11:18
  2. HKL: Raide-Jokeria suunnitellaan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2008, 13:00
  3. Raide-Jokerin varikko
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 06:45
  4. Raide-Jokeri kannattava nykyisillä matkustajamäärillä?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 12:08
  5. Outo raide Hiekkaharjussa
    kirjoittanut Resiina foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2006, 11:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •