Silloin tätä laskelmaa ei voi kutsua nimella "yhdyskuntataloudellinen laskelma". Eihän taloa, josta puuttuu katto, ikkunat, ovet ja perusta voi kutsua taloksi. Surullista, että Suomessa jotkut tosissaan luulevat tuollaisen laskelman muka näyttävän yhtään mitään. Jos halutaan tosissaan ja rehellisesti tuktia liikenneprojektien yhteiskunta- ja liiketaloudellisia vaikutuksia, on tärkeää tutkia mahdollisimman monta välittömästi ja välillisesti vaikuttavaa tekijää, mikäli ne ovat monetaarisesti laskettavissa.
Tähän on tullut tietääkseni joitain "lisäyksiä", jotka eivät kuulu saksalaiseen liikennekäytäntöön. Esimerkiksi voimakkaat hidastukset ajoneuvoliikenteen risteyksissä.
Miksiköhän bussi-jokerin matka-aikaa ei olla laskettu näitten "käytäntöjen" mukaan?