
Alunperin kirjoittanut
Johdinautoliikenteen toteutettavuusselvitys
...
Laskelmissa on huomioitu olemassa oleva raitiotieinfrastruktuuri niillä osuuksilla linjaa, joilla sen hyödyntäminen on mahdollista. Tällöin olemassa olevan infrastruktuurin kunnossapitokustannukset on ositettu linjalle infrastruktuuria käyttävien linjojen arvioidussa suhteessa. Johdinautolle ajojohtoinfrastruktuuri on laskettu aina rakennettavan kokonaan uudestaan, vaikka joissakin paikoissa olemassa olevien raitioteiden pylväiden yhteiskäyttö olisi mahdollista. Poikkeuksena on linja 4, jossa johdinautolinja korvaa olemassa olevan raitiotielinjan ja voi näin hyödyntää olemassa olevia ajojohtojen tukirakenteita, kuten pylväitä. Ajojohtokustannuksiksi on tällöin arvioitu viidesosa uusinvestoinnista
...
Taulukko 13. Linjan 4 infrastruktuurin vuosikustannukset.
LINJA 4 JOHDINAUTO RAITIOVAUNU
Reittisuunnanpituus (km) 8,0 8,0
Ajojohdot:
- Uusi (km) 2 -
- Nykyinen (km) 6* 8,0
Sähkönjakeluinfrastruktuuri
- Uusi (km) - -
- Nykyinen (km) 8,0 8,0
Rata
- Uusi (km) - 8,0
- Nykyinen (km) - -
Vuosikustannukset
- Ajojohdot (€/a) 180 800 120 000
- Sähkönjakeluinfra (€/a) 40 000 47 100
- Rata (€/a) - 192 000
Vuosikustannukset yhteensä (€/a): 220 800 359 100
* Oletettu, että olemassa olevan raitiolinjan ajojohtoinfrastruktuuria voidaan hyödyntää