Sivu 68 / 89 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 82848586465666768697071727888 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1006-1020/1325

Viestiketju: Raide-Jokeri

  1. #1006
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1392

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    552 ajaessa olen vähän ihmettellyt, mikä ihmeen logiikka 52:n mutkittelevassa ja hitaassa reitissä on ja palveleeko se todella joukkoliikenteen käyttäjiä optimaalisesti.
    Kyllä minusta kuormitus tuntuu olevan tasaista koko h52:n reitillä, eikä linjaa voi mistään oikaistakaan palvelua kaventamatta. 552 toimii jo suorempana versiona, ja molemmille on oma käyttäjäkuntansa. h52 toimii hyvin myös liityntälinjana nelosratikasta Talinrantaan sekä Munkkivuoreen ja koko linjan reitille Huopalahden ja Oulunkylän junista. 52:n ei ole tarkoituskaan olla runkolinja, vaan 51:n tapaan tarjota kattavaa poikittaisliikennettä usealle asuinalueelle.

  2. #1007
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3402

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    *
    Kehä I:llä toki varmaan rakennetaan seuraavaksi uusia kaistoja Mestarintunnelin ja Vihdintien välille, mutta se ei lisää Kehä I:n kapasiteettia kuin muutaman prosentin, vaan enemmänkin siirtää ruuhkaa pois Mestarintunnelista.
    Tänään avattu kauppakeskus kaari ei ainakaan helpota kehän ruuhkia tuolla Kannelmäen kohdalla. On kyllä uskomatonta että tällaisia megakeskuksia rakennetaan mutta kuitenkaan katuverkostolle ei tehdä mitään vaikka tiedetään että alueen liikenne tulee puuroutumaan pahasti. Yhtenä "parannus"toimenpiteenä kuitenkin Kantelettarentiellä, kaaren kohdalla oleva pysäkkipari tullaan poistamaan jolloin lähin bussipysäkki löytyy Pelimannintien risteyksestä. Näin siis palvellaan niitä asiakkaita jotka haluavat tulla ostoksille joukkoliikenteellä. Kuinkahan tämä uusi ruuhkien aiheuttaja tulee vaikuttamaan h54:n matka-aikoihin?

  3. #1008
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1392

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tänään avattu kauppakeskus kaari ei ainakaan helpota kehän ruuhkia tuolla Kannelmäen kohdalla. On kyllä uskomatonta että tällaisia megakeskuksia rakennetaan mutta kuitenkaan katuverkostolle ei tehdä mitään vaikka tiedetään että alueen liikenne tulee puuroutumaan pahasti. Yhtenä "parannus"toimenpiteenä kuitenkin Kantelettarentiellä, kaaren kohdalla oleva pysäkkipari tullaan poistamaan jolloin lähin bussipysäkki löytyy Pelimannintien risteyksestä. Näin siis palvellaan niitä asiakkaita jotka haluavat tulla ostoksille joukkoliikenteellä. Kuinkahan tämä uusi ruuhkien aiheuttaja tulee vaikuttamaan h54:n matka-aikoihin?
    Kehä I:lle pitäisi kyllä pitkällä aikavälillä järjestää osittain jo siltä löytyvät 6-kaistaosuudet ja nimittää reunimmaiset kaistat kimppakyyti-, ekoauto-, ammattiliikenne-, ja bussikaistoiksi. Voisi aluksi kuulostaa, että sitten ko. kaistalle tulisi ruuhkaa, mutta suurin osa nykyisestä liikenteestä taitaa jäädä noiden kategorioiden ulkopuolelle. Kimppakyyti pitäisi tarkoittaa 3 hlö tai enemmän, sillä selvästi suurimmassa osassa hlöautoja on alle 3 henkilöä kyydissä. Tätä on suunniteltu mielestäni Länsiväylälle Länsimetron jälkeen, löytyykö keneltäkään linkkiä? Pelkille busseille kaistan varaaminen olisi itsekästä kaistan vajaakäyttöä. Liittymät voisi rakentaa reunimmaisten ja keskimmäisten kaistojen väliin, jolloinka autojen ei tarvitsisi mennä ristiin tämän järkevän/kestävän liikenteen kaistan kanssa.

  4. #1009

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    458

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tänään avattu kauppakeskus kaari ei ainakaan helpota kehän ruuhkia tuolla Kannelmäen kohdalla. On kyllä uskomatonta että tällaisia megakeskuksia rakennetaan mutta kuitenkaan katuverkostolle ei tehdä mitään vaikka tiedetään että alueen liikenne tulee puuroutumaan pahasti. Yhtenä "parannus"toimenpiteenä kuitenkin Kantelettarentiellä, kaaren kohdalla oleva pysäkkipari tullaan poistamaan jolloin lähin bussipysäkki löytyy Pelimannintien risteyksestä. Näin siis palvellaan niitä asiakkaita jotka haluavat tulla ostoksille joukkoliikenteellä. Kuinkahan tämä uusi ruuhkien aiheuttaja tulee vaikuttamaan h54:n matka-aikoihin?
    Äly & väläys ovat muutenkin kohdanneet kauppakeskuksen sijoittamisessa. Nyt Kannelmäen tai Pohjois-Haagan asemien lähellä on pienet ruokakaupat eikä juuri muuta, ja matkaa kauppakeskukselle kilometri. Kai Kannelmäen aseman vierestä muutaman elementtimörskän olisi voinut purkaa, vähän metsää jyrätä ja rakentaa tilalle kauppakeskuksen, edellyttäen että kaupunki olisi kieltänyt kauppakeskuksen rakentamisen nykyiselle paikalleen?

    Olen arvostanut tähän mennessä Helsingin ja Keravan joukkoliikennettä tukevaa kaupunkisuunnittelua mutta Helsinki on nyt ilmeisesti luopumassa tästä linjasta.

    Sinänsä en ymmärrä miksi ihmiset edes haluavat käydä lähiökauppakeskuksissa eikä keskustassa. Onko ilmainen parkkipaikka sitten niin tärkeä, että ollaan valmiita menemään tylsään peltilaatikkoon kauniin ja elävän ympäristön sijaan?

  5. #1010
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    922

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Sinänsä en ymmärrä miksi ihmiset edes haluavat käydä lähiökauppakeskuksissa eikä keskustassa. Onko ilmainen parkkipaikka sitten niin tärkeä, että ollaan valmiita menemään tylsään peltilaatikkoon kauniin ja elävän ympäristön sijaan?
    Jos tarkoitat keskustalla Helsingin keskustaa, niin vastaus on yksinkertainen: se on kaukana. Tikkurilan keskustassa käyn mielelläni, Jumbossa vain silloin, kun on jotain isompia ostoksia. Meillä on 6-henkinen perhe, joten ihan aina ostosten rahtaaminen Helsingistä junalla ei oikein onnistu.

  6. #1011
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3327

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Tälläkin foorumilla on puhuttu n+1 kertaa siitä, että Helsingin yhtenä ongelmana on monosentrisyys: Helsingin seudulla on vain yksi kaupunkikeskusta, eikä edes Leppävaara vielä vastaa ihmisten käsitystä citystä. Hyvä alku toki paremmalle.
    Sakari Kestinen

  7. #1012
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7538

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Historian lehtien havinaa tässä Metro-lehden jutussa: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...mahdu_kyytiin/

    Lienee ensi kerta, kun YTV/HSL myöntää, että tarvitaan ratikka. Tosin vieläkään ei tätä pystytä sanomaan suoraan, vaan puhutaan raiteista.

    Eli mitä jos sitten ryhdyttäisiin vihdoin sitä tekemään. Eikä selitetä, että ensin pitää tehdä Espooseen lisää metroa, jota ei tarvita tai Helsikiin Pisaran nimellä toista metrolinjaa, jota ei tarvita. Jos muka on rahaa näihin kahteen tunneliin, niin sitten on yllin kyllin rahaa tehdä ratikka Jokerille. Kumman hyvänsä tunnelihankkeen hinnalla kun tekee ainakin kolme Raidejokeria.

    Nyt on juuri aloitettu 7-vuotinen bussisopimus. Ratikan saa rakennetuksi siihen mennessä kun soppari loppuu. Tai oikeasti paljon noeamminkin. Mutta jos nyt pidettäisiin kiinni edes tämän bussisopparin päättymisajankohdasta.

    Antero

  8. #1013
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Historian lehtien havinaa tässä Metro-lehden jutussa: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...mahdu_kyytiin/
    Lienee ensi kerta, kun YTV/HSL myöntää, että tarvitaan ratikka. Tosin vieläkään ei tätä pystytä sanomaan suoraan, vaan puhutaan raiteista.
    Eli mitä jos sitten ryhdyttäisiin vihdoin sitä tekemään.
    Antero
    Eikös tämä raidejokeri ollut vajaa vuosikymmen sitten vallan ykköshanke?
    Olen ymmärtänyt, että kaikki tarvittava tieto radan rakentamiseen kaavamuutoksineen ym on jo aikaa sitten kerätty päätettäväksi.
    Mutta kun ei tapahdu mitään.
    Vaatiikohan se sen henkilöautojen keskustatunnelin hyväksymisen, jotta "vastalahjana" saadaan raidejokeri?

  9. #1014
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    272

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Tässä tapauksessa tosin saattavat yliraskaat joukkoliikenneratkaisutkin olla Jokerin rahoituksen tiellä.

  10. #1015

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Eikös tämä raidejokeri ollut vajaa vuosikymmen sitten vallan ykköshanke?
    Ei, päinvastoin. Se oli prioriteettilistoilla kaikkein alimmaisena, yli 30 vuoden päästä toteuttavissa hankkeissa. Sieltä se on pikku hiljaa noussut ylöspäin.

  11. #1016
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Ei, päinvastoin. Se oli prioriteettilistoilla kaikkein alimmaisena, yli 30 vuoden päästä toteuttavissa hankkeissa. Sieltä se on pikku hiljaa noussut ylöspäin.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Helsinginseutu.fi 10.6.2009
    Pikaraitiolinja Raide-Jokeri on yksi pääkaupunkiseudun tärkeimmistä suunnitteilla olevista poikittaisista joukkoliikennehankkeista.
    Ja samanlaista soopaa on muistini mukaan ollut aiemminkin. Nyt yli neljä vuotta myohemmin raide-jokeri ei edelleenkään ole todella suunnitteilla.

  12. #1017

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3517

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Ja samanlaista soopaa on muistini mukaan ollut aiemminkin. Nyt yli neljä vuotta myohemmin raide-jokeri ei edelleenkään ole todella suunnitteilla.
    Raide-Jokeri on jo kerran suunniteltu, toki suunnitelmat Leppävaarasta Tapiolaan päin ovat käytännössä jo vanhentuneet. Tosin pienintäkään merkkiä Raide-Jokerin toteutuspäätöksestä ei ole nyt ikävä kyllä näkyvissä.

  13. #1018
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Tuo Espoon osuus taitaa ollakin aivan turha. Kuten se lienee on bussilnjalla 550; turhia kilometrejä lähes tyhjjällä kalustolla, olen ymmärtänyt.
    Matkustajia on Helsingissä ja enemmän kuin riittävästi.
    Eli tehdään Helsingin sisäinen raide-jokeri (plus tietullit). Eipä tarvitsisi jäädä vuosikymmeneksi odottamaan Espoon kaavoituspäätöksiä.

  14. #1019
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1392

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Tuo Espoon osuus taitaa ollakin aivan turha. Kuten se lienee on bussilnjalla 550; turhia kilometrejä lähes tyhjjällä kalustolla, olen ymmärtänyt.
    Matkustajia on Helsingissä ja enemmän kuin riittävästi.
    Eli tehdään Helsingin sisäinen raide-jokeri (plus tietullit). Eipä tarvitsisi jäädä vuosikymmeneksi odottamaan Espoon kaavoituspäätöksiä.
    Ehdottomasti tämä. Kehä I:n osuuden voi hoitaa nopeasti busseilla ja siellä taitaa olla jopa bussikaistat ruuhkaosuuksilla. Espoossa ei tarvita todellisesti kehäraitiovaunua, kun bussitkin ajavat puolikuormassa.

  15. #1020

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    233

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Tuo Espoon osuus taitaa ollakin aivan turha. Kuten se lienee on bussilnjalla 550; turhia kilometrejä lähes tyhjjällä kalustolla, olen ymmärtänyt.
    Matkustajia on Helsingissä ja enemmän kuin riittävästi.
    Eli tehdään Helsingin sisäinen raide-jokeri (plus tietullit). Eipä tarvitsisi jäädä vuosikymmeneksi odottamaan Espoon kaavoituspäätöksiä.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Ehdottomasti tämä. Kehä I:n osuuden voi hoitaa nopeasti busseilla ja siellä taitaa olla jopa bussikaistat ruuhkaosuuksilla. Espoossa ei tarvita todellisesti kehäraitiovaunua, kun bussitkin ajavat puolikuormassa.
    Ei pidä paikkaansa tämä, jokerit ovat ruuhka-aikaan hyvässä seisomakuormassa myös Espoon puolella. Tapiolan/Otaniemen ja Leppävaaran väliä matkustetaan todella paljon. Vaikka joo, on totta että ei ihan niin paljon väkeä ole kuin Helsingin pahimmilla osuuksilla. Kuitenkin ratikka olisi paljon edullisempi tapa hoitaa Leppävaaran ja Tapiolan/Otaniemen välinen liikenne, samalla joutaisi pois myös 510, joka kuitenkin lähtee kakkosjokerin kakkosvaiheen myötä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 12:18
  2. HKL: Raide-Jokeria suunnitellaan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2008, 14:00
  3. Raide-Jokerin varikko
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 07:45
  4. Raide-Jokeri kannattava nykyisillä matkustajamäärillä?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 13:08
  5. Outo raide Hiekkaharjussa
    kirjoittanut Resiina foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2006, 12:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •