Sivu 81 / 113 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2141617177787980818283848591101 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1201-1215/1685

Viestiketju: Raide-Jokeri

  1. #1201
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1471

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Suunniteltu nykyisen tasoinen tunnin matka-aika ynnä nykyistä selkeästi harvempi pysäkinväli on huono yhdistelmä.
    Onko Raide-Jokerille suunniteltu nykyistä runkolinjaa selkeästi harvempi pysäkkiväli?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Viikin ja Itäkeskuksen välillä olisi muutenkin jo "puoliksi valmis" metrolinja, mutta kuinka kallista olisi tehdä siitä kokonainen (varikon ohitus itäpuolelta, sieltä kaarto nykyiselle sillalle)?.
    HKL:n teettämän selvityksen mukaan 438 miljoonaa pelkälle haaroitukselle ja Itäkeskuksen asemalle. Helpommalla linjauksella Itäkeskukseen päättyen voi päästä 353 miljoonalla.

  2. #1202

    Liittynyt
    31.03.2015
    Viestejä
    121

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Onko Raide-Jokerille suunniteltu nykyistä runkolinjaa selkeästi harvempi pysäkkiväli?
    Ei ole: http://raidejokeri.info/?page_id=32

    Pitäjänmäen ja Itäkeskuksen välillä pysäkkien paikat ovat lähes identtiset kuin nykyisellä 550:llä. Ainoastaan Oulunkylässä on yksi pysäkkipari vähemmän, mutta pysäkit on sijoitettu tasaisemmin.

    Pitäjänmäeltä länteen ei voi vertailla ihan noin suoraan, kun reitti on Espoon puolella erilainen kuin nykybussilla, mutta pysäkkitiheys on lähes sama.

  3. #1203

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    904

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Etika Näytä viesti
    Pitäjänmäeltä länteen ei voi vertailla ihan noin suoraan, kun reitti on Espoon puolella erilainen kuin nykybussilla, mutta pysäkkitiheys on lähes sama.
    Mitä tuon reittiosuuden suunnittelijat oikein ovat poltelleet? Eli mitä järkeä on linjata raitiovaunu asuinalueiden sijaan, esimerkiksi Pajamäen läpi, tunnelissa metsän ali ja jättää rakentamatta pysäkki Vermon kohdalle?

  4. #1204
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7958

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kyllä minua huvittaa tämäkin keskustelu. Että ratikkaa ei kannata tehdä, kun se on niin kallis, mutta samalla rahalla kannattaisi tehdä metro Itiksestä Viikkiin ja jättää koko loppulinja sitten käytännössä palvelematta.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    HKL:n teettämän selvityksen mukaan 438 miljoonaa pelkälle haaroitukselle ja Itäkeskuksen asemalle. Helpommalla linjauksella Itäkeskukseen päättyen voi päästä 353 miljoonalla.
    Jaa, olin siis metron hinnan suhteen aivan liian optimistinen tuossa ylemmässä lainauksessani. "Samalla rahalla" olisikin päässyt vain puoliväliin. No, kun on metrosta kyse, niin eihän se ole eka kerta kun joku luulee toteuttamista ihan vaan pikkasen halvemmaksi kuin mikä lopullinen hintalappu on. Ehkä saan anteeksi.

    Kehysriihessä myönnettiin Tampereen ratikalle rahaa. Jokerista en ole kuullut mitään. Onko sen suhteen päätetty jotain? Mahtaako olla vielä tämän vuoden asiakaan?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #1205
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    http://yle.fi/uutiset/hallitus_leikk...nousee/8790129

    Toteutuvia hankkeita ovat väylähankkeet, valtatiet 4, 5 ja 12, Luumäen-Imatran kaksoisraidehanke, sekä Raide-Jokeri, Tampereen raitiovaunuliikenne sekä Turun ja Helsingin välisen nopean junayhteyden jatkosuunnittelu.

  6. #1206

    Liittynyt
    31.03.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    90

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Joo, sieltähän ne rahat tulivat. Hyvä päätös pääkaupunkiseudulle nähdäkseni. Vaikutus on jopa ehkä suurempi kaupunkirakenteeseen ja asuntojen tarjontaan (toki myös työllisyyteen rakentamisen kautta) kuin joukkoliikenteeseen, vaikka ainahan uudet raiteet ilahduttavat ihan jo itsessään.
    Joukkoliikennettä ja Helsinkiä myös romaanissani (kovakantisena ja e-kirjana).

  7. #1207

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jaa, olin siis metron hinnan suhteen aivan liian optimistinen tuossa ylemmässä lainauksessani. "Samalla rahalla" olisikin päässyt vain puoliväliin. No, kun on metrosta kyse, niin eihän se ole eka kerta kun joku luulee toteuttamista ihan vaan pikkasen halvemmaksi kuin mikä lopullinen hintalappu on. Ehkä saan anteeksi.

    Kehysriihessä myönnettiin Tampereen ratikalle rahaa. Jokerista en ole kuullut mitään. Onko sen suhteen päätetty jotain? Mahtaako olla vielä tämän vuoden asiakaan?
    Koska on ns. maan tapa myydä suuret raideinfrahankkeet todellisuutta oleellisesti alemmilla hinta-arvioilla ja ylioptimistisilla hyötyväitteillä, liekö mitenkään varmaa, ettei näin tapahdu myös nyt rahoituksen saaneessa raidejokerissa.

  8. #1208
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7958

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Koska on ns. maan tapa myydä suuret raideinfrahankkeet todellisuutta oleellisesti alemmilla hinta-arvioilla ja ylioptimistisilla hyötyväitteillä, liekö mitenkään varmaa, ettei näin tapahdu myös nyt rahoituksen saaneessa raidejokerissa.
    Ei se varmaa ole. Mutta riskit ovat pienemmät kuin metrossa, kun ei mennä maan alle. Pienin olisi riski silloin, jos toteutettaisiin allianssimallilla. Mutta jokerin toteutusmalli ei ole vielä selvillä.

    Mitä jokerin suunnitteluun noin yleensä tulee, niin siellä on kyllä taidettu mennä vähän toiseen ääripäähän kuin metron kanssa. Laskettu mieluummin ylä- kuin alakanttiin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Mitä tuon reittiosuuden suunnittelijat oikein ovat poltelleet? Eli mitä järkeä on linjata raitiovaunu asuinalueiden sijaan, esimerkiksi Pajamäen läpi, tunnelissa metsän ali ja jättää rakentamatta pysäkki Vermon kohdalle?
    Ei jokeriposse ainakaan ole Länsimetron konttorista polteltavaansa hakenut, muutenhan ne olisivat kaivaneet jokerin pysäkittömään tunneliin koko matkalta.

    Minusta jokerin nykyinen, Espoon osalta päivitetty linjaus on ihan okei. Otaniemi on espoolaisittain aika poikkeuksellinen kohde. En olisi yllättynyt, jos joukkoliikennematkojen osuus kaikista tehdyistä matkoista olisi Otaniemessä suurempi kuin missään muualla Espoossa. Otaniemi on myös ainoa alue, jossa on, rohkenisiko sanoa, helsinkliläistasoinen joukkoliikenne. Nopeat ja tehokkaat yhteydet keskustaan tiheällä vuorovälillä ja laajoilla liikennöintiajoilla sekä vielä jokeri tarjoamassa yhteyksiä Leppävaaraan ja pidemmällekin samoin tiheällä vuorovälillä ja laajoilla liikennöintiajoilla. Espoohan käyttää aika kitsaasti rahaa joukkoliikennepalveluihin – ei Otaniemeen käytettäisi noin paljon rahaa, ellei olisi pakko. Käyttäjiä siis on. Siksi olisi outoa linjata ratikka mieluummin pientalomaton ja väljän lähiörakentamisen kuin Otaniemen kautta.

    Tapiola sen sijaan on vähän luku sinänsä. Länsimetroposse ei ole ottanut jokeria kovin tosissaan, eikä siihen ole käytännössä varauduttu Tapiolan metroliikennejärjestelyitä suunniteltaessa. Päätepysäkin olisi vanhassa linjauksessa tietysti voinut jättää Pohjantiellekin, mutta kannattaako sitten rakentaa ratikkaa, joka jäisi kohtuullisen kauas metrosta ja busseista? Minusta Tapiola kyllä ansaitsisi jokerin enemmän kuin Keilaniemi, mutta helpommalla on päästy ja siten nostettu ratikan toteutumisen todennäköisyyttä, kun on linjattu ratikka pois Tapiolasta. Mikään ei estä menemästä sinne myöhemmin – ja melkeinpä se on pakollistakin, jos Otaniemen ja Tapiolan väliin, kehän päälle, aiotaan tosissaan rakentaa paljon asumista ja toivotaan, että asukkaista osa käyttäisi joukkoliikennettä. Eihän sitä asutusta palvele kumpikaan metroasemista.

    Keilaniemi työpaikkoineen ja tulevine asuntoineen on ihan hyvä linjaus sekin, mutta vasta toiseksi paras.

    Minä olisin tehnyt jokerin nykyistä reittiä Otaniemeen ja sieltä Tapiolaan, mistä jatkaisin edelleen Suurpeltoon. Suurpelto on osoittautunut täydeksi farssiksi, mutta nyt metrokiimassa se taitaa saada farssiutua rauhassa. Kiinnostuksenkohteet ovat muualla. Ratikka Suurpellosta metrolle ja Tapiolaan olisi kuitenkin voinut pelastaa paljon, ja edulliseen hintaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #1209

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Minä olisin tehnyt jokerin nykyistä reittiä Otaniemeen ja sieltä Tapiolaan, mistä jatkaisin edelleen Suurpeltoon. Suurpelto on osoittautunut täydeksi farssiksi, mutta nyt metrokiimassa se taitaa saada farssiutua rauhassa. Kiinnostuksenkohteet ovat muualla. Ratikka Suurpellosta metrolle ja Tapiolaan olisi kuitenkin voinut pelastaa paljon, ja edulliseen hintaan.
    Sinänsä raitioliikenteen laajentaminen on hyvä idea, mutta nykyinen Raide-Jokeri on jo sellaisenaan ylipitkä. Jos halutaan palvella muita tarpeita, kannattaakin ennemmin rakentaa lisää linjoja.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  10. #1210

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5927

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Minä olisin tehnyt jokerin nykyistä reittiä Otaniemeen ja sieltä Tapiolaan, mistä jatkaisin edelleen Suurpeltoon. Suurpelto on osoittautunut täydeksi farssiksi, mutta nyt metrokiimassa se taitaa saada farssiutua rauhassa. Kiinnostuksenkohteet ovat muualla. Ratikka Suurpellosta metrolle ja Tapiolaan olisi kuitenkin voinut pelastaa paljon, ja edulliseen hintaan.
    Mä olen ymmärtänyt että Kehäykkösen ja Kalevalantien risteyksestä on mahdolisuus haaroittaa Jokeri Mankkaan kautta Suurpeltoon ja edelleen Matinkylään.

    t. Rainer

  11. #1211

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Mä olen ymmärtänyt että Kehäykkösen ja Kalevalantien risteyksestä on mahdolisuus haaroittaa Jokeri Mankkaan kautta Suurpeltoon ja edelleen Matinkylään.
    Tuokin on yksi mahdollinen linjaus. Sinänsä jos katsoo Raide-Jokerin matkustajamääriä, Huopalahden ja Oulunkylän välillä on niin paljon enemmän matkustajia kuin linjojen päässä, että kaikkia ratikoita ei oikein kannattaisi ajaa Jokeria päästä päähän, vaan Jokerille sopisi useampi linja, siihen kyllä tarvittaisiin lisää haaroitusta.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  12. #1212
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7958

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Sinänsä raitioliikenteen laajentaminen on hyvä idea, mutta nykyinen Raide-Jokeri on jo sellaisenaan ylipitkä. Jos halutaan palvella muita tarpeita, kannattaakin ennemmin rakentaa lisää linjoja.
    Rataverkko on se keskeisin asia. Millaisia linjoja sillä ajetaan on ihan eri juttu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #1213

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Rataverkko on se keskeisin asia. Millaisia linjoja sillä ajetaan on ihan eri juttu.
    Tästä olen ihan samaa mieltä.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  14. #1214

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Nettikeskusteluissa kaupunginjohtaja Sauri on ilmaissut, että lapio saadaan maahan ensi vuonna. Noin yleisenä kommenttina: homman eteneminen yhtäkkiä tuntuu jopa vähän häkellyttävältä kaiken huopaamisen jälkeen. Tässähän mennään kovempaa kuin se edellinen "nopeutettu" aikataulu oli (byggstart 2018). Ikään kuin valtakunnassa olisi jotain päätöksentekokykyä jäljellä ja Helsingin asuntopulakin jossain määrin tajuttu maan hallituksen tasolla. Luotan siihen, että tämmöiset tuntemukset menevät ohi ja joku saa jarrut takaisin päälle.

  15. #1215
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    303

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Pitäähän näitä joitain pikkujuttuja saada etenemään edes näön vuoksi, niin voidaan rauhassa puljata sotejen ja muiden oikeiden ongelmien kanssa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 10:18
  2. HKL: Raide-Jokeria suunnitellaan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2008, 12:00
  3. Raide-Jokerin varikko
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 05:45
  4. Raide-Jokeri kannattava nykyisillä matkustajamäärillä?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 11:08
  5. Outo raide Hiekkaharjussa
    kirjoittanut Resiina foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2006, 10:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •